Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17801 til 17820 af 34042
-
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej jeg er i gang med at løse følgende opgavesæt, jeg kan ikke finde ud af opgave 2b. Er der nogen der vil hjælpe mig med den? Opgavesættet kan findes på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-KEM-A-22052014.ashx -
Fysik A STX - point?
ForumindlægHej SP! Jeg vil spørge om, der er nogen der ved, hvor mange point man ca. skal have for at få et 10-tal i skriftlig fysik-eksamen? Har kigget lidt på uvm, men kunne ikke rigtig finde en pointtabel. På forhånd tak :-) -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
Skrive program
ForumindlægNogen der kender et godt skrive program til mac? -
Komplekst tal på rektangulær form
ForumindlægHey lige et hurtigt spørgsmål:) vi er enige om at ((4-8)-i(7+1))2 er lig med -48+64i? tak på forhånd! :) -
Glukoseindholdet i blodbanen
ForumindlægSkærmbillede af teksten er vedhæftet! HJÆLP! -
Oversættelse af et udtryk
ForumindlægHej, Hvordan vil man oversætte "unifying power" i det følgende: "Unifying Power of Methods" "This is another impressive demonstration of the unifying power of mathematics" Tak på forhånd. -
Absorptionskoefficienten
ForumindlægHej. Nogen der ved hvordan jeg kan beregne absorptionskoefficienten ud fra følgende formel: I = I0 * e-μ*x Hvis følgende formel ikke kan bruges, hvilken formel kan så bruges? Et andet spørgsmål er hvordan man beregner henfaldskonstanten vis henfaldsloven som lyder således: N(T)= N0 * ... -
Brug tretrinsreglen til at regne: 𝑓(𝑥)=𝑥2 −3𝑥−1
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe? Beregn ved hjælp af 3-trinsreglen ??′(2) for funktionen med forskriften ??(??)=??2 −3??−1 -
Omvendt funktion - hjælp
ForumindlægHej Alle... Jeg kan ikke huske hvordan man kommer videre med en omvendt funktion... Nogle der kan hjælpe..... f(x) = 5x – 3 y = 5x - 3 f-1 = -5 = y - 3 -
Fysik hjælp
Forumindlæghttp://imgur.com/kCCH5h6 Nogen der ved hvordan denne opgave løses? Jeg mener selv det er en adiabatisk proces, men er ikke helt sikker på, hvordan det skal gøres -
SRP Emne Mat A His A
Forumindlæghey jeg skal skrive srp og har valgt fagene mattematik A og historie A. Nogle der har nogle gode emner inden for noget som ligestilling, racisme, homofobi. Det er nemmelig noget der intrersere mig, men skal have Mat med pga min linje :-) -
HTX Mat A
ForumindlægHej, jeg skal snart til skriftlig mat eksamen, og ville høre om der nogen der har mulighed for at dele deres noter eller har nogen gode råde! -
Hvad er k i ensvinklede trekanter?
ForumindlægSe vedhæftet billede af formler. På forhånd tak -
Find den anden rod når den ene er kendt
ForumindlægFor reelle andengeadsligninger var der et sammenhæng som jeg ikke helt kan huske. kan nogle fortælle mig den? -
Normalfordeling (nem opgave)
ForumindlægHej Opgaveteksten er Assume that a retail store has customers whose ages are normally distributed such that S = 37.5 years and Y = 7.6 years. Calculate the probability that a randomly chosen customer is younger than 44 years old. Man skal bruge R. Jeg får P(X<44) = 0.8040. I bogen står... -
Omsætning.
ForumindlægMangler lige lidt hjælp. -
Aflæs af cos og sin
ForumindlægAflæs cos(60), cos(180), sin(30) og sin(90). Hvordan gør man det? -
Afstand fra linje til punkt (vektorer og geometri)
ForumindlægHej alle. Jeg ved ikke hvordan følgende opgave skal løses. Jeg har vedhæftet et billede af opgavebeskrivelsen. Jeg håber, der er nogen, som kan hjælpe. Tusind tak på forhånd! -
Bestem tallet b
ForumindlægHejsa Jeg kæmper lidt med en opgave, der lyder sådan her: En funktion f, har forskriften: 7x+b, hvor b er et tal. Så langt, så godt. Punktet p(3,31) ligger på grafen for f. Bestem tallet b. Jeg er godt klar over, at jeg skal finde grafens skæringspunkt på y-aksen, men er ikke heeelt sik...
