Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17701 til 17720 af 48880
-
Tekst
ForumindlægHej, sidder med en tekst som jeg gerne vil have set igennem for eventuelle fejl. Det er fint hvis blot ordet/sætningen er markeret som fejl, så prøver jeg selv at rette den, men i er da velkommen til bare at rette fejlene. Es ist korrekt, dass viele junge Menschen egoistisch sind und nicht ein g... -
Nogen der vil forklare kommasætningen?
ForumindlægJeg er ikke ekspert ud i grammatisk kommasætning og søger derfor hjælp til at få forklaret kommaerne i følgende tekst inden gymnasiestart: Danskerne vil gerne arbejde. Beløn det. Vi arbejder mere end nogensinde. Sådan skrev vi, da vi forleden præsenterede nye tal, som viser, at danskernes arb... -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h... -
Marshallplanen
ForumindlægVil det være muligt at en laver en hurtig gennemgang af min tekst omkring Marshallplanen? Tak på forhånd, hilsen Sebastian :) -
det smukke danmark
ForumindlægHej vi er to piger i 9.klasse som lige pt. har projektuge, med overemnet "det smukke Danmark" og underemnet "Smukke mennesker i DK", nogle ideer eller forslag til ting som kunne være gode at have med? -
Analyse af virksomheds nøgletal
ForumindlægJeg har fået en opgave i V.Ø., hvor jeg skal analysere en virksomhed ud fra deres nøgletal.. Derfor ville jeg høre om der er nogle der ved hvilke nøgletal der ville være mest oplagte at se på? -
Valgfag
ForumindlægHvilket valgfag vil I anbefale? Jeg har studieretningen (HHX naturligvis) global studies; International Økonomi A - Afsætning A - Kulturforståelse B Jeg kan vælge imellem valgfagene: Psykologi C, Idræt C, Filosofi C, Markedskommunikation C, Design, IT C, Tysk C, Matematik B, Samfundsfag B, Spa... -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Skrf. eksamen, 3g - QUEENIE!
ForumindlægHvad siger I til den? Er jeg den eneste, der synes, at det var en umådelig svær oversættelse? -
5 sætninger om et maleri
ForumindlægHejsa allesammen og tak for jeres interesse i mit indlæg (: Jeg fik til opgave at finde et maleri og beskrive det med 5 sætninger. Det var en lidt abstrakt opgave synes jeg, men jeg har her forsøgt mig. Jeg tror ikke, mine verber er bøjet korrekt, men jeg ved heller ikke, hvordan jeg skal gøre d... -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle jeg har et spørgsmål. ( Jeg har vedhæftet opgaven) Jeg har først fundet a og b vha. lineære regression. Jeg får a og b til dette: a= 824.89 og b= 14091 Så skal jeg fortælle hvad mit a og b fortæller og der har jeg skrevet således: A fortæller at for hvert år stiger antallet af danskere... -
SRP Hjælp
Forumindlæghej her efter sommerferien skal jeg begynde i 3.g, og i den anledning skal jeg til at begynde på SRP, så vores engelsk lærer har sagt til os at vi skal til vores første engelsk time, finde ud af hvilket emne vi vil have til vores SRP samt hvilke fag vi vil bruge til at belyse emnet. problemet... -
HTX 3.G til STX 2.G
ForumindlægHej. Jeg er 18 år gammel og går på HTX 3.G lige nu. Jeg kan slet ikke lide fagene, og jeg bliver mobbet til dagligt, uden at lærene har gjort noget ved det. Jeg har endda vist beviser til rektor, med navn og de beskeder der er. Der er ikke sket noget somhelst mod det, og jeg har endda snak... -
Hooligans
ForumindlægEr der andre, der arbejder med hooliganisme i AT? Jeg vil analysere filmen Hooligans under fagene Engelsk og Samfundsfag. Selvom jeg har fundet ud af samfundsfaglige dele jeg kan drage ind under emnet mangler jeg stadig en del synes jeg.Indtil videre har jeg identitet og subkultur indover.Nogle ... -
!!!NOTER AFGANGSPRØVE I 9. KLASSE !!!
ForumindlægSkal op til samfundsfagafgangsprøve på mandag. Men føler det kniber med at læse og skrive noter til alle, da pensummet er ret stort. Så tænkte om der er nogle som har notater til følgende emner fra bøgerne ind i samfundsfaget a og ind i samfundsfaget b: velfærdssamfundet, demokrati og ideolog... -
AT i NG og Samf.
ForumindlægJeg skal skrive AT i NG og Samfundsfag.. I den anledning har jeg tænkt at jeg gerne vil skrive klimaflygtninge. De geoligiske årsager/konsekvenser.. (vejr, tørke osv.) I samfundsfag overvejr jeg at gøre brug af 'push and pull' teorien, men jeg syntes den er lidt 'tør' måske... -
Metoder
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til AT eksamen, hvor vi nok alle ved at der bliver lagt stor vægt på metoderne. Da jeg har valgt at skrive i samfundsfag og psykologi, er det meget vigtigt, at psykologi er humanistisk og ikke kommer ind over samfundsfag. Derfor ville jeg høre om der er nogen som har en l... -
Standpunktskarakter hjælp!!
ForumindlægHej allesammen Jeg går i 1g og har lige fået min standpunktskarakter i samfundsfag som så ligger på 02. Jeg er virkelig nervøs da jeg skal afslutte faget i år og vil helst gerne have den på mindst 7. Jeg synes selv jeg ikke fortjener karakteren, men hvad skal jeg gøre for at blive bedre til mund... -
Klage over årskarakter
ForumindlægHej derude Jeg vil gerne klage over mit samfundsfags årskarakter. Jeg har samfundsfag på C niveau, og jeg kan ligeså godt sige, at jeg er ret utilfreds med mit samfundsfags karakter. Hvad skal jeg gøre, for jeg har virkelig ikke lyst til at supplere det i 3. g. Hvis jeg skal klage, hvem ska... -
Synopsis
ForumindlægHej, Har lige fået til opgave at lave en synopsis på 3-4 sider i samfundsfags hvor jeg skal skrive om problemstilling mht. Lissabontraktaten. Men er så kommet en smule i tvivl om hvor meget tekst der egentlig må stå i den her synopsis, for det er svært at vise hvad man egentlig kan, hvis man kun ...
