Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17641 til 17660 af 52987
-
forkorte brøker
ForumindlægHeej med jer. jeg er lige startet i 1.g. og har en del problemmer med matematik. Idag fik jeg så en aflevering for men de første opgaver kan jeg ikke finde ud af. jeg skal forkorte nogle brøker: a. (8ab²c³) / (6a³b²c) b. (8a²b³c) / (12a³bc³) c. (... -
En reklame til de ældre NØDSITUTION ASAP
ForumindlægHej allesammen, skal op her på onsdag i dansk mundtlig. Har analyseret min reklame, og gennemgået den grundigt. Dog er jeg på bar bund på en ting. Har en reklame der omhandler Clerasil. Kan desværre ikke finde noget årstal og hvor den er udgivet. Har vedhæftet reklamen -
ligninger
Forumindlæger der nogen der løse den ligning, så er jeg tangnemlige. 3(2x-1)=4x-9 -
Omskrive N/M^2 til N
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser med at finde ud af hvordan jeg kan omskrive trykenheden newton per square meter (N/m2) til kraft (N). Jeg har 800000 per square meter (N/m2) og mangler så at omregne det til N. håber der er en der hurtigt kan hjælpe mig På forhånd tak -
min eller max for funktion
ForumindlægMin bog har et eksempel på en funktion af flere variable: f(x,y)=(y-x2)(y-x4) , hvor det stationære punkt (0,0) ikke er et minimumspunkt på trods af, at restriktionen af f til enhver ret linje udgående fra (0,0) har et egentligt lokalt minimum. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan dette kan l... -
Fremlæggelse emne
ForumindlægJeg mangler et emne til min 5-10 minutters mundtlige fremlæggelse. Jeg går i 8 klasse, så det skal være et emne resten af klassen også vil finde spændene. På forhånd tak:D -
Fremlæggelse om arbejdsløshed
ForumindlægHej alle. Jeg skal fremlægge om arbejdsløshed i samfundsfag og tænkte om der var nogle af jer, som havde nogle ideer til hvordan jeg skal gøre det. Jeg snakker om hensyn til modeller, metoder, begreber osv. Tak på forhånd :-) -
Rette matematik for mig
ForumindlægGider nogen rette min matematik rapport -
Historie
ForumindlægHej studi, Jeg vil gerne lige have afklaret, hvad forskellen er på levn og beretninger, når man arbejder med kilder i historie. Og vi snakker skriftlige kilder. Altså bruger man kilden som levn, så fokuserer man på, hvad den siger om det tidspunkt, den er skrevet? Og som beretning kigger man ... -
Svære logaritmer
ForumindlægJeg har brug for hjælp til de her to logaritmer: 4lne-lne^7 og logx+log(x+1) -
Eksamensspørgsmål om monotoniforhold (bl.a.)
ForumindlægHej. Jeg har trukket mundtlig mat (A-niveau), og en af mine spørgsmål lyder således: Gør rede for sammenhængen mellem monotoniforholdene for en differentiabel f og for fortegnet for f’. Giv et eksempel på hvorledes differentialregning kan anvendes til løsning af en optimeringsopgave og in... -
Eulers tal og kædelinjer
ForumindlægHej Studieportalen, Nu har jeg siddet og døjet med denne opgave i et stykke tid og jeg håber på at nogen kan hjælpe mig på rette spor. Opgaven ser således ud: Et kabel er hængekabel på en bro. Ved bropillerne har kablet højden 13 meter over brobanen (x-aksen). I et indlagt koordinatsystem h... -
Har brug for TI-89 lommeregner
ForumindlægHej allesammen, Jeg har brug for en brugt TI-89 lommeregne..Så hvis i har en til salg, vil jeg rigtig gerne købe den. Bare skriv her -
hjælp:)
ForumindlægHej:) jeg har skrevet det her spørgesmål engang før men personen forstod ikke hvad jeg mente så håber der nogle andre der kan hjælpe:). Okay jeg er i gang med og lave en dansk stil jeg skal forestille og være en journalist på en avis og jeg har fået til opgave at skrive en artikel om at teenagere... -
hjælp mig
Forumindlæghey alle folk kan i hjælp mig med at lave en opgave om græs kan ikke find ud af det tak mvh -
opstil en formel
ForumindlægNormale personer forbrænder alkohol, som de har indtaget, med en hastighed af cirka 8 g i timen. En person har drukket tæt og har 100g alkohol i blodet, da han stopper. Opstil en ligning for hvordan mængden af alkohol i blodet afhænger af antallet af timer efter personen stoppede med at drikke. -
puls
ForumindlægP(t)=93.8+15.8*sin((t-122)/166*2π) , 69≤ t ≤236 . hvor t er tiden angivet i døgn efter den 1. januar og P er pulsen angivet i antal hjerteslag pr minut. bestem det tidsrum hvor pulsen ifølge modellen er 90 slag pr. minut og 100 slag pr. minut jeg forstår ikke lige hvordan man løser P(t)=... -
Hjælp mig med fysik, tak!
ForumindlægHej! :-) Hvad betyder ioner? og negative og positive ioner? s: - jose -
opvarmning
Forumindlægopvarmning af et koldt hus. et hus står uden opvarmning om vinteren. temperaturen i huset er 3 grader C. Vi skal give et overslag over, havd det koster at opvarme hele huset til 20 grader C med elvarme. husets grundareal er 112 m2, og væggene er 2,4 m høje. huset består af 11 ton mursten og 4,5 t... -
fejlmelding på \my
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive det græske bogstav my, men jeg får en fejlmelding hver gang. Det jeg synes er underligt er bare, at jeg ikke får fejl hvis jeg f.eks. skriver \kappa eller \iota. hvad er det er er galt?
