Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17561 til 17580 af 158923
-
Sandsynlighedsregning - check af facit (Singularity!!)
ForumindlægHey...Jeg er ikke den store haj til sandsynlighedsregning og har derfor lige lavet et par opgaver, jeg gerne vil have checket.OPGAVE 1se http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-MED.pdf?menuid=150560 - Det er opgave 6Sandsynligheds fordeling opstilles i tabel.P(X=30)=0,5,... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk... -
Besked til de unge
ForumindlægHvis du ikke forstår, hvorfor e^(i*pi) = -1 skal du ikke studere Matematik. -
Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ... -
Skæring mellem linje og cirkel
ForumindlægHej SP, Jeg er igang med at læse op til den skriftlige eksamen i Mat A, og jeg har derfor kigget på eksamenssættet fra den 24 maj i år, men der er en opgave(vedhæftet), som jeg har problemer med. vh. Thomas B -
Haster
ForumindlægHej Kan I hjælpe, hældnings tal, men hvordan finder man skæring med den lodrette akse??? Vh Morten -
Sygeeksamen
ForumindlægSkal op til sygeeksamen på mit sidste år STX, det er dog ikke i august som det plejer for mange, da det godt kan lade sig gøre her i maj. Det er skriftlig dansk, men ledelsen har valgt at sætte denne eksamen ind på min skriftlige biologi eksamensdag, og bio er nu er rykket 2 dage frem fra origin... -
Mat, fys og kemi
ForumindlægJeg sad i dag og diskuterede med nogle venner ang. forskellen mellem matematik, fysik og kemi som fag i gymnasiet. Vi blev nogenlunde enige om, at matematik er det sværeste af de tre, eftersom at fysik er begreber+let matematik (i hvert fald lige nu) og kemi er endnu flere begreber+en smule mate... -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg har to ret konkrete opgaver til min mundtlige matematik årsprøve, som jeg har lidt svært ved. Vil gerne give 25 kr til den som kan hjælpe :-) Spørgsmål 11 Statistik - Forklar hvordan man kan analysere grupperede observationer. - Tag udgangspunkt i et konkret taleksempel og forklar bl... -
Hjælp!!
ForumindlægHeej alle sammen.. Jeg er igang med at skrive en studieretningsopgave i Kemi og Matematik.. Jeg har 2t spørgsmål som jeg skal svare på som lyder sådan: a) Gør rede for hvad en differentialligning er og giv eksempler på differentialligninger. Giv udledning a løsningerne til y´ = k og y´= ky ... -
Eksamensopg. TeknikfagA
ForumindlægHej alle!! Som alle HTX'ere ved, er der blevet udleveret oplæg til eksamensrapport. Vi er to, der er lidt i tvivl om, hvad et procesdiagram helt præcis er? Håber at I vil hjælpe os! :-) -
kemiopgave.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der gider at tjekke denne opgave.Et element er opbygget af to halvceller forbundet med en saltbro. den højre halvcelle bestå af en sølstang i 100 mL 0,01 M sølvnitrat-opløsning, og den venstre består af en sølvstang i 100mL 0,05M sølvnitratopløsning. temperaturen er ... -
struktur formler...
Forumindlægjeg skal opskrive 2 isomere struktur formler for stoffet isothiocyanin (C5H7OSN). der skal være en dobbel binding mellem 2 carbon atomer, samt N og S, derudover skal der være en hydroxy-gruppe. I den ene formel skal der være trans isomeri, i den anden må der ikke være mulighed for hverken cis, el... -
Øve?
ForumindlægHej,Jeg går i 1.G... Er der nogle der kan fortælle, hvordan jeg skal øve mig til årsprøven imorgen?Bjarkee -
Terminprøve
ForumindlægHej Er der nogen ved Hvodan termins prøve i dansk skriftlig forgår med den reform for 3 g. Får man en tideigere eksamen opgave? Tak på forhånd -
Biologi skriftlig eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg går i 9. Klasse, og skal snart til eksamen. Som et af udtrækningsfagene trak vi biologi skriftlig, og jeg vil høre hvordan jeg bedst forbereder mig? Prøven varer 1 time, hvor jeg sådan set bare skal svare på muliple-choice-spørgsmål. Normalt er jeg ret god til biologi, men har hørt a... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Kan man tage en skriftlig eksamen om, hvis man gik i panik under eksamen, og fik afleveret noget lort. Jeg havde det heller ikke så godt under eksamen, men har ingen lægeerklæring. Tak på forhånd. -
Forklaring
ForumindlægNogen der ved hvorfor indtagelse af steviosid kan give et mindre udsving i blodets koncentration af glucose end indtagelse af saccharose? -
Terminsprøver på skolen
ForumindlægHej vi skal snart op i terminsprøver på skolen (ikke eksamen), bliver der udsendt nye terminsprøver eller vil man typisk lave de gamle? Ville gerne øve mig lidt i engelsk skriftlig på nogle af de gamle prøver, men er bange for hvis jeg laver en af dem, og det ender med at være den vi skal have ti... -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLPPPP
ForumindlægHej, :) Jeg skal igang med at finde et emne til mit studieretningsopgave - Jeg har matematik og historie og jeg vil spørge om I ikke kan give mig inspiration til emner :) På forhånd tak :)
