Biologi

Hvad er Ammoniak osv.

23. oktober 2018 af emilietwa (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Hej!

Nu har jeg forlænget mine lektier så langt ud til at de skal afleveres om 2 dage. 

Men problemet er at det er virkelig svært. Kan nogle please forklare mig hvad Nitrit, Nitrogen, Ammoniak og Nitrat er i ''børnevenling'' format? 

Kærlighed til den der hjælper <33


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. oktober 2018 af Lillon (Slettet)

Har dit spørgsmål noget med biologi at gøre, eller har du problemer med stoffernes kemi (struktur, oxidationstal osv.)?


Svar #2
23. oktober 2018 af emilietwa (Slettet)

Mit spørgsmål har med biologi at gøre, da vi har om spildevand. Min lærer synes at jeg skulle udfordres, og sagde at jeg skulle forklare hvad ammionak, nitrogen, nitrat og nitrit betød. Hver gang vi har ham skal vi lave centrale begreber med de ord vi synes der er vigtige, eller har haft svært ved, i forløbet. 

Jeg skal forklare hvad de forskellige stoffer gør, og hvad de gør godt for. ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. oktober 2018 af Lillon (Slettet)


Svar #4
23. oktober 2018 af emilietwa (Slettet)

#3

Har du haft om kvælstofkredsløb?

http://denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/%C3%98kologi/kv%C3%A6lstofkredsl%C3%B8b

Kun lidt, jeg skal bare skynde mig at blive færdig da deter til imorgen.;)


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. oktober 2018 af Lillon (Slettet)

Jeg håber, du har fundet nogle svar i linket.

Der findes også, hvad disse forskellige kvælstofforbindelser er kemisk set: nitrogen = luftformigt kvælstof (N2) - ammoniak (NH3) (findes i vand/ jord som ammonium NH4+) - nitrat (NO3-) - nitrit (NO2-)

Hvordan de hænger sammen i naturen viser dig kvælstofkredsløbet. Ammonium og nitrat er næringsstoffer for planter og alger.


Svar #6
23. oktober 2018 af emilietwa (Slettet)

Tusind tak.

Brugbart svar (0)

Svar #7
24. oktober 2018 af guzbak

Har du prøvet at søge på det i dine bøger?

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hvad er Ammoniak osv.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.