Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17721 til 17740 af 33650
-
Hjælp til dansk novelle!
ForumindlægVi har fået en novelle, der hedder Forladt, for i dansk, og jeg har ingen inspiration overhovedet.. Der er et billed som vi skal skrive ud fra.. billedet er fra en strand, og der ligger en dukke på en sten Vi skal så skrive ud fra titlen og vi SKAL have dukken med på en eller anden måde -På forhå... -
Rumfang
ForumindlægFor kaffedåser med en bestemt højde kan rumfanget V, målt i cm3, beregnes ved hjælp af formlen V=37,5*r2 hvor r er dåsens radius, målt i cm. En dåse med denne højde har en radius på 4,0 cm. a) bestem rumfanget af denne dåse. Er helt blank! Hjælp søges :-) -
Tyrkiet Nation
ForumindlægHej jeg er ved at skrive opgave om Nationalismen i det Moderne Tyrkiet. men har lidt svært ved at finde gode tekster eller sider på nettet til hjælp. kunne være i kendte nogle som ku bruges?? eller måske ku i fortælle mig hvad i tænker når i tænker på om Tyrkiet er et Nationalistisk land?? -
salicylsyre + fedt
ForumindlægHej. Jeg skriver AT om acetylsalicylsyre, acetylsyre og teknologiske landvindinger mellem 1851 og 1914. Jeg har netop fundet på den engelske wikipedia, at: "Acetylsyre nedbryder fedtstoffer." Hvilket er glimrende, for jeg mangler noget konkret for hvorfor acetylsyre er farligt.. mit s... -
Kulturfagpakken - eksamen
ForumindlægHej Hvordan foregår eksamen i kultorfagpakken på HF? Er det en 24-timers eksamen eller? -
i tvivl om jeg kan dette ifbm. med eksamen
Forumindlæghej mit emne er i AT er overvågning af et land ved brug af GPS system. så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det lands almindelige befolkning synes om det. kan jeg så ringe og snakke med nogle jeg kender derfra? hvilken metode er det? og det er jo blot et par personers holdning, kan jeg g... -
1. Verdenskrig
ForumindlægMan siger, at mordet af Franz Ferdinand hans gemalinde udløste 1. Verdenskrig.. men hvorfor det?? kan nogen uddybe det for mig?:-) -
tager for lidt tid?
Forumindlæghej jeg skal op i fs10 dansk på tirsdag, og jeg har forbedret mig. teksten jeg har valgt og snakke om er Muldskud, men det tager kun 6min? og jeg føler da jeg er kommet ind på det hele? Titel forfatter år litteratur genre synsvinkel resume personsbeskrivelse tema miljø sproget symboler fortolknin... -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
korstogene
ForumindlægHej ... kort spørgsmål. Hvorfor opstod korstogene og hvordan er de blevet opfattet Tak på forhånd -
Hvordan "arbejder" videnskaben sammen med troen?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-årsprøve i morgen (I biologi og religion), og skal besvare spørgsmålet: "Hvordan "arbejder" videnskaben sammen med troen?". Jeg skal komme ind på, hvorfor skabelsesberetningen og evolutionsteorien ikke kan besvare spørgsmålet om livets oprindelse a... -
stil
Forumindlæghej vil nogle ikke hjælpe mig med at rette min stil -
Kulturmøde - Nationalstater
ForumindlægHjælp! Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal besvare de her to spørgsmål 1. Er det relevant at tale om nationalstater i en globaliseret verden? (se realisme og idealisme tilgangen i skemaet "Argumenter for og imod nationalstaten".) 2. Er nogle nationalstater mere overlevelsesdygtige end ... -
Nogle der har lyst til at kigge min projekt opgave igennem?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge i morgen og mangler lige at få en til at kigge på den nogen der kunne tænke sig at hjælpe? Jeg sender problemformulering, powerpoint og hvad vi skal sige og så kan du evt. sige om det passer sammen og at ikke jeg er hoppet af sporet, jeg mangler ikke hjælp til grammatisk re... -
Ældre lyrik
ForumindlægHej mennesker Jeg skal til eksamen imorgen i dansk, men jeg forstår stadig ikke en masse inden for mit fordybelsesområde 'ældre lyrik'. Så derfor stiller jeg disse spørgsmål. Hvad kendetegner ældre lyrik? Hvorfor skrev man om det man gjorde? Hvorfor skriver man ikke om de samme emner ... -
kortfilmsanalyse - "outrosekvens"
ForumindlægHej? Hvad er outrosekvens i en kortfilmsanalyse egentligt, og hvad skal man komme ind på, når man skal skrive noget omkring dette punkt? På forhånd tak -
SRP
ForumindlægKom desuden ind pa° forskellige typer af kemiske va°ben, der blev bragt i anvendelse under 1. verdenskrig med eksempler pa° kemiske forbindelser, deres strukturer og virkema°der samt forhold vedrørende de aktuelle forbindelsers kemisk-fysiske egenskaber. -
Mundtligt exam
ForumindlægHej allesammen, jeg skal i Juni op til mundtlig exam, men pågrund af corona, har vi ikke lært så meget om analysering af maleri, derfor ville jeg gerne spørge om, at er der nogen som kender en hjemmeside, hvor jeg kan få vejledninger om hvad jeg skal gøre og skrive om? (Har trukket kunstneren... -
Kan ikke finde på et trigonometri spørgsmål om benzin eller biller til mit matematik projekt
ForumindlægJeg er i gang med at lave et matematik projekt med fokus på benzin og biller. Jeg skal i projektet gå over emnerne: Funktioner, Geometri, og Trigonometri. Jeg har fundet ud hvor jeg kan bruge Funktioner og Geometri, men jeg kan ikke finde ud hvor jeg kan bruge Trigonometri. Hvis nogen har en i... -
folkeeventyr
Forumindlæger der nogle som har et godt eksemple på et folkeeventyr?
