Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17681 til 17700 af 33650
-
AT 2012 - katastrofen Samfundsfag/religion om 9/11
ForumindlægHej! Jeg skal som mange andre vælge emne til årets AT-eksamen inden for det overordnede emne, "Katastrofen - årsager og konsekvenser". Opgaven lyder: Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en syn... -
Hjælp. Politiske holdninger
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for jeres hjælp til min årsopgave i samfundsfag. Jeg har valgt at skrive om vores velfærdssamfund, derunder om vores sygehusvæsen. Jeg mangler oplysninger om de forskellige partiers holdninger til vores sygehusvæsen. Om de vil have besparelser, flere ressourcer osv? Håber i ka... -
Kunstens rolle
ForumindlægHejJeg skal skrive en stil om kunstens rolle, men er løbet lidt tør for inspiration..Er der nogle der ude, der har nogle gode ideer?Mvh. Aca -
Bachelorprojekt - Hvor længe gik der, inden i fik jeres karakter?
ForumindlægHej! Mit navn er Kasper, og jeg afleverede bachelorprojekt i mandags den 14. december. Jeg ved, at der kan gå helt op til 2 måneder før karakteren senest bliver givet ud. Jeg vil dog høre, om i der tidligere har prøvet at aflevere bachelorprojekt virkelig måtte vente så længe på jeres karakter?... -
Helle Helle - Venlige Fremmede
ForumindlægHejsa..Jeg sidder med en novelle af Helle Helle, og kan ikke finde ud af hvilken slags litteratur den ville høre til, da vi ikke har haft noget om det. Men alligevel skal skrive om det. Nogen der har læst nogle af hendes noveller, der var med i novellesamlingen "biler og dyr", hvor Venl... -
Resume af Klotte Hans
ForumindlægKlotte Hans er den første udgave af Klods Hans. jeg ville spørge om der er nogle der kender et sted hvor jeg kunne finde et resume, eller selv kender eventyret. Håber i kan hjælpe mig. -
Skr eng eks 2.g
ForumindlægHva så, hvordan gik det?Jeg sys min analyse var lidt tør, så ville høre hvad i andre har skrevet. Jeg sagde selv, at teksten handler om at tillægge livet en mission eller en mening, altså at afrikaneren(hva hun nu end hed)opnår mening med livet da hun vælger at smutte tilbage afrika og efterlade ... -
Vandets densitet
ForumindlægJeg har søgt efter vandets densitet og fandt frem til 1000 kg/m3 Men i et løsningsforslag er det givet til 1027 kg/m3 Jeg ved der er forskel på densitet af havvand og almindelig vand. Er der en der kan fortælle hvad desniteten af vandet er ved Vesterhavet eller generelt sal... -
Hos fotografen
Forumindlæghey. jeg ville høre om der kunne nogle der har skrevet stileemnet Hos fotografen(det er et billed med 4 børn på) jeg er fuldstændig blank, da jeg ikke har nogen fantasi. ville spørge om det er nogle der kunne hjælpe mig lidt? ... -
moses
ForumindlægHvem var moses?Han var den person som ville have at egyptens slaver, skulle frigøres, af Farao'en ?rigtigt? -
Underemne og problemstilling til: Rigtig og forkert - etik
ForumindlægJeg trak rigtig og forkert - etik i kristendom men har overhovedet ingen ide om hvad mit underemne og mine problemstillinger skal være. Nogen der har nogen gode ideer? Tak på forhånd -
Prosa
ForumindlægHej :) jeg skal skrive et lyrisk digt om nationalromantikken om til prosa..... hvad er forskellen på lyrik og prosa? og vigtigst af alt har I nogle forslag til hvordan man kan skrive et digt om fra lyrik til prosa? på forhånd tak :) -
engelsk B
ForumindlægHej Er det ikk rigtigt at man er bestået, hvis man har fået 4 og 02 i årskarakterer og 00 i skriftlig eksamen? Har bestået alle mine fag, for at komme ind på HA men der står adgangskrav ikke opfyldt? er det meningen, så man ikk allerede nu kan se om man er kommet ind eller ej? -
Bestemmelse af integral ved substitution
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl der vil FORKLARE hvordan man løser opgaver som eksempelvis; Benyt den angivne substitution til at bestemme ∫xcos(x2)dx, t=x2 Jeg fået fat i så meget som t=x2⇔dt=2xdx⇔dx=(1/2)x and then? :-( -
13-tal
ForumindlægEr der ikke nogle venlige sjæle, der kan give mig et par råd, tips eller lign. mht. hvordan man får et 11 eller 13 tal!? vED GODT AT JEG IKKE SKAL SIKTE HØJT, MEN DET KUNNE VÆRE SJOVT AT FÅ EN DEL AT VIDE FRA JER! :)Her tænker jeg på skriflig fremstilling (stile). MAnge tak på forhånd! PS: bekl... -
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
Løven - Berettermodel
ForumindlægHej Jeg har Løven som mit prøveoplæg til 9 klasses afgangsprøve. Jeg er i tvivl om hvad der er hvad på berettermodellen Jeg har 2 teorier: 1: Point of no return er at han nægter at høre på sin kone Minna og går på bodega Klimaks: han slår sin kone Men er ikke sikker for så... -
rucke di guck, rucke di guck?
Forumindlæghej, endnu et tekststykke fra askepot rucke di guck, rucke di guck Blut ist im Schuck (Schuh) der Schuck ist zu klein die rechte Braut sitzt noch daheim ok jeg har sagt følgend (ruck di) kig, (ruck di) kig slægt er bremseklodsen bremseklodsen er for lille den rigtig brud sidder endnu derhjemm... -
Perspektivering.
ForumindlægHvad er en perspektivering helt præcis? Nogen som også lige vil gi mig nogle eksempler, så det kan sidde fast "deroppe" :P -
kristendom "påske og pinse"
ForumindlægEr der nogle der kan forklare påske og pinse i forhold til kristendommen?
