Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17581 til 17600 af 54698
  • 24 timers forb... i hvilket fag?

    Forumindlæg
    I hvilket af fagene har man 24 timers forberedelse?
  • forurening - heeeeeeeeeeeeelp!!!

    Forumindlæg
    Har et par spg. som jeg skal være oppe til en test i imorgen. Så håber i ville hjælpe! Spg'ene lyder sådan: 1. Hvad er forurening? 2. Hvilke former for forurening kan fjernes? 3.Hvilke former for forurening kan ikke fjernes? 4.Hvad ligger der i udtrykket: “Forurening kender ikke til græ...
  • Soxhlet

    Forumindlæg
    hej Jeg har foretaget en ekstraktion af fedt i en McChicken, hvor jeg har fundet fedtindholdet for tørvægten af burgeren. Kan jeg bruge denne tørvægt til at sammenligne med noget? Har ikke kunen foretage en bestemmelse af vådvægten, da jeg har glemt en målling :(
  • AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)

    Forumindlæg
    Hej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys...
  • Respiration ligning

    Forumindlæg
    En der muligvis kan forklarer mig respirationligningen? Denne her: C6H12O6 + 6 O2 → 6 CO2 + 6 H2O + energi == Respiration Fatter intet af den og skal til b.la til eksamen i den..
  • Hvad er Ammoniak osv.

    Forumindlæg
    Hej! Nu har jeg forlænget mine lektier så langt ud til at de skal afleveres om 2 dage. Men problemet er at det er virkelig svært. Kan nogle please forklare mig hvad Nitrit, Nitrogen, Ammoniak og Nitrat er i ''børnevenling'' format? Kærlighed til den der hjælper <33
  • Ambassadebesøg i Ungarn

    Forumindlæg
    Min klasse og jeg skal på studietur til Ungarn. Under besøget skal vi op på den danske ambassade, og vi har derfor fået til opgave at finde på spørgsmål til ambassaden. Det eneste jeg selv har kunnet komme på er alt sammen relateret til den nye forfatning, nogle kunne lyde: - Hvad indebæ...
  • Svære ord

    Forumindlæg
    DFU mener! Undervisning skal være gratis for alle danske statsborgere. Frit valg imellem folkeskolerne på tværs af kommunegrænser. DFU er fortalere for niveaudelt undervisning i folkeskolen. Kristendom skal aldrig gøres til religionsundervisning og indoktrinering skal ud af de danske uddannelses-...
  • Generation Z som alternativ ungdomskultur

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive AT om generation Z som alternativ ungdomskultur, men mangler noget litteratur inden for dansk og en case inden for psykologi. Jeg tænker at bruge Giddens inden for psykologi og kigge på noget med selviscenesættelse og individdyrkelse, da jeg sammenligner denne ungdomsgeneration m...
  • Problemformulering

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som kan hjælpe med at lave en god problemformulering?? Enmet er i fagene dansk og psykologi ... og handler om hvordan kvinder bliver draget til en fitness reklame. Hvad kan hovedspørgsmålet være?
  • Ordbog

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der er bekendt med en matematik-teknisk dansk-engelsk ordbog ? Jeg tænker lidt at begynde på Calculus, og tillære mig selv nogle begreber og udtryk på engelsk. Pft.
  • Lektiehjælp søges

    Forumindlæg
    Hej jeg går på lærerseminariet og har brug for en til at hjælpe mig. Er der nogle der kender nogle som giver lektiehjælp til faget dansk, vedkommende vil selvfølgelig blive betalt.
  • 3.g's opgave

    Forumindlæg
    Tja jeg skal ha fundet frem til et emne som jeg gerne vil skrive om. Jeg har valgmulighederne: Dansk, Historie, Engelsk og Matematik. Har i nogle forslag?
  • HASTER!

    Forumindlæg
    Hey alle! Jeg har fået spørgsmålet: Vurder om det er muligt at opretholde det danske velfærdssystem i Dk? Jeg har selv gjort nogle overvejelser, og tænkt på styrker og svagheder? Hva siger I ?
  • HJÆLP - til perspektivering af Gi'mig Danmark tilbage - Natasja

    Forumindlæg
    Hvad kan jeg perspektiverer til i min mundtlige prøve i Dansk. Jeg har om digte, derfor valgte jeg en af mine yndlings sange; Gi' mig Danmark tilbage af Natasja.
  • Ubestemte kendeord.

    Forumindlæg
    Hej jeg har 2 spørgsmål? :) 1. Hvordan sætter man navneord i bestemt form på dansk? 2. Hvad er forskellen på dansk og tysk brug af bestemt og ubestemt kendeord? på forhånd tak :)
  • problemformulering

    Forumindlæg
    noget Dansk rap er blevet meget hårdere med tiden og kan det påvirker lytterne? er dette en god proplemformulering hvorfor, hvorfor ikke giv gerne et forslag til en bedre formulering tak på forhånd
  • Foreslag til problemformulering

    Forumindlæg
    Ville lige høre om, der ikke var en venlig sjæl, der kunne komme med nogle forslag til, hvad jeg kunne arbejde med i fagene Dansk og Naturgeografi? Det skallige påpeges, at emnet altså er Energi
  • David Meinke - Perker Perker

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet en analyse af denne tekst? Har svært med at komme i gang.... øv Det er én af novellerne i bogen Pære Perker Dansk, og den er skrevet af David Meinke
  • Film reklame afgangseksamen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er en 15-årig dreng og jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen i film reklamer Jeg har trukket Film reklame. Er der nogen der har ideer til en Film reklame som jeg kan bruge?