Matematik

Differentialregning

26. maj 2020 af Trala123 - Niveau: B-niveau

(Nspire filen er vedhæftet med svar til a,b og c)

Jeg kludrer rundt i hvordan d og e skal laves og det er mere gætværk end faktisk matematik
 


 


Svar #1
26. maj 2020 af Trala123

Filen til ovennævnte
Redering : Den vil åbenbart ikke accepterer Nspire formatet, derfor screenshot af min opgave.


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. maj 2020 af Jones2929

1d)

Måske forkert, men du skal bruge den differentierede funktion f'(x) mener jeg, da den angiver væksthastighed. Du angiver f(x), og finder f'(75). Jeg får resultatet 4.9. Hastigheden ændrer sig altså med 4.9 minutter d.15.3 (tilvæksen i punktet f(75) er 4.9)

1e)

Man plotter f'(x). Jeg kan ikke huske hvordan man finder toppunktet, men det ser ud til, at der er den største vækst efter 70 dage. Dog er jeg ikke helt sikker. Du kan se kurven for f'(x) vedhæftet. Man får et indtryk af, at væksthastigheden aftager og stiger med faste intervaller. Måske kan du bruge det til noget


Svar #3
26. maj 2020 af Trala123

#2 Shit det kunne jeg ikke lige se logikken i.

- Jeg kan slet ikke se hvordan du vil have mig til at lave d, når jeg har sinus med i funktionen. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. maj 2020 af Jones2929


- Jeg kan slet ikke se hvordan du vil have mig til at lave d, når jeg har sinus med i funktionen.

sin(x)' = cos(x)


Skriv et svar til: Differentialregning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.