Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17661 til 17680 af 117955
-
Bestået eller ej?
ForumindlægHej Jeg er matematisk sproglig student. Jeg havde matematik på A-niveau i 3.g og gik til eksamen i dette. Imidlertid dumpede jeg min mundtlige eksamen i Mat A i 3.g. Jeg var ikke til eksamen i Mat B i 2.g. og fik 8 i årskarakter (13-skalaen) Mit spørgsmål er nu, om jeg har Mat B eller om jeg hv... -
Metoder
ForumindlægHej.. Jeg har skrevet i fagene biologi og historie. Jeg har fundet en rigtig fin side, der beskriver, hvilke metoder man bruger indenfor biologien og hvilke metoder, der bruges i historiefaget. Mit emne er om Darwin og evolutionsteorien. Men med hensyn til biologien, da baseres det jo på undersøg... -
Valg af fag/emne
ForumindlægDer er endnu et stykke tid til vi skal beslutte os om SRP, men vil gerne begynde at lede efter hvilke fag og emne jeg kan skrive om. En af fagene jeg skal skrive om er Biologi, og heraf ved jeg ikke hvilket andet fag. Sagen er den at jeg har tænkt på de sædvanlige emner som pest, hvor jeg skriver... -
Linær funktion - bevis for a
ForumindlægHej, Når jeg skal bestemme forskriften for en linær funktion, bestemmes a ved: a = (y2 - y1) / (x2 - x1) To punkter på grafen defineres; Q(x1;y1) og P(x2;y2). Disse indsættes i forskriften, således at y1 = ax1 + b y2 = ax2 + b Herefter kommer det jeg ikke forstår, i min bog står der: "Vi træ... -
Bevis for den naturlige logaritme.
ForumindlægHej hej! Er der nogen der kan hjælpe en eksaminant i matB som absolut ikke har nogen ide om hvad hun laver? Jeg skal bevise forskellige sætninger for den naturlige logaritme. ln(a · b) = ln(a) + ln(b) for a og b positive. ln( a : b) = ln(a) - ln(b) for a og b positive. Jeg ville blive SÅ g... -
formel til andengradsligning
Forumindlæghej! forstår ikke hvordan man regner fra det ene etil det andet:Dette er en (del) af beviss for formel til løsning af andengradsligning x^2+(b/a)*x+c/a=0 <=>(x+b/2a)^2=b/2a)^2-c/anogen der grundigt kan forklare mig hvordan man går fra det ene til det andet?tak... -
RUSMIDLER
Forumindlæghej. jeg skal skrive om rusmidler, i min at-årsprøve. Jeg skal skrive i biologi og historie. jeg ville høre om der var en som havde en god idé til hvilken retning jeg skal bevæge mig i mod ? -
FSA i 07
ForumindlægEr der nogen der har hørt noget om de nye afkrydsningseksmaner i Biologi/Geografi, og vist også Historie/Samfundsfag?Var de der også sidste år og er der nogle der har prøvet dem?Ved ikke helt hvad jeg skal forvente, eller hvordan den i det hele taget er opbygget... -
BiologiA og KemiB
ForumindlægJeg har det samme problem som en hel masse andre kan jeg se! Har valgt at tage udgangspunkt i biologi og have kemi som sidefag. Mangler bare et emne? -
AT 2011
ForumindlægJeg har valgt at lave AT i biologi og historie og har valgt emnet screening af brystkræft. Jeg er helt på bar bund, og ville lige høre nogle af jer om I havde et forslag eller to ? ;) -
RIM hjælp det haster
ForumindlægHey venner, hvad kalder man rimet hvis de rimer sådan her: A B A Men B så ikke rimer på noget igen? Så hedder Strofen vel noget hen af A B A C Men hvad hedder den slags rim? -
Klage over karakter
ForumindlægHej folkens!Jeg vil lige høre om der er nogen af jer derude, der har erfaring med at klage over en karakter.I mit tilfælde drejer det sig om en årsprøvekarakter, et fag, der afsluttes, og så overføres til mit eksamensbevis. Karakteren finder jeg utilsigtet for mit vedkommende, og jeg vil høre om ... -
Har brug for virkelig hurtig hjælp!!!
ForumindlægHvad må man have med af hjælpemidler til skriftelig matematik i 1.g??? Jeg skal op i morgen, så har brug for hjælp hurtigt... -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
Opgavesæt/træningsopgaver i fysik
ForumindlægHej Er der nogen, der har gamle opgavesæt i fysik? Eller ved I hvor man kan træne skriftlig fysik? Tak på forhånd. -
Eksamensæts resultater Juni 2012???
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har været til HF skriftlig matematik b eksamen i dag, og jeg kan simpelthen ikke vente med at se, hvordan det er gået... Er der nogen, der kender nogen steder på nettet, hvor resultaterne er blevet lagt ud for HF matematik B eksamen d.4.62012? Tak for jeres til. Mvh... -
Kvartilbredden og boksplot
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave a og b. Jeg har svaret på variationsbredde, men kan ikke finde noget på nettet omkring kvartilbredden. En der kan hjælpe mig? -
A niveau
Forumindlæghej vil lige spørge hvis jeg tager A og ikke for gode karekter I A men har fået bedre karekter I C og B er det så ikke bedre bare ikke tag A -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægNogle, der kan hjælpe med opgave b på det vedhæftede billede? -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte
