Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 17641 til 17660 af 32822
  • Binomialfordeling

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et problem med opgave b i vedhæftet spørgsmål - hvordan løser man denne? (vi bruger ti-nspire i matematik, så hvis der er nogle komandoer man kan bruge hertil, ville det være en stor hjælp hvis i også ville skrive det:)) På forhånd tak for hjælpen :)
  • Polynomier

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en matematik opgave om Tredjegradspolynomier, som går ud på at jeg skal forklare hvad jeg selv forstår ved et polynomium. Men jeg tænkte på om polynomium og polynomier er det samme? Tak på forhånd..
  • Krum overflade SI-enhed?

    Forumindlæg
    God aften SP. Jeg sidder med en matematik aflevering og jeg ved ikke hvad den typiske SI-enhed er for en krum overflade, så ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvad den var ville det være fint.
  • Procent og rentesregning

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg starter imorgen med et projekt i matematik, hvor jeg har valgt at arbejde med procent og rentesregning. er der nogen der har noter omkring emnet, der vil dele dem med mig? kunne være en stor hjælp da det tæller som årskarakter.
  • Kemi aftenkursus?

    Forumindlæg
    Hej, hvor kan man tage kemi suplering om aften ? Nogle som kender noget til det ? Har prøvet at søge rundt, men uden held. Kan kun finde matematik og fysik som aftensupplering.
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    (Nspire filen er vedhæftet med svar til a,b og c) Jeg kludrer rundt i hvordan d og e skal laves og det er mere gætværk end faktisk matematik
  • Vejledende opgaver

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, som ved, hvor man kan finde vejledende kemi A opgavesæt? Jeg ved i matematik, at undervisningsministeriet har nogle vejledende eksamenssæt på deres hjemmeside, men har ikke kunne finde nogen i Kemi. Tak på forhånd
  • færdighedsregning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg så småt begyndt at træne til terminsprøven i matematik. Jeg tænkte om nogen ville uploade noget færdigheds regning jeg kan øve. TAK!
  • Symmetriakser ?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en matematik aflevering og i en af opgaverne står der at vi skal lave 3 symmetriakser ? Hvad er en symmetriakser og hvordan laver jeg 3 af dem inde i en cirkel ? På forhånd, tak!
  • Aflevering imorgen

    Forumindlæg
    Udfyld tabellen på svararket: Hvordan laver jeg højre side af tabellen? Please hjælp mig jeg skal aflevere denne her matematik aflevering imorgen. Der er en fil under med billede af tabellen.
  • Erhvervsøkonomi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at studere erhvervsøkonomi HA på RUC. Er der nogen der kender til hvordan uddannelsen er der? Er der en del matematik? Hvad synes I om skolen?
  • GSK eksamensbevis?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg var oppe i skriftlig Matematik sidste onsdag. Har i nogen ide om hvor længe der går før man for sin GSK eksamensbevis, så man kan skynde sig og få det sendt afsted til uni!
  • Hvorfor giver det?

    Forumindlæg
    Godaften! Jeg sidder og laver lidt Matematik, da jeg støder på noget som jeg ikke rigtig forstår: Hvorfor giver: 7a-3a-9b+5b = 4a-4b? På gensyn
  • Reducering af brøk

    Forumindlæg
    Hej, er igang med en matematik aflevering men er gået i stå ved en reducering af denne brøk. c3 bd2/cbd og a2+ b2 + 2ab/a2-b2 Er lidt usikker på om de kan reduceres eller ej. Tak på forhånd.
  • hvordan gør man?

    Forumindlæg
    hej folkens. jeg har brug for hjælp til mit matematik. hvis 15622,25 kr sættes i banken til 9% pr. år, hvor meget kan man så hæve efter et år? Ikke giv mig resultatet men hvordan man gør. på forhånd tak.
  • Bøger om det gyldne snit til SRP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive om det gyldne snit i fagene dansk og matematik til SRP. Så jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode bøger om emnet. De skal helst være på dansk.
  • Løsninger til differentialligninger 2 opgaver pls hjælp

    Forumindlæg
    En som kan hjælpe med vedhæftet opgaver - er ikke så god til matematik! Dog kan i hjælpe med at forklare mig hvorledes jeg løser den . så skal jeg nok prøve! Virkelig virkelig stor tak på forhånd
  • Hvad med latex plugin til forum?

    Forumindlæg
    burde indføre muligheden for at skrive med latex ligesom på andre udenlandske fora. Det vil gøre det nemmere at anskue f.eks. matematik problemer.
  • nulpunktsreglen

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har matematik aflevering for, hvor man først skal bestemme toppunktet og så nulpunkterne. jeg kan bare ikke finde ud af det med nulpunkterne. så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det her stykke: f(x)=x^2-6x+5
  • TI-30xs

    Forumindlæg
    Jeg laver matematik aflevring, og jeg skal tage den 5. kvadratrod af et tal - nogen som ved hvordan man gør det på en TI-30xs lommeregner? jeg kan simpelthen ikke finde ud af det :-)