Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17661 til 17680 af 24088
-
Nogen der kan hjælpe mig!!!
Forumindlægjeg skal skrive en kronik på baggrund af en artikel, men vi har aldrig fået noget information eller nogle genretræk om kronikker.. så nogle der kan hjælpe med hvad der er typisk for en kronik. eller bare fortælle mig noget om kronikker??? -
Svær opgave, hjælp bedes!
ForumindlægGodaften alle sammen! :-) Sidder med opgave 8.008 som kan ses her: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf en der kan hjælpe? -
Emnevalg til dansk/historie opgave
ForumindlægHej :) Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde et emne til min dansk/historie opgave. Min klasses overemne er Det moderne gennembrud. Jeg havde tænkt mig at skrive noget om kvindernes vilkår/undertrykkelse/forhold eller arbejderbevægelsen - men jeg har svært med at finde tekster til d... -
Min første filosofi opgave
ForumindlægHej alle. Som kom den tid hvor jeg skulle skrive min første filosofi opgave. Jeg har valgt at skrive om den fri vilje, og jeg vil nu høre om nogen har forslag til citater jeg kan inddrage. Indtil videre har jeg kun 2 citater fra Satra der viser hans holdning til den fri vilje, men jeg har ikke k... -
Bevarelse af Emek i planetbevægelser
ForumindlægHej Sidder her med SRP, og jeg skal kommentere på, om Emek er bevaret i hhv. elliptiske baner, parabel og hyperbel. Som sagt er Emek < 0 når en genstand kredser om et central legeme i en elliptisk bane, men det jeg ikke helt forstår er, at man jo antager, at Centrallegemet og planeteten der ... -
tysk hjælp!
Forumindlæghjælpe med min Tysk, i behøver ikke give mig svarene men måske overstrenge de ord som er forkert og inden i kommentere ved godt jeg er spasser til tysk, det viser min karaktere derfor søger jeg hjælp -
Hvem byggede pyramiderne?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med af finde artikler eller hjemmesider der omhandler teorier om hvem der har byggede pyramiderne i Ægypten? Gerne nogle forskellige artikler, som man kan sammenligne med. -
Utilfreds med karakter.
Forumindlæghmm... Som i nok kan se, så er jeg utilfreds med min karakter som vi fik tilbage i fredags. Jeg fik 4 og ville høre om der var nogle som ville læse den igennem for at se om rent faktisk ligger til 4. Skriv til mig så sender jeg den :) -
HJÆLP - Kropsidealer
ForumindlægHejsa folkens. Jeg har besluttet mig for at mixe PsykologiC og SamfundsfagA i min AT opgave i 3.g. Som i alle ved skal synopsen afleveres torsdag i næste uge og jeg er ret tydeligt på røven hvad det angår. Jeg skal bruge en vision fra nogen der vil opnå noget med kropsidealet i fremtiden - at æ... -
Hvad kan én få til at dumpe til ekamensprojektet?!
ForumindlægFor at gøre en lang historie kort, så er jeg virkelig på skideren. Jeg valgte et emne jeg ikke skullet have. Aldrig vælg et emne man synes er spænende, altid tjek hvad pokker der ligger bag al éns fascination... Skip længere ned hvis at du ikke vil have baggrundsinfo Jeg er så gået hen og vælge... -
Er min data repræsentativ?
ForumindlægHej, jeg har brug for at finde ud af hvorvidt mine data er repræsentative for det pågældende segment. I denne forbindelse har jeg forsøgt mig med udregning af konfidensinterval, men jeg mindes at det kan udregnes mere præcist. Er det nogen der kan hjælpe? Pf. tak. -
klimaændringer :)
Forumindlægheej, ka nogen hjælpe mig med at give mig et underemne til '' hvad er klimaændringer'' helst ikk drivhuseffekt, global opvarmning :) -
Aristoteles - Etikken
Forumindlæg1. Bog. l.4 Sidste halvdel af nummer 4 forekommer mig ikke klar! jeg ved ikke hvordan jeg lægger noget ind her, men hvis en anden har mulighed for at læse den, og kan forklare mig hvad der ligger i den. -
de olympiske leje
ForumindlægHeej :) Nogen som kan hjælpe? Skal skrive en stor opgave okring De Olympiske Leje. Er der nogen som ved hvorfor folk demostrere over fakkel som der er nogen som løber med? På forhånd tak.. -
Spøgelset Mule Killers
ForumindlægHej, I de 40 dage, jeg har været på Studieportalen, er det spørgsmål, jeg oftest er stødt på, spørgsmål der handler om engelske stile om "Mule Killers" Jeg har hidtil prioriteret IKKE at gøre noget ved spørgsmålet, fordi der ligger så meget i forvejen. Men nu fortæller Ayazaman mig, at ... -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
AT - biologi og historie?
ForumindlægHej, jeg overveer meget om jeg skal vælge fagene bio og his til AT. I bio har jeg tænkt på Darwin og Gregor Mendel, men kan ikke selv komme på en historisk vinkel hvor man får brugt historisk faglige metoder?? Et emne jeg også har tænkt på er gennembrudet med sygdomsviden ifht. europæernes bedre... -
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af... -
Hjælp, haster meget!!!
ForumindlægHei Jeg skal op til en dansk synopse til afgangseksamen den 24. juni, men vi skal aflvere synopsen på fredag. Jeg trak emnet sagprosa, så jeg ville spørge, om der er nogen her inde som har prøvet at lave en synopse for sagprosa, for så vil jeg gerne have hjælp til at opstille en synopse. Jeg har... -
AT 2010 -- Heroin
ForumindlægHey, jeg vil gerne skrive om heroin i AT, hvor jeg er helt sikker på at inddrage kemi B. Yderligere har jeg tænkt på at inddrage samfundsfag eller historie. Men hvad for en vinkel skal jeg se det fra, og hvordan skal fagene kobles sammen? Her er jeg virkelig på bar bund. Jeg har lavet en proble...
