Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17621 til 17640 af 23766
-
Kosmologi - skalafaktor for masse/stofdomineret univers
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvis man skal belyse skalafaktoren for et massedomineret univers, hvad skal man komme ind på og er der nogen der evt. har den formel? -
Burde jeg droppe ud af STX?
ForumindlægHej Jeg er 16 år og går på stx i 1.g Jeg er meget usikker på om jeg burde droppe ud, pga mine karaktere ser virkelige dårlige ud. da jeg gik i folkeskolen fik jeg virkelige gode karaktere og var motiveret til gymnasiet, men siden jeg startede har jeg bare haft lyst til og droppe ud, i folke... -
Ørsteds opdagelse - elektromagnetisme
ForumindlægH. C. Ørsted opdagede sammenhængen mellem det elektriske og det magnetiske felt i 1820, da han så at kompasnålen slog ud pga. det elektriske felt fra en ”ledning”. Han fandt ud af at hvis man kan lave en magnet med strøm, kan man også lave strøm med en magnet. Så ledningen og kompas... -
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
Jobansøgning hjælp haster ! !
ForumindlægHej ! :D Jeg skal skrive en jobansøgning, og jeg ved at jeg skal sælge mig selv så godt som muligt, som jeg har fået at vide af min lærer. Men hvordan sælger jeg mig selv? -
hældningskoefficient nspire
ForumindlægJeg vil bare høre hvordan man finder hældningskoefficient i TI nspire -
Hvad er eksamen?
ForumindlægJeg har fået afvide at jeg skal til eksamen (Og jeg skulle have været til 3 andre men jeg vidste det ikke) Jeg ved ikke hvad eksamen er eller hvad man skal, det er i morgen. Hjælp mig. -
Suppleringskurser?
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogle som havde prøvet at supplere nogle fag, henover sommeren, og måske kunne svare på nogle af mine spørgsmål. Hvordan foregår undervisningen? Får man udleveret bøger eller er det noget man selv skal anskaffe? Afslutter man kurserne ved en prøve eller sker... -
Beregning af strålingsenergi?
ForumindlægHejsa, Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle bestemme halveringstykkelsen for gammastråling i hhv. bly og vand (vi brugte Ba-137) Desuden skulle vi bestemme rækkevidden for alfastråling i luft (vi brugte Am-241). Til sidst i vejledningen står der, at vi skal beregne strålingsenergierne for de f... -
Henfald
ForumindlægJeg har målt radioaktivt henfald. Aktiviteten er her: x*A(t)= x*A0*e-kt Skal jeg så gange med x igen efter at jeg har fundet min y-værdi? x*A(t)=x*A0*e-kt, eller skal den bare forstås som at A(t)=x*A0*e-kt uden at jeg ganger x på A(t) igen efter at have udregnet A(t) ? -
Uddannelsesvalg
ForumindlægHej! Er lige blevet student, og skal til at søge uddannelse. Men er virkelig i tvivl mellem to uddannelser, har nemlig både sundhedsteknologi og medicin med industriel specialisering i hovedet.. Nogen som evt læser til det, eller anbefale en af de to ovennævn... -
Flex hf
ForumindlægHej Vil bare lige høre, er der nogen af jer som har gået på Hf flex? og hvordan var det? kunne i godt holde jer selv i gang? Går nemlig at overvejer det lidt, så vil lige have afklaret nogle spørgsmål :) -
Beregn tid ud fra kW og kJ
ForumindlægHjælp til opgave B Man bager en kage i mikrobølgeovn ved, at ovnen opvarmer kagedejen fra temperaturen 12 ºC til 90 ºC. Kagedejens masse er 0,85 kg og den specifikke varmekapacitet 3,2 kJ/(kg K). 1. Beregn den varmeenergi som kagedejen tilføres. 3,2/100*85 = 2,72 kJ 2,72 *... -
valgfag
ForumindlægUdskyld dt her ikke passer til kategorien hvad er sjovest efter jeres erfaring : Erhvervsøkonomi Psykologi Musik Idræt Design Astronomi Programmering Informationsteknologi -
Kvote 2
ForumindlægJeg skal snart søge ind på medicin gennem kvote 2, altså ansøgningsfristen er d. 15 marts kl. 12. Og der står at man gennem kvote 2 kigger på ens erhverserfaring, dvs. noget med frivilligt arbejde, relateret arbejde indenfor medicin, pleje, omsorg osv, og man skal derfor skrive en motiveret ansøg... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej :) Hvad er elektromagnetisme? Jeg har søgt på nettet om det men det der står er lidt indviklet synes jeg. -
Ingeniør
ForumindlægHej, er der nogen, der kan fortælle mig hvilken ingeniør-uddannelse, der er flest penge i, i fremtiden? findes der andre uddannelser på niveau med den undertegnede. hvilke uddannelser er fremtiden? hvor er det bedste studierelevante sted at studere - københavn eller århus? -
Resistans
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med nedenstående opgaver, der et billede, man skal bare klikke åben i ny fane -
Downforce - Racerfysik
ForumindlægUnderkroppen på en Formel-1 spiler en essentiel rolle, i at få dannet downforce. Jeg kender godt formlen til at beregne downforce på en spoiler, men lige netop højtryk/lavtryk kan jeg ikke se, hvordan jeg skal få en Newton værdi ud fra det. Har hørt om Bernoullis ligning, men hvordan kan det hjæ... -
Hvordan gik det?? FSA
ForumindlægHej allesammen! Var så op til biologi eksamen idag, og er egentlig bare nysgerrig; - Hvordan gik det med jer? Synes I prøven var svær?? n_n
