Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17601 til 17620 af 77388
-
Hvad skal jeg gøre for at blive læge?
ForumindlægHej jeg går til dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive læge:) Men jeg er meget i tvivle om hvordan man bliver det, mange har bildt mig ind i at man skal ha et stort snit for at komme ind på et universitet. - hva hvis man ikke får et højt snit? - og hvad mener de med et snit? - er det forskelligt f... -
Rettelse af tysk - HASTER
Forumindlægopgaven lyder på følgende måde: omskriv præpositionsforbindelserne i de følgende sætninger til indirekte objekter og oversæt sætningerne til tysk. 1. Læreren køber en kage til klassen - Der Lehrer kauft der Klasse einen Kuchen 2. Moderen synger en sang for barnet - Die Mutter singt des Kind ... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej, jeg har lige været op til Fysik i dag. Jeg trak transformation, som jeg egentlig ikke anede så meget om. Men fik et enkelt 4 tal for det. Jeg er skuffet over mig selv. Jeg plejer at få 10 til årskarakteren i fysik, men til selve eksamen har jeg fået et 4 tal. Kommer det til at betyde meget ... -
matematik mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal her i næste uge op i matematik mundtlig i 10 klasse. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Og kan I evt. komme med nogle gode råd til selve eksamen. Det er første gang, så jeg har ingen anelse om hvordan det kommer til forgå helt præcist.. :) -
Offline - snyd?
ForumindlægHej Når man er til eksamen/årsprøve skr. må man jo ikke bruge internettet, men er det muligt at bruge en hjemmeside "offline" uden at man blive beskyldt for snyd? Jeg har fundet en hjemmeside hvor man kan beregne det gyldne snit ved at sætte billedet ind.. -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G9;erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
Hjælp...
ForumindlægSkal oppe matematik b imorgen.. Hvordan laver den her opgave.. .skal jeg finde f´(x)=0 eller bruge toppunktformel. -
Haster MEGET!
ForumindlægJeg sidder og forbedreder mig til min mundtlige eksamen i fysik, som jeg skal op i imorgen! Men min hjerne er gået i stå, efter at have siddet hele dagen.. Og jeg mangler stadig meget. Så er der nogen der kan give nogle stikord til: - Videnskabelig revolution - vandrestjerner og en formel som... -
Lommeregner
ForumindlægHej Jeg står og skal til en fysik eksamen, hvor vi ikke må anvende lommeregnere med CAS funktioner, dvs. at den ikke må kunne løse flere ligninger med flere ubekendte osv. Jeg har derfor fundet en lommeregner, som hedder fx-82ES PLUS - er der nogen der ved, om denne kun kan løse én ligning med... -
Kombinationer, matematikaflevering
ForumindlægPå 7. klasses gang findes der et rum, hvor der er et bordtennisbord med tilhørende 6 bats. a) Hvis 6 elever skal spille "rundt om bordet", hvor mange forskellige måder kan de så stå rundt om bordet på (rækkefølge) inden de starter? Mit svar: 6 + 5 + 4 + 3 + 2 +1 = 21 er det rigtigt? b) ... -
Bedre fagligt
ForumindlægGoddag kære sp9;er. Jeg er en dreng ved navn Mads, som går i 9. klasse. Jeg har et snit på 9,6 (ud fra den første standpunkt). Jeg vil gerne blive bedre i de fag, som jeg får den trælse karakter 7. i. Det er f.eks.: Dansk mundtligt, dansk skriftlig fremstilling, historie og religion. Har I n... -
Fair!?
ForumindlægEr det ikke unfair- at i nogle skoler er det lettere at få bedre karakterer end andre skoler? Det gør at nogen kan have lettere ved at komme ind på uni eller andet- end de andre..? Det er da lidt undfair- at lærererne er forskellige når der gives karakterer!? -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
Nogle råd..
ForumindlægJeg skal skrive en analyse og en fortolkning af : Det blivber regnvejr. Men hvordan kan man lave en god analyse. Hvad er det der er relevant og vigtigt for en analyse? hÅBER VIRKELIG PÅ HJÆLP.. -
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
noget med et andengradspolynomium
ForumindlægOpgave 9 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfHints tak? -
genretræk
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med genretræk af den lille havfrue, den skal bruges til eksamen i 9 kl.. -
Samfundsfag HASTER
ForumindlægEr der nogle som kan forklare mig hvordan samfundsfags eksamen (9, Prøveform A) foregår? :) -
Hvor radioaktiv er din banan?
ForumindlægBananer er en god og sund fødevarekilde til kalium, som er et livsvigtigt mineral. Imidlertid er 0,0117 % af naturligt forekommende kalium den radioaktive isotop 40K, som henfalder ved udsendelse af -partikler med en halveringstid på 1,26 901;109 år. Dette medfører spørgsmålet: Hvor ra... -
Kemi? Hjælp!
ForumindlægHej allesammen. Nu sidder jeg her og skal lave en disposition om "Neutralisation". Jeg er egentlig totalt lost i i fysik men det er emne går lige og lige. Jeg skal vælge nogle underemner jeg vil kommer ind under, under min 9 klasse afgangseksamen, men kan bare ikke finde flre end dem je...
