Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 17681 til 17700 af 44012
-
Analyse af novellen "Det rummelige menneske".
ForumindlægHej :-) Jeg skal til eksamen på mandag i mundtlig dansk. Jeg har trukket overemnet tid og har derefter valgt novellen "Det rummelige menneske" som fordybelses område. Jeg er i gang med analysen og så tænkte jeg om der var nogen der havde nogle guldkorn eller som bare kunne hjælpe mig... -
søger gode noter til vækstmodeller
ForumindlægHey folkens :-) Jeg er ved at forberede mig til min mundtlige eksamen i matematik B, og søger derfor noter til vækstmodeller - altså lineær,eksponentiel og potensfunktion. Mine noter angående dette emne er en smule uklare, og det kunne være dejligt, hvis nogen af jer havde noter til følgende e... -
enhedscirklen
ForumindlægHej med jer! Jeg er ved at forberede mig til min mundtlige eksamen i matematik B, og er stødt på et problem.. Jeg har ingen problemer med at definere cosinus, sinus og tangens vha. enhedscirklen, men jeg ved ikke helt om jeg forstår, hvordan man bruger den i praksis - altså hvordan man beregner... -
Oplysningstiden vs. Det moderne gennembrud
ForumindlægHej derude! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen på torsdag, og er lidt i tvivl om nogle litterariske tidsperioder. Jeg går i 9kl. og på vores oversigt over tekstopgivelser, står der, at vi opgiver romantikken og OPLYSNINGSTIDEN. Men alle de udleveret papirer vi har fået gennem året løb, hander a... -
Smertestillende stoffer (eksamensspørgsmål)
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig kemi eksamen i morgen, og jeg er gået helt i stå med det spørgsmål som lyder: Smertestillende stoffer: - Kemiske ligheder - Forskelle i de nedenstående strukturformler: reaktioner, der kan omdanne den ene struktur til den anden stryker; polaritet; opløselighed Håber ... -
Definitionen på differentiabilitet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og sveder over forberedelserne til mundtlig matematik-eksamen på A-niveau - og jeg er gået i stå ved et spørgsmål, der lyder: "Gør rede for definitionen af differentiabilitet." Helt kort og præcist - hvad er differentiabilitet? Håber, nogen kan hjælpe mig. -
Længde og skalarprodukt bevis
ForumindlægHej, sidder og forberede mig til mundtlig mat eksamen, og har et bevis jeg gerne ville kunne, men det står ikke i min bog. Er der en der vil bevise "længde og skalarprodukt" i vektoregneregler? det er den der siger at vektor a^2= a prik a = a^2 ved ikke hvordan man indsætter vektor... -
"Andvend cosinusrelationerne"
ForumindlægHej. Jeg har et eksamensspørgsmål (mundtlig mat B) som lyder: "Bevis og anvend cosinusrelationerne" Beviset er jo lige til, men anvendelse kan jeg godt nok ikke lige se for mig. Nogle gode forslag til hvad jeg sådan lige gør? Det virker sådan lidt abstrakt at skulle stå og jonglere med ... -
Hvad er forskellen på lineær model og lineær sammenhæng?
ForumindlægHej matematik genier. Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen, hvor der er et spørgsmål, der omhandler lineær model og et andet spørgsmål der omhandler lineær sammenhæng. Er der nogen der kan svare mig på, hvad forskellen mellem en lineær model og en lineær sammenhæng er?... -
Hvordan har jeg forbedred mig i dansk stil?
ForumindlægHey Jeg skal til mundlig dansk eksamen holde en tale på 5 min om hvordan jeg har forbedret mig i mine stile. Jeg synes ikke selv jeg har forbedret mig fordi jeg var god til at starte med. Men det kan jeg jo ikke sige:) hvad synes i jeg skal sige jeg har forbedret mig i ?:) -
psykologisk begreber i Heidis case...?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med min eksamens projekt ( omsorgsvigt hos børn). Jeg skal arbejde med Heidis case, men har bruge for nogle gode psykologiske begreber, så er der nogen der kan hjælpe mig here, for jeg skal skal bruge dem i morgen til den mundtlige !!! Tusin tak på forhånd og rigtig g... -
eksamensspørgsmål. Hjælp .
Forumindlæghej venner :) i min mundtlige matematik eksamen skal jeg nævne dette her : funktionen f(x) = e^x kaldes den naturlige eksponentielle funktion, x?R. men hvad står "?" for og hvordan udtales det ? og i det hele taget hvad står selve x?R for ? Håber i gider at svare, det ville være en sto... -
Alvorligt brug for hjælp
ForumindlægHej. Sidder og skal op imorgen til fysik(mundtlig)eksamen, og har VIRKELIG brug for hjælp. Jeg tænkte på om i ikke havde nogen gode noter som kunne hjælpe mig, så det ikke bliver så svært, når censor og min lære skal spørge mig om alle mulige ting, det skal være nogle noter der kan hjælpe mig, så... -
Eksamensspørgsmål om organisk kemi
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen i kemi A-niveau, og et af mine emner er "Organisk syntese og oprensning". Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvad man skal komme ind på under organisk syntese? Er det de forskellige organiske reaktionstyper eller hvordan? Og hvad kan man ... -
Lineær vækst - finde a med ét punkt
ForumindlægSidder som så mange andre og forbereder mig til mundtlig eksamen i matB :) Er gået lidt i stå med den lineære vækst, for er ikke helt sikker på hvordan man finder a (hældningskoefficienten) i en lineær funktion når man kun kender ét punkt på linjen? Har prøvet at google det rundt omkring, men kan... -
komplekse tal
ForumindlægHej,jeg sidder og læser op til min mundtlige matematik eksamen.Sidder med komplekse tal, og har lige problemer med at tyde dette: Et komplekst tal defineres som Z= a+bjZ ∈ C|a ∈ R ∧ b ∈ R Jeg forstår specielt ikke betydningen af "|" -
Plagiat
ForumindlægHej allesammen Jeg havde afleveret en SOP opgave for et stykke tid, og skal snart til mundtlig eksamen. Jeg lagde mærke til at jeg havde glemt at henvise til en sætning, som jeg havde brugt i opgaven. Hvad er det bedste at gøre i denne situation? Er der nogen der ved om det kan påvirke opgavens... -
Fordybelseområde 10.klasse
ForumindlægHej - jeg har trukket "tekster fra min egen tid" til mundtlig dansk eksamen og jeg kan ikke finde nogle tekster, og har været rundt på de forskellige hjemmesider. Jeg vil høre, om der er nogle der kender nogle hjemmesider, hvor man kan finde "tekster fra min egen tid"?? hjælp -
Synopsis til essay
ForumindlægJeg skal op i dansk mundtlig eksamen, hvor jeg trak essay, i den anledning skal jeg have lavet en synopsis, men jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal gøre det - jeg kender godt til synopsis, men lige præcis til et essay, er jeg helt blank. Nogen der kan sige mig, hvad min synopsis skal indeholde, ... -
Oplæsningsstykke til maleriet udsigt fra Dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i mundtlig dansk, og har valgt at analysere maleriet: Udsigt fra Dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro af Christen Købke. Jeg ville derfor spørge om, nogen af jer har en idé, til hvad jeg kan bruge som oplæsningsstykke. (Hvis nu i har analyseret det før) Jeg ka...
