Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17581 til 17600 af 31547
-
Dan Turell - Mord i mørket
ForumindlægHej alle jer der har læst mord i mørket af Dan Turell. Jeg vil bare lige høre hvad i mener er bogens tema? om det er det hårde liv på vesterbro? noget omkring de skæve eksistenser, som bogen omhandler osv? eller hvad synes i? Har nemlig en lille diskussion i gang med en veninde, da vi skal til ... -
Forberedelse til eksamen i naturgeografi
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i naturgeografi på mandag. Jeg har forberedt mig ved at læse hele pensummet, hvorefter jeg i morgen vil lave en lille seddel til hvert emne med en disposition, stikord, figur opgivelser, væsentlige problemstillinger osv jeg kan komme ind på, hvis jeg f.eks. komm... -
Gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg har lige et lille spørgsmål til beregning af gennemsnit. Det er opdelt i årskarakterer og eksamenskarakterere. Når man skal udregne eksamensgennemsnittet, skal man så overføre karaktererne fra de fag man ikke skal op i????? Hvis man for eksempel ikke skal op i old og religion, skal man... -
Vand og kuldioxid (reaktion) Haster...
ForumindlægHej, jeg har lavet et lille forsøg, hvorved vand og kuldioxid reagerede med hinanden. Man målte PH-værdien for vand, som var 7 og bagefter pustede man med et rør ned i vandet i et minut, hvorved PH-værdien var på 7,5. Men burde PH-værdien ikke falde, da vand og kuldioxid danner kulsyre? H2O... -
Isoler T
ForumindlægHej, kan ikke finde ud af at lave denne her. jeg har prøvet mig frem men der er en lille fejl 3x = 6q/q+t x*q-t = 6q/3 x+q-t = 2q t = 2q/x+q facit listen får det til at blive: t = 2q/x-q HVordan det.. den her kan jeg slet ikke finde ud af: V= L * (t-T)*r/s -
Kraft i en cirkelbevægelse
ForumindlægHej SP Har en lille fysikopgave der driller (rigtig meget). Den lyder sådan her: En motorcykel kører med konstant hastighed på 80 km/t, ud af lige vej. I denne situation afgiver motoren en effekt på 3700 W til baghjulet. Baghjulet har en radius på 0,43 m. Bestem den kraft hjulet påvir... -
TI-89 til salg
ForumindlægHej Jeg sælger min Ti-89 grafregner og der medfølger USB-kabel, CD, manual og som noget ekstra en lille bog om hvordan de vigtigste funktioner anvendes på den. Prisen er rimelig god i forhold til hvad den normalt koster ude i butikkerne. Desuden er den i god stand og fejler intet. Skriv ... -
TI-89
ForumindlægHej Jeg sælger min Ti-89 grafregner og der medfølger USB-kabel, CD, manual og som noget ekstra en lille bog om hvordan de vigtigste funktioner anvendes på den. Prisen er rimelig god i forhold til hvad den normalt koster ude i butikkerne. Desuden er den i god stand og fejler intet. Skriv ... -
Organisationsplan?
ForumindlægHejsa folkens... Jeg har et lille problem, jeg sidder med erhvevscase Morsø Jernstøberi, Gab Gab...Skal fremlægge om bla. deres organisationsplan, men jeg kan ikke forklarer hvad det går ud på, ved godt det er hvordan virksomheden er bygget op, men det er da lidt tyndt at sige til eksamen, nogen... -
(U)Fuldstændig forbrænding
ForumindlægJeg skal op til eksamen i kemi i morgen, og sidder lige og terper lidt. Men jeg har lidt (store) problemer men lige præcis dette emne. Jeg er næsten på bar bund, og aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til det. Men er der ikke nogen der kan skrive en lille definition på de to, og evt. komme ... -
Terminal, af Nadine Gordimer
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har netop trukket Terminal af Nadine Gordimer i engelsk mundtlig eksamen og har nu 24 timer til at forberede mig (med alle hjælpemidler, derfor jeg benytter mig af denne side). Er der andre der har haft denne tekst, evt. som del af undervisningsforløb i Euthanasia (dødshjæl... -
Matematik ordbog
ForumindlægHej Kloge Mennesker! Jeg sidder her og skal op til matematikeksamen imorgen. Tænkte om der ikke lige er en der vil skrive en lille "ordbog" til mig, med nogle fine matematiske udtryk. Jeg tænker f.eks. sum i stedet for at plusse. Differens i stedet for minus osv. Og nogle flere! Som I ... -
hjælp haster
Forumindlæghej. jeg skal op til min sidste eksamen inden jeg bliver student her på tirsdag og det er i engelsk. da min geniale lærer aldrig har nævnt noget om ekstemporaltekster, ville jeg hører om der var nogle der havde nogle på a-niveau så man evt kunne øve jeg bare en lille smule før det virkelig gæld... -
Bestå historie?
ForumindlægHey alle. Hvor meget skal der til at bestå historie?? Jeg SKAL bare have et 6-tal i eksamen, for så er mit snit nemlig på 9. Men jeg er sku nærvøs for at jeg ikke engang kan det. Jeg har forsøgt at læse op, og sætte mine noter og så videre i orden.... Men historie er bare ikke lige mit fag, og ... -
Fortegn # eller b, forklaring?
ForumindlægEr der nogle der kan give mig en forklaring - eller ved hvor jeg kan finde en - på hvordan man finder ud af om et fortegn skal være # eller b. Jeg tænker her både på akkorder (Cmaj, Cm7, Eb13 osv.), skalaer (C Harmonisk mol, A# Pentaton osv.) og intervaller (prim, sekund, formindsket, forstørret,... -
Forsøg med henrys lov til SRP
ForumindlægJeg har store problemer med opgave 4.3 d. og f. Jeg kan ikke overskue hvordan den skal laves Håber nogen kan hjælpe eftersom det er noget af det sidste jeg mangler at få lavet inden SRP skal aflevers på fredag :) Hilsen en lille smule stresset gymnasieelev. -
Harmonisk svingning
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har et lille problem med en opgave.. Jeg ved ikke om i kan hjælpe mig for jeg skal aflæse på en graf men here goes: f(x)=a*cos(x)+b Bestem tallene a og b. Jeg ved ikke hvordan jeg finder de to forskellige tal.. Håber i kan hjælpe.. Mette -
krystallinsk struktur
ForumindlægAnbringer man 10 gram saltkrystaller i fri luft men under et lille "halvtag" en sommerdag hvor luften er mættet med vand (d.v.s. 18 gram H2= v/20 gr. Celcius), hvor længe går der så indtil saltet er opløst? Bare cirka. er det timer, dage eller uger, vi snakker om? -
Karakterbonus
ForumindlægJeg går på HTX, og har 5 A-niveaufag, hvilket efter sigende skulle give en lille karakterbonus - som skal lægges til mit endelige gennemsnit. Jeg ved, at efter den gamle skala - altså 13-skalaen - skulle der ganges 1,03 til gennemsnittet. Hvad er tallet efter den nye skala - 7-trins-skalaen? JJ -
Cirkels areal i kvadrant
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en lille afleveringsopgave som jeg ikke kan hitte ud af, og som jeg leder efter hjælp til ------------------ En cirkel har centrum i punktet C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og b(20,0) r = 11,18 Beregn arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant?? håber ...
