Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17721 til 17740 af 23766
-
Bioethanol
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive en rapport om fresmtilling af bioethanol fra papir. Jeg har bare rigtig svært ved at lave 3 dele af rapporten, nemlig: 1."Resultater og beregninger", 2."Analyse og diskussion" og 3."Konklusion". De ting ved delene jeg ikke kan finde ud... -
Nyeste oplysninger om kloning
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive studieretningsopgave i biologi og engelsk. Min plan er at gennemgå det teoretiske i biologi først, men er i tvivl om, hvad jeg her skal gå i dybden med. Skal man mon starte helt fra starten af, og beskrive hvad en celle er, osv osv? Skal jeg også skrive lidt om gensplejsni... -
hvordan forbereder jeg mig best
Forumindlægjeg har for nogle måneder siden skrevet min synopsys hvilket for mig ikke var nemt, først har jeg fundet ud af at jeg har skrevet den som en mere normal og redegørene rapport istedet for en rapport som fortæller om metoder og stuff like that. derfor er jeg meget forvirret og mildt sagt en smule s... -
Undersøgelse; Ungdomsboliger?
ForumindlægJeg er i tvivl om dette er det rette fora for sådan et spørgsmål her. Men her kommer det altså og er der et problem, vil jeg selvfølgelig rette mig efter "mod". Jeg arbejder pt. med et hovedproblem i teknologi der hedder "Ungdomsboliger er dårligt indrettede". Det er her jeg h... -
Co2-udskillelsen hos gærsvampe
ForumindlægHej derude. Jeg går i 1.g og skal op i NV på tirsdag i næste uge. Vi har lige trukket grupper og emner, og min gruppe fik emnet "Co2-udskillelsen hos gærsvampe" Sådan her lyder opgaven: "Du skal undersøge CO2-udskillelsen hos gærsvampe (alm. Gær). Formuler en problemstilling du vil... -
Beregning af ttop og tkast.
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave en rapport ved navn " Det skrå kast " .. i min rapport skal jeg beregne ttop og tkast. Opgaven lyder sådan: Bestem ttop for α= 90 ° og α=45 ° Ttop (90°)= V0y/g=(3,46 m/s)/(9,82 m/s)=0,35 ( Min V0y er 3,46 m/s .. og den dividere jeg med 9,82 ... -
Projekt om doping og andre stoffer i sport?
ForumindlægHej derude - ville egentligt bare høre om der kunne være nogen gode ting at arbejde med under overstående underemne? Klassens (9. kl) overordnede tema er "Det Gode Liv", hvor der herefter blev ridset nogle underemne op som fx sport. Man kan så sige, at ovenstående titel er et under-unde... -
Potentiometrisk titrering af ethansyre
ForumindlægHej derude, jeg er i gang med at lave en kemi rapport omkring en potentiometrisk titrering af ethansyre. Hertil har vi lavet et forsøg hvor vi har fået data, og ud fra denne data er der blevet lavet noget som ligner en logitisk graf. BEMÆRK VEDHÆFTEDE To af de sidste spørgsmål i rapporten lyd... -
Halveringstid???
ForumindlægHej, er der nogen, som kan hjælpe mig med denne rapport. Jeg skal skrive en rapport om halveringstid, men jeg kan ikke finde så meget om det. Jeg har fundet frem til dette: Halveringstid er den tid, der går før halvdelen af stoffet er omdannet til et nyt stof. Et radioaktivt stof har en halvering... -
Hvordan kan man forbedre sit sprog?
ForumindlægHej SP! Som i kan se i overskriften, så vil jeg spørge jer om, hvordan man kan forbedre sit sprog? Altså skriftligt. Både i stile (dansk), rapporter (naturvidenskabligefag) og bare det med at skrive 'bedre'. Jeg har ofte svært ved at formulere mine sætninger på en 'god' måde,... -
Eksamensspørgsmål Hitstorisk matematik
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen og har lidt svært ved følgende spørgsmål. 2. Historisk matematik Du skal med inddragelse af din rapport om historisk matematik fremlægge eksempler på geometriske konstruktioner. Udvælg selv eksempler fra rapporten. Inddrag vektorregning i en p... -
Økosystem, adfærd og dyrene...
ForumindlægHey, jeg går i 1.G og er igang med at skrive rapport, den er næsten færdig, men der er nogle ting jeg godt lige vil spørge om :) Er igang med med diskussionen, vi har fanget nogle bestemte dyr og på den måde kunne vi bestemme ilt - niveauet og vandkvaliteten... Men der er jo mange ting der sp... -
Fysisk kemi.. Osmalitet
ForumindlægKoncentration af en infusionsvæske Infusionsvæsker som ”natriumklorid-glukose isotonisk SAD” (Produktresuméer kan findes på www.produktresume.dk) skal, om nødvendigt, tilsættes ekstra næringsstoffer (salter, mineraler, etc.). · Hvorfor er det vigtigt at måle frysepunktet af ... -
Eddikesyre i husholdningseddike.
ForumindlægKære medlemmer Jeg er desværre blevet ret så forvirret over en rapport. Jeg skal til eksamen imorgen, så det haster lidt at få den forstået. Jeg har desuden kigget andres rapporter igennem, hvilket jeg desværre ikke fik ret meget ud af, så håber i vil hjælpe mig. Spørgsmål 5: Når man skal re... -
Gæring af glukose
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport om gæring af glukose. I rapporten skal jeg forklare anaerobe og aerobe forhold, derudover skal jeg også forklare ufuldstændig og fuldstændig forbrænding. Er det rigtigt forstået at ved en fuldstændig forbrænding er der ingen affaldstoffer, og ved en ufuldstændig er d... -
Sølvske, syre og kobber
ForumindlægHej derude :) Sidder med en kemi rapport, hvor jeg er i tvivl om, hvad jeg skal svare på følgende spørgsmål. Direkte fra rapporten: L. Stang 1890 skriver: Man bør ikke lade sølvskeer ligge i sure spiser. Sølvet er kobberholdigt. Dette kobber opløser sig i syre fra maden til spanskgrønt og made... -
Nedarvning af blodtyper hjælp.
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive en rapport omkring bestemmelse af blodtype. I bunden af denne rapport har vores lære sat flg ind i bunden : Følgende aktuelle faderskabssag skal opklares: Moderns blodtype : A Rh- Barnets blodtype :B, Rh+ Mulige fædre : Far 1: 0, Rh+ Far 2: B,Rh+ Far 3: ... -
Julius Cæsar - hvem er morderne?
ForumindlægHej.. jeg har hermed en opgave som består af flere opgaver.. men en lille ting driller... jeg har søgt og læst alt mulige steder om ham man intet fandt om hans mordere.. kan i hjælpe eller vise mig et sted hvor der står om hans mord? på forhånd tak! -
Elmotor
ForumindlægHvordan virker en elmotor og hvad bruges den til? Som jeg har forstået det er der i opstilling jeg har, Når der tændes for strømmen, begynder min rotor at dreje? Men eftersom der er en spole ovenpå rotoren så drejer spolen også som indeholder en jernkerne. Spolen danner en nord og sydpol og ... -
Debat for alle
Forumindlæghvad synes i om den nye skatteudspil?
