Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17781 til 17800 af 20689
-
Vejledende eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg ved, at der i fag som matematik og fysik er blevet lavet såkaldte "vejledende eksamenssæt". I faget dansk har vi fået udleveret "vejledende opgavesæt nummer 2" - Jeg har prøvet at søge på nettet og har desværre ikke kunne finde "vejledende opgavesæt nummer 1"... -
AT om jernbaner
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg kan skrive om om jernbaner i perioden 1851-1914? Selve opgaveformuleringen hedder "Videnskabelig gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil meget gerne skrive om jernbaner i enten Naturgeografi/dansk, naturgeografi/historie,... -
Lys og bølger
ForumindlægHej! Jeg har en spørgsmål til fysik, som jeg ikke ved hvordan jeg skal finde ud af 1) Hvilken temperatur har en genstand der lyser hvidt? Jeg tror at det er meningen jeg skal bruge "blackbody spektum" på hjemmesiden , men jeg ved ikke hvilken temperatur der ska være for at genstan... -
SR-opgave Newtons afkølingslov
ForumindlægJeg er igang med at skrive min 2.g SR-opgave (fysik-matematik) der handler om Newtons Afkølingslov samt differentiering og har fået sat følgende opgave: Gør rede for Newtons afkølingslov: P = a · ?T = a · (T - Tomg). Forklar de indgående størrelser og vis, at den kan omskrives til dT/dt = k · ... -
Vands densitet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en fysik rapport, som jeg er gået lidt i stå med. Rapporten handler om trykket i en væskesøjle, hvor vi har lavet et forsøg. Jeg har lavet en nogenlunde lineær graf af vores resultater og mit hældningstal er ca. 0,1, som så betyder, at trykket stiger med 0,1 kPa fo... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
AT?
ForumindlægHej Jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg vil skrive om og i, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe. Jeg har Mat A, Bio A, Fys B, Kem B som linje Jeg vil helst have fysik sammen med et humanistisk fag enten dansk eller engelsk......men jeg er fuldstændig ude på herrens mark hvad angår emne.... -
hjælp bedes omgåes.. please hjælp!
Forumindlægjeg har fysik for og det er som en slags prøve, men jeg er gået helt i stå pga opgaverne som lyder: du serieforbinder 3 modstande 4,0 ohm, 8,0 ohm og 16,0 ohm strømmen gennem modstanden på 4,0 ohm måles til 1,0 A. 1) bestem strømmen gennem de 2 andre modstande - bestem strømmen gennem hele kredsl... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
Beregn resistans
ForumindlægHej allesammen, Vil i hjælpe med en opgave i fysik? Den lyder som følgende: I denne opgave ser vi på forskellige lyspærer, der er tilsluttet en stikkontakt, hvor spændingsforskellen mellem de to poler er U=230 V. I virkeligheden er spændingen en vekselspænding, men vi rener, som om der e... -
Kemi-fældningsreaktioner
ForumindlægHej, jeg skal til prøve i NV, hvor jeg skal vælge et forsøg inden for et af de 2 temaer kost og CSI, og et af fagene, kemi, fysik, biotek og biologi. Har valgt fældningsreaktioner inden for emnet kost. I mit forsøg påviser jeg ioner i fødevarer vha. fældningsreaktioner. Jeg skal til prøve snakke... -
halveringstid
ForumindlægHej derude. jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig, jeg skal lave en rapport i fysik, hvor at jeg skal regne halveringstiden ud på henholdsvis protactinium og cæsium. jeg har sat mine måleresultater ind i et punktdiagram i exel og tilføjet min tendenslinie. derefter står der:y = 681,3e hvor... -
Transformation
ForumindlægHej, jeg er den dreng på 15 fra Sønderjylland. Jeg spurgte i dag min fysik/kemi lærer hvad der sker hvis man gør følgende: Man laver en transformator, hvor primærspolen er 400 vindinger og sekundærspolen er på 1200 vindinger. Den eneste forskel er at ledningerne i begge spoler skal være præcis l... -
Lys går i interferens i gitterplader
ForumindlægHej! Har om lys og bølger. Går på gymnasie 1. årgang. Jeg er ved at lave fysik rapport, og vi har lavet forsøg med lys og optiske gitter. Spørgsmålet lyder følgene: Side 108 Orbit C. Forklar hvorfor de to vinkler fn er lige store. Her er tegningen: http://xs226.xs.to/xs226/08143/side_108_orbit... -
Solsejlads
ForumindlægVi har fået denne formel: F=2*P/c Hvor P er effekten af stråleenegenergien i det lys, som rammer spejlet, og c er lysets fart i vacuum. I jordens afstand fra solen er intensiteten af solstrålingen 1370 W/m^2. Opgaven: Beregn størrelsen af kraften fra solstrålingen, som rammer vinkelret ind på 1,... -
Gamle engelsk og dansk opg.
Forumindlæghey derude, er der nogen af jer, som kender nogle link, eller noget, hvor jeg kan få fat i gamle STX engelsk B eksamer (skriftligt), fransk A (skriftligt) og Dansk A (skriftligt) ? Det er lige meget hvilket år det er fra, men SKAL have dem fra 2009, og derudover kan jeg godt bruge nogle andre. ... -
HJÆÆÆLP det haster UTROLIG meget :/
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder med fysik opgave der lyder på: To bilger kører hen ad en vej. Bil A kører med hastigheden 50 km/h, og bil B kører med 60 km/h. Da de er på linie bremser begge biler med en acceleration på -2,8 m/s^2 kan bare ikke finde ud af at finde: - hvor lang tid tager nedbremsni... -
HJÆLP HASTER, PLEASE
ForumindlægHeej alle folk! Jeg er mega dårlig til FYSIK, og har fået dette spørgsmål, som j simpelthen ikk kan svare på: Hubbletiden, To introducere vi To som en tilnærmet værdi for universets alder Er universéts alder større eller mindre end Hubbletiden, a. hvis Universets udvidelse bliver bremset op (... -
Hvad er usikkerhed og hvordan beregnes det?
ForumindlægGoddag Jeg sidder med en fysik rapport om halveringstykkelsen for aluminium og bly og skal til at beregne usikkerheden. Jeg har søgt og har fundet frem til, at det er kvadratroden af tælletallet, men hvad er tælletallet? er det startværdien for N korrigeret,er det alle N korrigeret (der blev t... -
Regnbuen
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive SRP. Mit emne er regnbuen i fysik og dansk. Jeg er nået til min diskussion hvor jeg skal forklare hvad der kendetegner en naturvidenskabelig forklaringsmodel sammenlignet med religiøse og mytiske forklaringsmodeller og diskutere deres styrker og svag...
