Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17581 til 17600 af 75430
-
Klage over AT-vejleder?
ForumindlægHej alle :) Jeg skriver AT i psykologi og dansk og har jo derfor fået en vejleder i begge fag. Mit problem er, at min vejleder i dansk har svigtet totalt, og med det mener jeg totalt! For det første skulle vi der havde disse to lærere have sammenlagt 30 min. vejledning (10 min. på tre dage). Den ... -
Klage over AT-vejleder?
ForumindlægHej alle :) Jeg skriver AT i psykologi og dansk og har jo derfor fået en vejleder i begge fag. Mit problem er, at min vejleder i dansk har svigtet totalt, og med det mener jeg totalt! For det første skulle vi der havde disse to lærere have sammenlagt 30 min. vejledning (10 min. på tre dage). Den ... -
Danmarkssangen?
ForumindlægHeej. (: Kan nogen evt. hjælpe mig med 3 af strofe i en dansk tekst, der hedder danmarkssangen, som er på det gamle danske sprog? 1. Hvor smiler fager den danske kyst og breder favnen, når solklar bølge og sommmerskyer og skib med lyst står stundet ind i hinandens følge, og Kronborg... -
Hvad synes i om religion?
ForumindlægJeg er igang med et projekt i projektugen. jeg har emnet grænser mellem tro og vanvid, og til mit produkt skal jeg have så mange meninger som muligt. Hvis nogle kunne tænke jer at skrive hvad i synes ville det være en stor hjælp :) -
Sandsynlighed HJÆLP!
ForumindlægOpgave 1 Et vigtigt princip i forbindelse med digital kommunikation er kompression, hvor man, kort fortalt, koder de hyppigst forekommende meddelelser med de kortest mulige strenge (ord). Vi betragter et kommunikationssystem som sender følger af cifre (0, 1, 2 osv. op til 9), som kan samles t... -
AT og Metoder til Titanic
ForumindlægHey Jeg skriver AT om Titanic Jeg har valgt Historie og Dansk Historie har jeg så valgt som det samfundsvidenskabelige. Så jeg har valgt at lave en samfundsvidenskablig analyse af en tekst/kilde, som omhandler imperialismen Udover det har jeg også valgt at analysere en række tabeller, som viser S... -
Forberedelse til HF efter 4 sabbatår.
ForumindlægJeg er blevet optaget på HF efter 4 år på arbejdsmarkedet, men jeg er ikke helt opdateret med stoffet. Så jeg ville høre om der var nogen, der evt. har nogle forslag til noget materialle, som jeg kan læse op på. Jeg har de næste 2 måneder ledig til at forberede mig, så jeg er faglig klar til at s... -
Hej, folkens! :-)
ForumindlægJeg er i gang med at oversætte nogle danske sætninger til tysk, men Word, fortæller mig at det er forkert. Ved ikke helt om jeg skal stole på Word, men er der nogen der ved om de her følgende sætninger er oversat rigtigt?? :) 1. Læreren køber en kage til klassen. Der Lehrer kauft für der Kl... -
Prokrastination
ForumindlægHvorfor er der ikke større fokus på studiemetoder? med Htx i bakspejlet lærte vi ikke rigtigt om mashlovs behovspyramide og blooms taksonomiske trappe før i 3. G. og hvis man kunne klare sig med at skrive en danskstil sent, aftenen før afleveringsfrist i 7. klasse, ja så vil det helt sikkert u... -
HTX?
ForumindlægHej Jeg er en pige der lige nu går i 8. klasse. Eftersom jeg går i 8. klasse, bliver der nu fokuseret meget på vores studievalg. Min plan har hele tiden været at læse jura efter gymnasiet, men jeg har egentligt ikke lyst til at tage på STX. Adgangskravene til Jura er egentligt er så store, Dans... -
Hvorfor fælles nævner?
ForumindlægHejsa. Er der egentligt en matematik begrundelse for hvorfor at man skal have samme nævner når man trækker brænde fra hinanden eller lægger dem sammen? -
Hvor lang tid varer den trojanske krig?
ForumindlægHej. Hvor lang tid varer den trojanske krig? For jeg har et sted i mine noter skrevet en måned og et andet sted et år? -
Digtanalyse
ForumindlægHej.Så er eksamenstiden igang, men når man kan komme op i digte til engelskeksamen burde man nok vide lidt baggrundsviden.Foregår digtanalysen af engelske digte på samme måde som i dansk? -
2010-planen
ForumindlægHej. Jeg arbejder i øjeblikket med 2010-planen for dansk økonomi. Nogen der ved hvor jeg kan finde noget materiale omkring den ? -
En devaluering
ForumindlægKan du beskrive en devaluering af den danske krone for mig? 1. Hvad sker der på den korte bane? Hvorfor? 2. Hvad sker der på den lange bane? Hvorfor? -
i have a dream
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde en dansk og engelsk version af i have a dream - jeg har selv søgt, dog uden held. -
windows explorer
Forumindlæger der nogen der kan finde ud af hvordan man ændre windows internet explorer fra engelsk til dansk. Altså så der står "filer" i stedet for "file" osv. -
alleler
Forumindlæghej håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej med følgende spørgsmål ... Med introduktionen af den iberiske skovsnegl og dens evne til at hybridisere med danske skovsnegle er ”forureningen” af den danske skovsneglepopulation med gener fra den iberiske population en realite... -
Velfærdsmodel.
ForumindlægHej kan Nogen af jer hælpe mig med: Det danske velfærdmodels styrker og svagheder. også det gode og dårlige ved det i samfundet. -
Ordbog
ForumindlægEr der nogen der har et link til engelsk-dansk ordbog (motor/teknik) hvor man kan slå ord som crosshead, crankshaft og piston stroke op?
