Søgning på: mediefag c noter. Resultater: 17641 til 17660 af 73461
-
Perikles' mindetale - en sætning ??
Forumindlæghep heey...prøv at se den her sætning:"vi dyrker skønhed uden prunk og åndsdannelse i forbindelse med hårdførhed"Betyder det:1)Vi dyrker skønheden uden overdrivelse - og åndsdannelsen dyrker vi i forbindelse med hårdførhed(fysisk træning)eller2)vi dyrker skønhed uden prunk og uden åndsd... -
polykrates
ForumindlægHvornår levede polykrates og da han gik i krig med Sardes, hvem var Sardes konge? -
Betydning af kvantorer
Forumindlæg∀x≠Ø∃y∈x:y∩x=Ø Ovenstående udtryk er et aksiom jeg gerne vil inddrage i min opgave. Er det rigtigt forstået hvis jeg i min SRP om aksiomet skriver: "Hvis det for alle mængder x, gælder at de ikke indeholder den tomme mængde, skal der være en delmængde y, som skal h... -
Tyrkisk hjælp!
Forumindlæghvordan siger man Homøopat på Tyrkisk ?? -
Mundtligt Biologi
ForumindlægHey...Har i nogle tips til hvordan man kan få de høje karaktere i biologi?Bruger i dispositionere og kan i give et eksempel på nogle? -
Ødipus - hjælp
ForumindlægJeg sidder og læser op til eksamen i ødipus, og synes jeg har meget godt styr på det.. MEN, i 2. modstrofe (side 15) beder befolkningen til Athene, hvorfor?Jeg kunne forstå det hvis hun var gud for frugtbarheden, men hun er jo gud for visdom, krigere og kunst..Nogen der kan hjælpe mig?-Crazy -
Matematik Hjælp?
Forumindlæga=1 og B= -1 7a2b - 4 ab Hjælp kan ikke regne den? -
noget med økonomien
ForumindlægHej... Skal op i Fur bryggeri her i næste uge... og i deres regnskab er jeg faldet over udtrykket pengestrømme fra driftsaktivitet? hvad betyder det præcist? Og nogen der har fundet svar på hvorfor Fur har underskud? Kan nemlig ikke rigtig selv regne det ud? På forhånd tak og god weekend til jer:D -
notater, eksamen
ForumindlægMine notater er ikke så fyldestgørende, og har ikke så meget tid til at lave nogle her inden eksamen, da mine eksaminer her til sidst har ligget meget tæt på hinanden. Så vil høre, om der er nogle der har notater til følgende tekster. Det kunne være perfekt, hvis jeg kunne supplere lidt med det j... -
Hjlæp til ligning - Mat b
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge om x = 4 er en løsning til denne ligning: √x + 2 = x + 3 . - synes ikke jeg kan finde frem til noget brugbart.. -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHvis Kinas befolkning vokser med 0.5 % årligt og indbyggertallet i 2013 var 1,34 milliarder, hvordan kan det så være, at fremskrivningsfaktoren a bliver 1,005, hvis man vækstraten er 0,5 % og jeg finder a ved at lægge én til vækstraten: 1 + 0.5 = 1.5? y = 1.34 * 1,005^x -
Integralstykke
ForumindlægJeg har problemer med vedhæftede integralstykke. Jeg har løst stykket på lommeregner (det første stykke) og her får jeg løsningen til at være rigtig, dog skrevet på en lidt anderledes måde. I HÅNDEN har jeg forsøgt at løse ved substitution (både tæller og nævner), faktorisere og ekspandere udt... -
Rettelse.
ForumindlægEr der en der kan rette evt. fejl i nedenstånde opgave. (kommafejl, stavefejl og grammatiske fejl). -
OVERSÆTTELSE HJÆLP!
ForumindlægHar lidt problemer med de her sætninger, vil høre om der er nogen som vil give nogle bud på dem? De skal oversættes..1. De spiser sig mætte i slik og hænger foran fjernsynet hver dag i et par timer.2. Op mod 40 % ryger regelmæssigt, og tests har vist en klar sammenhæng mellem hvor mange cigarette... -
Adobe `? ingen andre?
ForumindlægJeg tænkte lige på om der ikk er et progrem, hvor man gemme en adobefil i en tekst program hvor man kan skrive i den-eller hvor man poverførere det hele i et tekstdokument. PÅ alle andre måder mister man billederne, ellers skal man kopiere hver enkelt billed.Er der ikk et program for det ? -
haster lidt
Forumindlæghvordan vil i oversætte efterfølgende sætning:the superior stares of a sales assistent. -
Opsætning - Kronik??
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og er ved at skrive en kronik og overvejer om jeg kan skrive den i spalter og bygge den op som en artikel???? En kronik bringes normalt i aviser og tidsskrifter, så det burde vel være okay at prøve at ramme genren? Nogle der har erfaring med dette? På forhånd... -
oversættelse
ForumindlægNogen der vil være sød og kigge den igennem for fejl? den skal afleveres idag inden kl 22.00. tak på forhånd for hjælpen, ;) Rosa L.Parks var 4o år gammel,da hun en dag i 1955 satte sig ned bag bussen i Montgomery på vej hjem fra en dags arbejde som syerske i en af Alabamas tekstilfabrikker. Ved... -
Reaktionshastighed: persulfat og iodid
ForumindlægHej Alle. Er i gang med at skrive rapport om ovenstående, og har et supplerende spørgsmål der lyder således Der er en fejl i forsøget, idet [S2O82-] ændrer sig, mens målingen af v står på. Hvor mange % ændres [S2O82-] under målingen? Kommentér fejlens betydning. Du kan eventuelt bruge ned...
