Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17781 til 17800 af 52987
-
Kovalente bindinger
ForumindlægJeg tror jeg har forstået hvad det går ud på, men jeg vil bare godt være 130% sikker. Der er 4 former for kovalente bindinger kovalent binding, enkeltbindinger, dobbeltbindinger og tripelbindinger. De går alle under navnet kovalente bindinger. Kovalent binding: opfylder Oktet-reglen Enkeltbindi... -
mennesket ?
ForumindlægHej når jeg har et emne om forbrænding af fossile stoffer og hvorn de skader vores miljø, samt svovl. altså selve rapporten er om forbrænding, meeeen hvad har det med mennesket at gøre ? : / tak på forhånd -
brøkerne i opskriften om til decimaltal
ForumindlægHjælp Hjælp! Jeg er en NØRD med stort N, til matematik. Står her og skal til eksamen om godt og vel, 2 måneder. Håber i kan hjælpe med noget af dette: ½ kg lever 4 små zittauerløg 50 g smør 1 tsk. salt 2 tsk. fransk sennep ½ tsk. basilikum ½ tsk. rosmarin ¼ l... -
Haster: Tamiflu
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 3: Tamiflu i denne eksamenssæt?: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Det drejer sig spørgsmål 1 og 2: Hvorfor behandlingen skal på... -
Hvad kan konsekvensen af punktmutation være?
ForumindlægJa, jeg skal svare på denne meget fine spørgsmål i biologi, men ved ikke helt hvordan. -
10. klasse to gange?
ForumindlægHey alle. Jeg er en pige der skal i 9. efter sommerferien. Jeg har allerede fundet ud af hvilken efterskole jeg skal gå på i 10. klasse, men har nu fundet en anden efterskole jeg også gerne vil gå på. I 9. klasse skal jeg på musiktalentskole så jeg har ingen mulighed for at komme på eftersko... -
Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste... -
Alfa, beta og gamma)
ForumindlægHej! jeg har svært ved at forstå hvorfor alfa bliver bremset af et stykke papir når beta godt kan komme igennem den. Ved godt at alfa er en heliumkerne og at beta er en elektron, men jeg forestiller mig at en alfa vil have lettere ved at komme igennem fordi den er større. Og ved gamma forstår j... -
Hvilken formulering er korrekt?
ForumindlægDet her lidt pinligt... men jeg har opdaget, at jeg har svært ved at forstå betydningen af indholdet i nogle typer sætninger. Fx. denne her jeg selv skal formulere: "... var en bonde som fæstede på jord givet af en herremand, (som / bonden) skulle til gengæld betale afgifter. " Kan m... -
Skrå kræfter
ForumindlægHej derudeJeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal takle. Opgaven lyder: Kan vi beregne størrelsen af de to skrå kræfter – UDEN at aflæse på dynamometerneHvordan knækker vi den nød? Det eneste vi ved er at loddet vejer 194g Fil vedhæftet med billede af ops... -
Haster - Rettelser
ForumindlægHej Allesamme! Håber i vil være søde at rette fejlene i den her oversættelse fra spansk til dansk :) Kan desværre ikke finde ud af at oversætte den sidste sætning ' Una de ellas tenía forma de mujer y su carita de niña.' Forma de mujer, cara de niña Cumplió qu... -
Forskel på Fransk fortsætter B og A
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at vælge studieretning og ville i forbindelse med det gerne vide, hvad forskellen mellem Fransk fortsætter B og A er. Hvor meget mere kommer man til at lære, er der flere afleveringer/har man mere travlt, og hvis man vælger det på A, vil man så i sidste ende være i stand ... -
engelsk eksamen
Forumindlægheej.. jeg går ud af folkeskole lige om lidt.. og jeg skal op i enngelsk mit overenme i engelsk eksamen er Australien.. men jeg ved ikke hvilke underenme jeg kan tage? nogle gode forslag? -
Tekstopgivelser FSA
ForumindlægJeg skal snart op til FSA i dansk og da jeg er i tvivl om hvad diverse tekstopgivelser overhoved skal bruges til, ville jeg høre om nogen vidste det? Har hørt nogen sige, at de skal bruges til perspektivering, men hvis tekstopgivelserne og mit selvvalgte prøveoplæg ikke minder om hinanden, hv... -
Lillefingerreglen
Forumindlæghej :) håber på at der er en der gider og hjæpe mig med lillefingerreglen?:) jeg skal skrive om lillefingerreglen men er ikke helt sikker på hvad den beviser?:) -
Hjælp til enkel sætning (selv forslag)
ForumindlægHej Sp. Hvordan siger man: Tak for I lyttede Mit forslag: Thanks for you listening. Tak for på forhånd! -
Sinuskurve / formel
ForumindlægHej allesammen, jeg forstår simpelthent ikke sinuskurv - har den en formel???? -
Basiske fødevarer
ForumindlægHej, Der findes jo et hav af fødevarer, som opløst i vand giver en pH under 7. Der findes også en del som rammer omkring pH 7. Jeg har dog meget svært ved at opstøve nogle steder hvilke fødevarer der er basiske, når de opløses i vand. Jeg har fundet frem til at æggehvide, rent... -
engelsk muntlige disposition....... hjælp hjælp hjælp hjælp
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 9.klasse og skal snart til eksamen.. Jeg skal lave min engelsk muntlige disposition færdige til den 26.april... Jeg har emnet om rights. og under emne børns rettigheder. Jeg er meget bange for at jeg ikke kan nå at lave den færdige... Er der nogen kan hjælpe mig med ... -
religions eksamen
ForumindlægHej alle :) Jeg skal snart op til kristendom/religions eksamen. Og mit spørgsmål kommer så her, hvad kunne spørgsmålet være, som jeg skulle tage stilling til, og svare på ? Er der nogle ting jeg kan forbrede mig på fra nu af ? håber på hjælp :)
