Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17701 til 17720 af 20599
-
"At være på"
ForumindlægHej! Jeg skriver AT synopse om Paradise Hotel. Vores overemne er "at være" og "iscenesættelse". Jeg ser selv Paradise Hotel, og jeg syntes, det ville være en god idé at skrive om det, da jeg har set det i hvad.. 3-4 år. Jeg skal selvfølgelig have et analyserende spørgsmål,... -
gode råd til fremlæggelsen
ForumindlægHej Alle! :-) Her på tirsdag (d. 29. maj) skal jeg op til AT årsprøve, hvor jeg har brugt fagene historie og samfundsfag. Mit emne er Karl Marx og Marxisme og min problemformulering er helt nøjagtig: Hvilken relevans har Karl Marxs tanker om økonomi i dag? Jeg er ret usikker på hvordan jeg ... -
Økonmisk penge kredsløb
ForumindlægHey allesammen har kæmpet med en opgave i nu flere uger og jeg kan simpelthen ikke finde ud af den. opgaven lyder således: I en højkonjuktur indføres en tvungen opsparing på 2% af alle inkomster, for at dæmpe inflationen og underskuddet på betalingsbalancen. Denne opgave skal udføres på den... -
Hvad skal jeg gøre??? hasterrr
ForumindlægHej SP :)) Jeg er 1.g'er og har studieretningen Global Culture med Engelsk A og Samfundsfag A. Lige nu har jeg 4 A fag. Dansk, historie, engelsk og samfundsfag. Udover det har jeg fransk fortsætter B, fordi jeg har haft fransk i 3 år i folkeskolen. Da det er mit yndlingsfag og et fag jeg føl... -
AT-eksamen: Hvad, hvor og hvornår?
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at skulle op til AT-eksamen her på tirsdag. Har skrevet omkring Homo Artefakt, dansk, samfundsfag - og taget Svend Åge Madsen - Kvinden uden krop, med som danskfagligt. Hvorledes skal jeg forklare fagenes forskellige påvirkning på min opgave? Jeg har tænkt mig at... -
hjælp til opgave i samf og engelsk
ForumindlægJeg skal lave en opgave i AT hvor fagene engelsk og samfundsfag skal spille sammen. Mit overordnede emne er hooliganisme og medier. Min problemformulering lyder i korte træk som noget i retning af hvad man kan gøre for at mindske hooliganismen og hvilken rolle medierne spiller i forhold til hool... -
Styrker og svagheder i biologi og samf.?
ForumindlægJeg er i gang med forberedelsen til den mundtlige del af AT. Jeg skriver om GMO og har fundet frem til følgende: Biologi (naturvidenskab): Det naturvidenskabelige fag biologis empiri består hovedsagligt i observationer, eksperimenter og erfaringer omkring natur, stoffer, indre opbygninger etc.... -
FINANSLOV 2014 (HJÆLP)
ForumindlægHej Folkens jeg skal til eksamen imorgen i samfundsfag B. Jeg har trukket emnet indrigspolitik. følgende artikler mandag morgen 3. maj 2013 (politisk jordskælv i vente) berlingske 27 maj. "zikzak og slingrekurs - det politiske løfte er stendødt" Reuters world service 3 maj... -
Fosterdiagnostisk og samf (sociologi) - HASTER!
ForumindlægHej Jeg sidder i noget af et problem. I min AT-eksamen har jeg valgt at skrive i biologi og samfundsfag, under emnet, "kampen for det perfekte barn", i kampen for det gode liv. Mine problemstillinger lyder således: 1. Hvilke biologiske teknologier har vi til rådighed i kampe... -
Hæve sit gennemsnit?
ForumindlægKan jeg på nogen måde ændre mit gennemsnit for stx efter studentereksamen? Jeg bliver færdig her til sommer, regner med rimelig ok karakterer, men dem, jeg har fået indtil nu har ikke været så gode (har været lidt for sløset - det er først gået op for mig i år at jeg faktisk skal bruge karakteren... -
SAMF/ENG - BLOGS/FB OG YOUTUBE - NARCISSISME
ForumindlægHej allesammen. I er sikkert alle sammen igang med AT, og jeg ønsker alle held og lykke. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg føler mig lidt på bar bund. Jeg har valgt engelsk og samfundsfag, og jeg vil fokusere på hvordan selvrealisering resultere i narcassisme(Giddens og Laschs te... -
Søger privatlærer!
Forumindlæghej derude :) Mit navn er Tine og søger en privatlærer fra udgangen af april til maj ud (måske starten af juni ( sommer 2011)), afhænger af eksamner. Jeg skal nemlig der op til mundtlig eksamen i psykologi C niveau og samfundsfag B niveau. Psykologi eksamen kommer til at omhandle: trække spørgsmå... -
HJÆÆÆÆÆLP, haster :(
ForumindlægHej allesammen, Studieportalen har været uundværlig under AT forløbet, og nu sidder jeg også skriver det sidste ned - metoderne. Når jeg imorgen har afleveret synopsen skal jeg hen og fine materiale til at kunne lave en komparativ metode men jeg mangler en samfundsfaglig metode kan jeg nu se, ti... -
AT - Selviscenesættelse - Samf./historie
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive AT-synopsis 2.3 (2. g STX), hvor der skal afleveres en synopsis og fremlæggelse ud fra opgaveformuleringen: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. Jeg har valgt at f... -
Synopsis
ForumindlægHej Læser :) Jeg skal til Samfundsfags eksamen, og har til dette formål lavet en synopsis. Mit emne er EU: Struktur og Finanspolitik (Nedskæringer, Konvergenskrav, Euroen). Nedenstående er hvad jeg er nået frem til indtilvidere. Så hvis du har forstand på samfundsfag, kunne du så give nogle fors... -
Tvivl angående problemformuleringen?
ForumindlægHalløj. Jeg skriver til dette forum, da jeg er kommet i tvivl omkring min problemformulering, efter en snak med min vejleder, som mente, at en problemformulering IKKE som sådan skal være et spørgsmål, men jeg har dog hørt noget andet - blandt andet fra andre lærer. Derudover mente hun også, at d... -
Hjælp jeg er på skideren!
ForumindlægHej Alle Som de fleste nok ved så er overemnet i AT i år "Kommunikation- muligheder og begrænsninger": Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag A og Dansk A, og jeg har lige været til AT-vejledning. Mine lærer sagde, at jeg skal finde en konkret sag, som jeg kan arbejde med. Jeg e... -
Engelske ugeblade...
ForumindlægI et andet indlæg herinde omkring den mest effektive amåde t forbedre sig i engelsk på, stod der at det kunne være udbytterigt at læse engelske ugeblade. Jeg finder det at læse engelske ugeblade som et godt kompliment til litteraturen, idet jeg forestiller mig at relevansen i disse vil være størr... -
EPR opgave
ForumindlægHejsa Jeg ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med min EPR eksamen, jeg skal lave en synopsis ud fra min problem formulering. Her skal både dansk a og samfundsfag b indgå. Min problemformulering lyder: Hvordan kan man i romanen "Fodretid" af Anne Marie Løn se, hvorledes... -
HVIS JEG VAR UNDERVISNINGSMINISER VILLE ALT VÆRE ANDERLEDEST FOR DEM DER VED HVAD DE VIL
ForumindlægHvis jeg var undervisningsminister, ville jeg sørge for at dem, der ved, hvad de vil med deres liv uddannelses -og jobmæssigt, skulle have mulighed for efter endt folkeskole at sætte deres egen undervisning sammen. Det skulle være sådan, at for den der f.eks gerne ville være lære og undervise i.....
