Søgning på: hitlers tale. Resultater: 17681 til 17700 af 59860
  • Tilstandsfunktioner

    Forumindlæg
    Når vi taler om termodynamikkens 1. hovedsætning ΔU = Q - W så siger man at den indre energi er en tilstandsfuntion men det er varmen, Q, og arbejdet, W, ikke. Hvorfor? Hvad beskriver en tilstandsfunktion egentlig?
  • Disposition

    Forumindlæg
    Hej.... Jeg skal op i eksamen mundtlig i engelsk og mangler lidt inspiration til hvad jeg kan tale om.. De overordnede emner er: Racism, Civil Rights og Youth Culture. Mit problem er bare at jeg er helt blank for ideer og ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om. Mangler inspiration , hjælp tak :)
  • Carbonhydrider og bindinger

    Forumindlæg
    Har en lille opgave, som jeg er gået istå ved..Umættede carbonhydrider indeholder dobbeltbindinger og tripelbindinger.a) hvilket reagens anvendes til påvisning af disse bindinger?b) Hvilken reaktionstype er der tale om, når umættetheden påvises?
  • Forskrift lig k

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke rigtig den her opgaveEn funktion f er bestemt ved:F(x)= (1/4)x + 1 + (1/x)Angiv for ethvert reelt tal k antallet af løsninger til ligningen f(x)=k På forhånd tak
  • Etik

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der har læst "Forbrydelsen" side 9-13 i bogen Etiske problemer og ideer af Peter Boile Nielsen og Andreas Simonsen? Hvis der er nogen af Jer der har, kan i så hjælpe mig med hvilke etik der er tale om (Lykkeetik eller pligetik) og i så fald hvad argumenterne er her for...
  • Isoleret system

    Forumindlæg
    Hejsa! Har lavet et forsøg, hvor man skal udregne Is' smeltevarme ved at smelte is i vand i et termoglas. Udregningerne tager udgangspunkt i at der er tale om et isoleret system, men er der det? For jeg mangler nogle fejlkilder til forsøget :) På forhånd tak!
  • Ørneflugten

    Forumindlæg
    Hej,Jeg har lige nogle spørgsmål angående novellen ørneflugten...1) Hvilket menneskesyn er der i novellen? 2) Hvilken genre er der helt præcis tale om?3) Hvorfor har Pontoppidan valgt lige præcis denne genre?Bjarke
  • Case opgave

    Forumindlæg
    Jeg skal finde ud af, hvor meget det får i bonus. Men jeg kan ikke finde ud af det. Altså jeg tror jeg laver formlen rigtig, men min lære siger jeg har skrevet tallene, hvor der står omsætning (kr) forkert. Nogen der ved, hvordan det så skal tastes ind?
  • Forklaring!!!

    Forumindlæg
    er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig....Forklar, hvorfor ligningen x^3-3x+b=0 højst kan have én løsning i intervallet [-1,1], uanset værdien af tallet b.Er der nogen der vil vise hvordan man gør det?På forhånd tak!
  • Hjælp til pH-værdi ! det haster ..

    Forumindlæg
    hvordan kan man beregne pH-værdien ud fra denne formel? y = -log( (0,001025-0,100x) / (0,031+x) ) Fik bare tallene oplyst, men har fundet ud af at den ser sådan ud: y = -log( (V(NaOH) - c(NaOH) x) / ( V(HCl)+x) )
  • ligning

    Forumindlæg
    hej har et problem med at beregne opgaver som denne uden hjælpemidler, en der vil være så venlig at forklare det? :)Bestem de tal k, for hvilke ligningen x^2 + 4x + k = 0 har mindst en løsning.
  • Lodret asymptote betydning i kemi

    Forumindlæg
    Har lavet en anden tråd der omhandler det samme emne, men den kan godt virke lidt forvirrende så laver en til omformuleret. Hvad betyder en lodret asymptote indenfor kemi? - hvis i skal bruge tallene er de her https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=673756 Har brug for hjælp så håber...
  • løse ligning

    Forumindlæg
    f er givet ved følgende f(x)=(1/4)x+1+(1/x) og nu skal jeg så angive for ethvert reelt tal k antallet af løsninger til f(x)=k.. Nogen som kan hjælpe?
  • Syntaktisk analyse - Begreber

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen! Jeg kunne super godt bruge nogle korte forklaringer på de forskellige begreber inden for syntaktisk analyse betyder og hvornår man bruger dem. Her taler jeg om subjekt, verballed, subjektsprædikant, direkte objekt, objektsprædikant, indirekte objet og adverbialled.
  • Eksamen!

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal måske op i tysk eksamen i år og jeg bliver meget nervøs når jeg tænker over det. Har i nogle gode råd til hvordan man kan klare sig godt til selve eksamen, for jeg bliver så nervøs og ender altid med et 7 tal.
  • SRP - Begrundelse..?

    Forumindlæg
    Hej igen :) Min problemstilling lyder: Analysér udvalgte tekster om Storbritanniens integrationspolitik med UKIP som afsender med særlig fokus på retoriske virkemidler, argumentation og framing. Begrund valget af tekster (tekster kan også forstås som taler, valgplakater, videoer m.m.). Ville...
  • Matematisk notation

    Forumindlæg
    Hvordan skriver jeg med matematisk notation at n kan være ethvert tal i R, men ikke 0? n = R \{0}, eller er det bedre med ε (altså "er et element i" eller "tilhører")?
  • Astronimiske afstande

    Forumindlæg
    Hey alle. Mangler virkelig hjælp til opgaver 2,3,4 i denne pdf http://www.hhhust.dk/astronomi.pdf Det ville være mig en stor hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig, bare hvis i kan udregningerne så kan jeg selv putte tal på. Dog ville hele og fyldige svar dog være perfekt :)
  • Krydsprodukt og areal?

    Forumindlæg
    Arealet af et parallellogram kan i rummet bestemmes vedA = |A x B|Krydsproduktet giver en vektor. Hvordan "omrenger" jeg denne vektor til et areal/tal ?Hvilke afstandsformel skal der bruges, er lidt i tvivl. :)På forhånd tak
  • bestemmelse af a

    Forumindlæg
    om en funktion f med regneforskrift f(x)=a * ln(x) oplyses det at f'(2)=3bestem tallet a.nogen der kan fortælle mig hvordan jeg lige skal gribe den an?