Matematik

Løsninger til differentialligninger 2 opgaver pls hjælp

21. oktober 2020 af Elninoo - Niveau: A-niveau

En som kan hjælpe med vedhæftet opgaver - er ikke så god til matematik! Dog kan i hjælpe med at forklare mig hvorledes jeg løser den . så skal jeg nok prøve! Virkelig virkelig stor tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. oktober 2020 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. oktober 2020 af peter lind

Opgave 2

du kan enten løse ligningen se side 29 formel 176 i din formelsamling eller se at y'>0 og derfor er voksende og har voksende hældning med y

opgave 3 gør prøve d.v.s. at differentere f(x) og konstaterer a den er lig med højre side


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. oktober 2020 af mathon

Opgave 2
fik du svar på i
                           https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1978487#1978595

.
   her i let redigeret udgave:

                                                       

                                             \small \small \begin{array}{cc} \textbf{Oversigt}\\ y=f(x)=\left (x+1 \right )\cdot e^x \end{array}

                           \small \begin{array}{c|c} \mathbf{f{\, }'(x)}&\mathbf{y+\frac{y}{x+1}}\\\hline\\ 1\cdot e^x+(x+1)\cdot e^x &(x+1)\cdot e^x+\frac{(x+1)\cdot e^x}{(x+1)}\\\\ \left ( x+2 \right )\cdot e^x&\left (x+1 \right )e^x+1\cdot e^x\\\\ \left( x+2 \right )\cdot e^x&\left (x+1+1 \right )\cdot e^x\\\\ \left( x+2 \right )\cdot e^x&\left ( x+2 \right )\cdot e^x \end{array}


Skriv et svar til: Løsninger til differentialligninger 2 opgaver pls hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.