Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 17781 til 17800 af 42938
-
Drivhuseffekten - fysik C ??
ForumindlægHejsa. Hvordan ville I gribe dette eksamens sprøgsmål i fysik c an? : Spørgsmål 8: Drivhuseffekten Du skal give en mundtlig præsentation af begrebet drivhuseffekt (og forklare om mekanismen bag den globale opvarmning) Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ... -
psykologi case - socialrådgiver
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag. Jeg har en case jeg skal have fundet en indgangsvinkel til, og den skal besvares mundligt. psykologi/sociologi teorier- årsagsfaktorer, modsætningsforhold ml teorier Nogen der kan hjælpe mig igang? Evt læse casen først (jeg har svært ved at se psykologien i casen... -
Statistik test
ForumindlægHalløj! Jeg sidder og forbedreder til mundtlig eksamen som tager udgangspunkt i én eksamensopgave som blev afleveret i mandags. Kort fortalt er jeg blevet i tvivl om nogle få ting, som jeg håber nogle evt kan hjælpe mig med. Hvis jeg fx. skal finde om der er sammenhæng ml. ALKOHOL som er en k... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej Jeg sidder med eksamens spørgsmål mundtlig, og er gået i stå. Det er lidt min fejl, at jeg har gjort min noter om den rette linjes ligning væk. Jeg har kun en bog, som ikke står noget om emnet. Så derfor har forfærdelig meget brug for en, der kan udlede/eller bare hjælpe mig i gang med at vis... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen, b niveau, og skal kunne forsvare harmoniske svininger. a = amplituden, altså hvor meget den svinger fra svingningsaksen b = perioden, hvor lang den er på x aksen d = Svingningsaksen, hvis d er 3 og a er 2 vil sin(x) starte i 3 på y aksen... -
beviset for vektorproduktet
ForumindlægJeg sidder og øver mig alle spørgsmålene til mundlig mat eksamen! YES! I mi nbog slutter de af i beviset for vektorproduktet med en lang ligning, og der står at udtrykket er sandt når højre side udregnes, og så mener de er det er fint nok. Nu har jeg selv prøvet at udregne højre side men ejg kan ... -
Eksponentiel vækst: Bevis af b
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en disposition til min mundtlige matematik eksamen. På nuværende tidspunkt er jeg igang med at skrive om eksponentiel vækst. Ligningen for den eksponentielle vækst er som kendt: y = b · ax hvoraf b = startværdien Jeg kender bestemmelsen af b: Bestemmelse af b:... -
Fysik C - 24 timer - bilag??
ForumindlægJeg trak i morges mit 24-timers emne til Fysik C eksamen i gymnasiet. Det lyder som følger: I det mundtlige oplæg skal du præsentere begreberne harmoniske bølger, interferens og lys, så du kan bruge disse til at forklare om øvelsen 'bestemmelse af bølgelængden for en laser'. Stikord ti... -
HJÆLP !!!!! DET HASTER!!!!!!
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Jeg skal op til eksamen i mundtligt dansk i morgen og har en ingen anelse om hvad jeg skal stå og fortælle til min lærer og censor. Jeg trak Lyrik og valgte derudfra at tage det digt der hedder; Til mit døde barn, af Tove Ditlevsen. Men jeg kan virkelig ikke finde u... -
Eksamensspørgsmål - hvilke spørgsmål?
ForumindlægHejsa! I morgen skal jeg så til fys eksamen ... og er bare en kende nervøs ... Mit emne er: 2. Solen, månen og jorden Du skal give en mundtlig præsentation af Jorden, solen og månen Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ? Solsystemet og dets størrelsesfor... -
Reklamer - bjorn borg reklame
Forumindlæghejsa. har nogen af jer analyseret en bjorn borg reklame, hvor en kvinde ligger på en sofa, og en mand står med et horn for munden. de er omringet af blomster. bag dem er en slags "portal" som er ved at blive hejset ned. manden med leen og en buddha-figur indgår også i billedet. hvis i... -
lave en funktion ud af dette..
Forumindlæghej. Elektricitetspris: Når man som husstand får elektricitet betaler man en fast afgift + forbrug. Den fast afgift i Viborg kommune er på 750 kr. og i,50 kr. pr kWh man bruger. I norge betaler man efter samme system. I Bjørli betaler man en fast afgift på 1100 kr og 0,40 kr pr. kWh.. Jeg kan t... -
Elteknik links søges
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig og skal op i elteknik, hvilket nok er det fag der giver mindst mening for mig. Der er ikke nogle der skulle kende nogle gode links - helst med billeder - da jeg synes jeg har ret svært ved at forholde mig til alle de formler der remses op i et væk. Håber der nogle der kan ... -
Partiel dif. og lagrange optimering
ForumindlægHej. Jeg har nu sat mig noglelunde ind i metoden for lagrange optimering, og det der ligger bag. Jeg har derfor lavet et eksempel med lagrange optimering, som jeg vil gennemgå til min mundtlige matematik eksamen A niveau. Vi har aldrig gennemgået det på klassen før, og jeg har ingen lærerbøger de... -
Nogle der er gode til matematik, som kan hjælpe mig med areal?
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp! Jeg går i 10.klasse, og jeg er ved at forberede min mundtlige prøve i matematik til eksamen, og jeg har valgt emnet Titanic. Jeg skal udregne arealet af titanic set fra oven, hvor den i den ene ende har en spids som bunden på dette hjerte, som i kan se på de... -
Areal
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp! Jeg går i 10.klasse, og jeg er ved at forberede min mundtlige prøve i matematik til eksamen, og jeg har valgt emnet Titanic. Jeg skal udregne arealet af titanic set fra oven, hvor den i den ene ende har en spids som bunden på dette hjerte, som i kan se på de... -
Elektromagnetiske bølger og lys fra exciterede kilder
ForumindlægOverstående er overskriften på min fysik eksamen som jeg skal fremføre imorgen. 17/6 09:30. Derefter følger dette: En mundtlig gennengang af emnet synligt/ikke synligt og den praktiske anvendelse af dette. Den faglige samtale vil tage udgangspunkt dels i din indledende præsentati... -
Har jeg bestået matematik b?
ForumindlægHej derude! Jeg er lidt i tvivl om noget mht. karakterer, så håber nogen lige vil hjælpe mig lidt: Jeg blev student her i sommers, og har derefter så taget et sabbatår. Nu vil jeg så meget gerne starte på en uddannelse efter sommerferien her, men er lidt i tvivl, og jeg har bestået matematik b ... -
Hjælp til danskeksamen - essays
ForumindlægHey, derude. Jeg har trukket genren essays til dansk mundtlig eksamen. Jeg må indrømme, at jeg har lidt problemer med at finde et essay, der fanger mig. Hindbærsnitter af Søren ryge, må jeg ikke vælge, da vi har arbejdet med den i skolen. Nogle, der sidder inde med nogle gode ideer til et godt ... -
Faktorisering
ForumindlægHej, Jeg har fået følgende spørgsmål til mundtlig mat eksamen (på B-niveau): "Gør rede for andengradspolynomiets rødder og faktorisering" Jeg har styr på redegørelsen af rødderne, men er i tvivl om, hvad faktorisering er. Jeg er godt klar over, at jeg faktoriserer ved fx at sige: f(x)=a...
