Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17761 til 17780 af 31467
-
lgningen 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)
Forumindlæghej har haft en test i matematik og vi har fået tre forskellige svar, hvad får i det til ? 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2) -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der noges som har et links til studieretningsopgave i musik-matematik og tonesystemets historiske udvikling og beskrivelse af Bachs H-dur præludium Das Wohltemperierte klavier, Opgaven blev bla. a. givet januar 2007 på Odense Katedralskole. -
Vækst..
ForumindlægHej.. Jeg sidder og arbejder på nogle opgaver i matematik.. Jeg Skal beskrive potens vækst, men kan ikke rigtig finde en forklaring jeg forstår. Hvad er forskriften for potensvækst? Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.. På forhånd tak:) -
Færdighedsregning - Eksame - Facitliste 2015
ForumindlægHey.! Som i nok ved, skulle alle 9'klasser, op til eksamen i dag (Færdighedsregning, Matematik) Nogen som har facitlisten? Vil rigtig gerne se den, vil bare gerne se hvad jeg kommer til at få som karakter, da jeg ikke kan vente. -
Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!
ForumindlægHejsa! Søger lektiehjælp x antal timer om ugen til fagene matematik B og fysik BSkal helst være i nærheden af Næstved men er villig til til at køre..Med venlig hilsen,Martin -
Procent
ForumindlægHej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd! -
Substitution af integraler
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig! -
SRP MAT-His
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret -
Bestem forskrift for g(x)..
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^2Om en anden funktiong vides, at g(x) er omvendt proportional med f(x), og at g(2)=1Bestem forskriften for g.Takker (Matematik er sjov) -
Differentialregning
ForumindlægHej, forstå ikke helt en opgave som jeg skal lave i matematik som omhandler differentialregning. Opgaven lyder sådan: "Bestem ved hjælp af f '(x) monotoniforholdende for funktionen f. " Håber der er en, som kan forklare mig hvordan man gør :)?? -
FS10 maj-juni 2003
ForumindlægHey folks!!jeg tænkte på, om det var nogen der havde facitlisten - eller opgaven til FS10 Matematik maj-juni 2003?Er næsten færdig.. er næsten sikker på det meste er rigtigt, vil bar lige se svarene !KNUS -
mat.opg HJÆLP
ForumindlægHejjeg er i gang med denne eksamens opgave: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har lidt problem med opgave 7bNogle der kan hjælp?Det skal lige siges at jeg kun har matematik på c-niveau, så ville blive glad hvis i kunne foreklare det på en simpelt måde... -
Hjælp !
ForumindlægJeg har fået en opg. i matematik som jeg bare ikk kan finde ud af. help ! Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). a) Bestem forskrift for f(x) -
FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )
Forumindlægheej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper. -
FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )-
Forumindlægheej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper. -
Formel
ForumindlægI en opg. skal jeg opstille en formel der viser sammenhængen mellem antallet af forbandter og murens længde. Jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre? - Nogen, der kan forklare mig det? Helst på en overskueligt måde, da jeg ikke lige frem er den bedste til matematik. :) Hilsen. -
Studentereksamen maj-juni 2004
ForumindlægHejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave. -
Linje og parameterfremstilling
ForumindlægHej!Jeg har en matematik-opgave for, hvor der er opgivet ligningen for en linje l. Man kender også parameterfremstillingen for en anden linje m. Man skal undersøge om de to linjer står vinkelret på hinanden...Er der nogen der har en idé om hvordan man gør det?Please hjælp... -
vilkårlig firkant
ForumindlægHej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik jeg tror jeg skal bruge en formel eller sådan - vis man skal dele en vilkårlig firkant op i 4 lige store dele. det må være en formel for det jo venlig hilsen Steffen Skovgaard Loop -
Vejl opg. 3048
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgave 3048 i vejledende matematik opgaver. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal løse sidste halvdel. Jeg kan ikke skrive den herinde, da der er tegninger. Det er den allersidste opgave jeg har problemer med.
