Søgning på: hitlers tale. Resultater: 17721 til 17740 af 59860
  • Løs ligning

    Forumindlæg
    Jeg skal til skriftlig mat B eksamen mandag og ville lige høre om nogen kan hjælpe.. Hvis opgaven udenhjælpemidler lyder, Løs ligningen: x2+2x-3= 0 Skal jeg så finde diskriminanten osv eller er der tale om nulreglen?
  • Bioteknologi eller Biologi på gym?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står her og skal vælge linje til gymnasiet. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge biologi eller bioteknologi. Jeg har hørt at det nærmest er umuligt at få et 12 tal til eksamen.. Nogle der har erfaringer?
  • Hvordan beregner man 20 mm om til hvor mange mg det er???

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder her i et TOTALT sygt spøgsmål, som jeg overhoved ikke kan finde du af... Altså, jeg skal finde ud af, 20 mm, hvor mange mg det er ?? Skal jeg have nogle tal??, altså fx. længde eller bredte osv?? DET HASTER!!! Jeg håber virkelig nogle vil hjælpe, for jeg kan ikke find...
  • Funktion

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved f(x) = xˆ3 + bxˆ2 + 3x +4 hvor b er et tal. Bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion. Hjælp?
  • fla15.maxexp.com/tag1.html

    Forumindlæg
    På det seneste stykke tid, får jeg lidt for ofte denne besked at min antivirus (avast) har blokeret denne "infected webpage" fla15.maxexp.com/tag1.html Er der nogen, som ved hvordan jeg kan komme af med dette? og er der tale om en virus? på forhånd tak.
  • Undervisning til biologi b-eksamens søges

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til eksamen i biologi på b-niveau her om en månedestid, og søger derfor en der kan hjælpe mig med at læse op på det! Eksamen er 24 timer - så derfor ville det være dejligt med noget hjælp :) Jeg bor i gentofte, pris kan vi altid tale om. Skriv hvis det er interesse
  • Nogle der kan hjælpe lidt ?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Er der nogle der kan fortælle mig kort hvad der skete under Industraliseringen siden kvinderne blev nød til at arbejde ?Og er der nogle der kan give en kort tidslinie om hvad der skete fra 1800-1900 tallet ?... MANGE TAK...
  • potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej! sidder med et færdighedssæt som jeg øver mig på til eksamen i morgen. er kommet til en opgave som lyder Funktionen f(x)=b*x^a opfylder at: f(2) = 2 og f(4) = 16 bestem tallene a og b hvordan gør man dette? :)
  • Kristendom - spørgsmål

    Forumindlæg
    I Kristendommen opfattes tiden som noget lineært, hvor tiden ikke kan vende tilbage til udgangspunktet.. Men sker der ikke netop en tilbagevenden når der udføres ritualer såsom den kristne nadver ved gudstjeneste? Altså er der så tale om en blanding af lineær og cirkulær tidsopfattelse? Eller er ...
  • HASTER_ MAT--> bestem værdierne af b

    Forumindlæg
    Hej jeg har en opg der lyder: funktionen f lyder: f(x)=x^3 + b*x^2 +3x +4 hvor b er et tal .. Jeg skal finde de værdier for b hvor f er voksende.. Er der en der kan se hvordn man skal ?
  • andengradspolonomium

    Forumindlæg
    hey derude, hvordan finder man tallet a, så denne andengradligning (ax^2+4x+2 = 0, hvor a ≠ 0) netop har 1 løsning ? Jeg har fundet diskriminanten, den er : D = 16-8A på forhånd taakkk
  • Kan jeg komme ind på et teknisk gymnasium?

    Forumindlæg
    Hej jeg vil gerne stille et relativt dumt spørgsmål. Sidste år fik jeg et ti-tal, tre syv-taller, to 4-taller og et 00. I de sidste fire fag har jeg fået 02. I år tror jeg nok jeg nok jeg vil få to ti-taller, fire syv-taller og jeg har ændret alle 02'er til mindst 4. Jeg vil spørge om hvad ...
  • engelsk mundtlig

    Forumindlæg
    Goddag alle sammen :)Efter 2 karakter har jeg et snit 7, men jeg vil gerne score et 10 tal hvis det er muligt i engelsk mundtlig. Men får at få det, hvad skal jeg kunne gøre ??
  • eksamen

    Forumindlæg
    Hvad trækker op til franskeksamen og hvad trækker ned? Er der nogen der har nogle tips til at score en høj karakter. Det er stx-eksamen jeg taler om...Nogen der har nogle gode råd at dele ud af?mvh dodo
  • Eksamen.. hjælp

    Forumindlæg
    hej jeg har fået stillet en eksamenopgave der lyder; - Vis herunder at mængden af periodiske decimalbrøker er lig mængden af rationale tal. jeg ved simpelthen ikke hva jeg skal gøre.. kan i ikk hjælpe mig.. plz :S
  • Den store boom

    Forumindlæg
    I min bog står der at den økonomiske tilvækst ved den store boom var bygget på særlge vilkår som ikke var varige, og dette var bla. en af de årsager til højkunjunkturens aflslutning. Hvad for nogen særlige vilkår er der tale om?
  • Retorik

    Forumindlæg
    Er der nogle der har et godt link til noget om retorik eller retoriske virkemidler osv? Eller måske bare nogle guldkorn af anden slags?Og hvor kan man finde en analysemodel til at analysere en tale?Håber nogle kan hjælpe mig ;-)
  • Er det udregnet rigtigt?

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: "Bestem tallet a, så x=2 er løsningen til ligningen x^3+ax^2-x-5" Jeg har fået værdien af "a" til at være -1/4 Er det rigtigt? På forhånd tak :-)
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hvad kan man perspektivere til, hvis man trækker et uddrag af Homers Illiaden? Jeg tænkte eventuelt lidt på Solon, idet hans tekster også havde en belærende effekt ligesom man taler om Homers padeia, altså den oplærende effekt. Men er dette for vovet, og har I andre forslag?
  • Potenssammenhæng?

    Forumindlæg
    OPGAVE 1 Grafen for en potenssammenhæng går gennem punkterne (4,2) og (48,64). Bestem tallene a og b og opskriv ligningen for sammenhængen. Samme spørgsmål med punkterne (2, ) og ( ,18). Hvordan udregner man dette