Søgning på: hitlers tale. Resultater: 17641 til 17660 af 59860
-
Microting
Forumindlægjeg skal bruge tabelværdien for [Ca++] og [Mg++].\n\nI databogen står kun g/cm^3.\nHvad skal jeg gøre ved det tal, for at få det i g/L?? -
Citater
Forumindlæghej\n\nNår de siger at vi skal redegøre for noget med baggrud af et stort stykke uddrag fra en bog.. Kan man så ikke inddrage nogle citater fra den i opgaven, når der nu er tale om en redegørelse? Hvordan skal jeg så forklare hvad der står i uddraget???? -
Matematik opgave
ForumindlægBestem en ligning for den linie, der går gennem (2,5) og har en normalvektor n? På billedet kan man se tallene, der skal bruges i opgaven. Jeg forstår det ikke rigtig håber nogle kan hjælpe mig Mange tak på forhånd. -
Tsunamien i Asien
ForumindlægHey jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange penge der blevet i alt blev givet til de ramte lande ovre i Asien. Jeg kan ikke finde nogle tal på det på nettet udover hvor meget Danmark har bidraget med! -
potens regression - uden hjælpemidler
ForumindlægEn funktion f er af typen f(x)=b *x^a, og det gælder at f(2)=4 og f(4) = 64 Bestem tallene a og b Opgaven skal løses uden hjælpemidler - hvordan gør jeg? Tak for hjælpen -
kreative ideer?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at hjælpe en dreng fra 2. klasse med noget matematik, hvilket han har svært ved. Hans forældre vil gerne, at det er i form af lærerige tal lege. Er der nogle der har nogle sjove og gode ideer? Håber på svar :) -
13 i kemi- eller fysikrapporter
ForumindlægEr det muligt at få 13 i kemi- eller fysikrapporter? \nNår jeg skriver rapporter taler jeg om de afleveringer, som skal lave i forbindelse med et forsøg.\n\nHvis ja, så vil jeg meget gerne se en. -
hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen. har en opgave som jeg er lidt itvivl om: opgaven lyder således: i en prognose fra angolas befolkningstal udnytter man modellen y=14*1,023x hvor y er befolkningstallet i milioner indbyggere, og x er antal år eter 2000. MEN hvad fortæller talene 14 og 1,023?? -
Søger rettelse af engelsk stil.
ForumindlægHar du lidt ekstra tid her til aften, ville jeg sætte pris på om du ville tjekke min stil for iøjnefaldende fejl. Det sker jo man ser sig helt blind på stoffet når man har arbejdet med det. Det er engelsk B niveau gym. Der er tale om i alt 2 sider -
Rapport -> eksamen?
ForumindlægNår vi ksriver rapporter i fx fysik og kan komme op i det som mundt. eksamen i år, er det så meningen at man bl.a. skal tale om sin rapport? \nSagt på en anden måde: (Hvad) Skal man bruge sine rapporter til den mundt. eksamen? -
Beregning af stofmængdekocnentration
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Er der nogen som evt. vil forklare hvordan man skal gøre? Det er tale om opgave 3 fra følgende opgavesæt: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar%202013/maj/opgave_3_130523_frs131-BTK-A.pdf -
Samfundsfags terminsprøve?
ForumindlægHej derude :) Er der en eller anden der har været til terminsprøve i samfundsfag A i år? Som fremt der er, er det så muligt at jeg kunne få oplyst hvilket eksamenssæt der er tale om? Og.. Ved nogle hvor jeg kan finde sættet fra 2008 eller fortælle mig opgaveformuleringen og titel? -
Fibonaccitallene
ForumindlægHej alle matematik-interesserede...Skal til at skrive SSO om Fibonaccitallene, og er lidt på bar bund med hensyn til materiale.. Foreløbig har jeg kun én bog.. Det ville være rart hvis nogen har beskæftiget sig med Fibo-tallene og kender flere bøger!! Mvh Louise -
Bestem k
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en aflevering i matematik, og jeg kan ikke finde ud af denne opgave: Bestem tallet k , således at linjen med ligningen 2x-3y =k sammen med koordinarakserne danner en trekant med areal 30. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak :) -
Referencepunkter
ForumindlægHej :) Jeg skal indskrive data i et excelregneark, som skal bruges til at lave et lorenz-diagram. tallene er 3.4, 8.6, 14.7, 23.3, 50.0. I skemat mangler jeg at skrive referencepunkter - hvordan finder jeg dem? -
Lineær funktion
ForumindlægJeg skal finde tallene a og b og så skal jeg opskrive ligningen for sammenhængen på formen y=ax+b men jeg har fået a til 0 og b til 4 vil lignngen så hedde y=0x+4 -
Udregning af personligt energibehov:
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en journal, omkring "Energibehov", en detaljeret forklaring vil i kunne finde i filen som jeg har vedhæftet. jeg syndes mine tal virker lidt underlige , så ville lige høre om jeg har gjordt de rigtigt. ? er der nogen der kan hjælpe. ? -
Påvirket?
ForumindlægHej,jeg kunne godt tænke mig at vide om ens kondital vil blive påvirket hvis man indtager følgende før ens konditst:1)Alkohol2) Ryger3) KoffeinHvorfor påvirker eller påvirker det ikke?På forhånd tal Malfoy -
1 sætning
ForumindlægHejsa..Jeg har lige brug for lidt assistance angående denne sætning som skal oversættes til fransk:"Fransk tales ikke så meget i Danmark"Mit eget bud vil væreFrancais n'est pas parle beaucoup au Danemark...? -
Et andengragspolynomium
ForumindlægEt andengradspolynomium f har forskriftenf(x) = ax^2+bx-5, og det oplyses, at f(1) = 0 og f'(1)= 6Bestem tallene a og b?nogle der kan hjælpe mig igang?
