Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 17741 til 17760 af 42938
-
Biologi..
ForumindlægHey folkens!sidder lige og læser til den skriftlig og mundtlig biologi eksamen.. MEN... der dukker et pr. ting op som min lille hjerne ik lige kan overskue.. Nogen der er med på en hjælper? look: 1. Hvorfor bevares døde organismer længere i surt og ildtfattigt vand?2. Hvad forstås ved ukønnet for... -
Differentialkvotient og tretrinsreglen
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder og forbereder mig til mundtligt matematik B eksamen imorgen, og har fået følgende opgave: Gør rede for begrebet differentialkvotient og for tretrins-reglen. Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal gribe den an? Kan starte med at forklare at en funkt... -
Nattens dronning prostitueret
ForumindlægJeg skal op i Nattens dronning af Tove Ditlevsen til min mundtlige dansk eksamen, og har læst at moren kunne være protitueret. Det eneste spor i teksten, jeg kan finde til at underbygge dette en lille smule, er at der står: "Mor sagde, de var misundelige, fordi hun var så ungdommelig, og ik... -
Mat: Ideer til perspektivering
ForumindlægHejJeg skal op i følgende emner til den mundtlige eksamen:1) Stamfunktioner, areal og bestemt integral.2)Vektorer 1,2,3 (projektion, det., vinkel osv.)3) Rumgeometri 1,2 (linie/plan parameterfremstilling, krydsprodukt, kuglen osv.)4) Projekt - diff. ligninger(1.orden, logistisk) (ultra kort pensu... -
Nogen der kan nævne forskellige avisgenre (har artikel)
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet til mundtligt dansk eksamen, som er Når livet slår et sving. Jeg skal op her på torsdag 12:15, og er i et kæmpe dilemma. Jeg er usikker på min artikels genre om det er en baggrundsartikel, feature eller andet. Jeg skriver lige linket her, og håber i kan hjælpe mig med ... -
Differentialkvotient
ForumindlægHey, jeg er igang med at alse til mundtlig eksamen i matematik på B niveau og jeg er derfor igang med at gennemgå nogle repetitions spørgsmål og jeg kan simpelt hent ikke finde ud af hvordan man gør følgende: Man har brugt differenskvotienten til at bestemme differentialkvotienten for visse funkt... -
Hjælp til eks. Differential
ForumindlægHej Jeg har virkeligt brug for hjælp ti et eksempel. Jeg har lige vi 3-trinsregelen bevidst (g+f) ´ (x) = f`(x) + g´(x) Jeg vil rigtigt gerne regne et stykke for at vise et eksempel. Men blev pludseligt helt blank. Nogle der har nogle fra opgaver eller andet ville jeg være lykkelig det... -
Kemi B- cis og trans isomeri
ForumindlægHej :) Jeg skal give et eksempel med cis og trans isormeri til min mundelige eksamen i kemi B med udgangspunkt i forsøget "primær, sekundær og teriær alkoholer". Jeg vil derfor gerne give et eksempel på dette med en alkohol. Jeg tænkte på at bruge mælkesyre, men er det overhovedet en al... -
Bevægelsesligninger og impuls.
ForumindlægBlandt et af de potentielle teori-spørgsmål som der er blevet stillet i forbindelse med min mundtlige fysik eksamen, er en: "Redegør for bevægelsesligningerne for konstant acceleration i 1 dimension. Redegør herefter for det skrå kast eller svingende fjeder" Spørgsmålets omfang stod k... -
Perkerperker novelle af David Meinke
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen, og jeg har trukket "Humor" Derefter valgte jeg en novelle, som hedder "Perkerperker" Men selve genren er jeg lidt i tvivl om. - Jeg ved det er en novelle, da den er hentet fra en novellesamling, men jeg kan ikke helt finde ud af, om... -
Tysk sætning
ForumindlægHejsa, Er der en, der vil hjælpe mig med at oversætte følgende sætning til tysk? Det skal bruges til mundtlig eksamen, så det behøver ikke at vær en 1:1 oversættelse. "Jeg vil gerne perspektivere denne tekst til teksten XXX som vi har arbejdet med på klassen" Jeg har selv prøvet lidt... -
statistik
ForumindlægHej - er der nogen der kan lige fortælle hvad er forksellen ml. "Test for uafhængighed" og "Test for goodness of fit". ? Opgaven lyder altså: redegør for 'Test for uafhængighed' og 'Test for Goodness of Fit'. Du skal komme ind på begreber, som signifikans ... -
goodness of fit og uafhængighedstest
ForumindlægHej derude. Jeg skal til matematik mundtlig eksamen på mandag og har egntligt styr på alle emnerne, men jeg er gået fuldstændig i stå til emnet hypotesetest. Spørgsmålet er meget enkelt, men jeg har svært ved at komme igang. Spørgsmålet er "Gør rede for chi2 test GOF og uafhængighed, nulh... -
Bevis af differentialligningen y^'=ay(M-y)
ForumindlægHej! Jeg laver forberedelse til mundtlig eksamen (mandag d. 15), men uheldgvis har vi ikke gennemgået oventstående bevis, så jeg har INTET jeg kan 'skrive/sige' til beviset, da jeg ikke kan gennemskue hvad det er vi gør i de forskellige trin. Er der evt. nogen som kender beviset i forvej... -
ang lineære vækst, eksponentiel vækst etc.
ForumindlægJeg er ved at forberede de mundtlige spørgsmål til matematik eksamen og er blevet i tvivl om formuleringen af nogle af spørgsmålene. Vil helst ikke misforstå dem. Spørgsmålene som forvirrer mig er disse her "Gør rede for lineære vækst", "gør rede for eksponentiel vækst" og &... -
Meine Eltern 2004 kurzfilm
ForumindlægHej studieportalen! Jeg står og skal til tysk mundtlig eksamen imorgen, og har i dag trukket mit materiale og har nu 24 timer til at forberede en præsentation. Jeg har trukket filmen "Meine Eltern" af Maggie Peren fra 2004. Da alle hjælpemidler er tilladte, ville jeg høre, om der er ... -
Sandsynlighedsregning - Sandsynlighedsfelt
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig eksamen, og er faldet over et spørgsmål omkring sandsynlighedsfeltet. Jeg har fået udleveret et kompendium af min lærer med denne vedhæftede tegning, og min opgave lyder på at jeg skal gøre rede for sandsynlighedsfeltet. På denne tegning for... -
Winnie Mandela Apartheid
ForumindlægHej Alle :) Jeg er i fuld gang med at forberede mig til mundlig eksame i morgen, mit overemne er "South Africa during Apartheid" og mit under emne er "Nelson Mandela and his life" men kom lige til at tænke over at jeg faktisk ikke ved hvordan Winnie Mandela bekæmpede Aparthei... -
Plangeometri og flytning af parabler
ForumindlægHej, Jeg skal til mat A mundtlig eksamen i over morgen. Og har styr på (optimistisk set) det hele, dog er der en ting, jeg hverken forstår beviset for, eller kan finde noget på nettet til at fortælle mig om det. Det omhandler: Forflytninger af koordinatsystemet, 2. gradspolynomiet og toppun... -
HA.int - Hvor meget matematik?
ForumindlægHej! Jeg er færdig med HHX til sommer og vil gerne i gang med at læse direkte efter. Jeg har hele tiden været fast besluttet på at jeg ville læse HA-int. (engelsk) på Århus Handelshøjskole, men jeg er dog kommet lidt i tvivl mht. Matematikken i det? Jeg vil ikke kategorisere mig som værende...
