Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17821 til 17840 af 20689
-
Zenith og storcirkler
ForumindlægHej Studieportalen, vi er i gang med et AT forløb i skolen med matematik, fysik og historie. Min gruppe vil gerne undersøge, hvordan man finder solhøjden ved Zenith, men vi har kigget rundt omkring og kan ikke rigtig finde noget der fortæller hvordan. Yderlige vil vi også gerne finde ud af, hvor... -
hjælpelærer (super løn gives)
Forumindlæghej.. ku du tænke dig at tjene en del penge.. jeg har lige fået at vide jeg skal op i fysik A og kemi B.. hvis du kan undervise i en af de fag bare 1 eller 2 dage, så vil det være super... skriv hvis du har lyst, super løn tilbydes.. jeg har tænkt at det bliver sådan at jeg læser hele pens... -
gammastrålling
Forumindlægheej :) det haster så jeg håber nogle kan hjælpe det drejer sig om opg 137 i bogen vejen til fysik c opgaven lyder: en patient gennemlyses med gammastrålling. patienten er 20 cm tyk og vi antager at den pågældende består af vand. Halveringstykkelsen er 100 mm sæt intensiteten til 100% hvor ... -
HJÆLP! Bodeplot af RC-led (lavpasfilter)
ForumindlægPLEASE hjælp mig!!! jeg er helt lost. Jeg har opstillet en RC-kreds (lavpasfilter), og skal dertil lave to bodeplot (et for forstærkningen og et for faseforskydningen) Hvad skal ud af akserne, og hvordan for jeg omregnet min Uin og Uout om til den samlede forskel (tror nok akserne skal... -
En lufthavnsarbejder
ForumindlægHej alle. Sidder og laver nolge fysik opgaver, jeg mangler kun en opgave som beatår af to mindre opgaver - håber der er nogen der kan hjælpe :) En lufthavnsarbejder løfter kufferter i otte timer. I gennemsnit løfter han 20 kg 1 meter opad hvert tiende sekund. a. Hvor stort er hans samlede ... -
friktions opgave
Forumindlæghej hej.. sidder og laver fysik. men er kørt fast i en opgave så håber der er en der vil hjælpe. opgaven lyder sådan her. en bil med massen 625kg kører med en hastighed af 60 km/t ad en vandret vej med en ru belægning. en forhindring kræver en ekstra hård opbremsning, hjulene blokers, og der dann... -
det geocentriske verdensbillede
ForumindlægHej, jeg skal i min SRP redegøre for hvilke indvendinger der kommer mod kirkens verdensbillede (det geocentriske verdensbillede). Jeg skriver i fysik og historie og denne del skal helst være historisk.har i nogen forslag til hvad jeg kunne skrive om? næste problemstilling går nemlig ud på at je... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Gravitationskraften er en konservativ kraft... WTF?
ForumindlægHey, Jeg er lige igang med at skrive nogle notater til min fysikeksamen udfra bogen ved navn "Fysikkens verden 3". På side 66 står der noget i retningen af: "Gravitationskraften fra en genstand med masse M er en konservativ kraft. Det skyldes, at gravitationskraftens arbejde fra ... -
brydningsindeks.hvorfor fra luft til glas i det ene tilfælde og glas til luft i det andet??
Forumindlæghej søde mennesker! jeg sidder her med en fysik opgave, med lysets brydning. Vi har lavet nogle forsøg i klassen, med en prisme og laserstråle, hvor vi er nået frem til nogle forskellige resultater. MEN spørsgmålet lyder: lyset bliver sendt fra luft til glas til luft - lige meget hvordan prisme... -
Halveringstykkelsen for bly
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik rapport vedrørende halveringstykkelsen for bly, men pludselig blev jeg helt i tvivl. Jeg ved, at tælletallet aftager eksponentielt med den tilbagelagte vejlængde gennem materialet (her bly) - dette udtrykkes: T = T0 · (1/2)x/x½ (1) Når jeg så tegner en g... -
Metoder og teori
ForumindlægHey jeg sidder og forbereder mig på min AT eksamen i morgen. jeg har hørt at der bliver lagt stor vægt på metoder og teori problemet er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal sige om det. mit emne er global opvarmning - om et er menneskeskabt eller naturlig i fagene fysik og historie. i min opgave ... -
Negativ ladning imod strømmens retning
ForumindlægHey, Der står i min bog (Fysikkens Verden 1) noget i retningen af: "I virkeligheden transporterer elektronerne den negative ladning –?Q imod strømmens retning i løbet af tidsrummet ?t." Men jeg synes nu ikke jeg kan finde nogen forklaring på, hvorfor man så ikke bare skriver det, iste... -
Mat A med hjælpemidler skabelon
ForumindlægSælger en skabelon jeg anvendte til prøven med hjælpemidler til Matematik A prøven sidste år. Jeg bestod selv prøven med 10 og er nu begyndt at læse Fysik på KU. Den er lavet i Ti-Nspire, men kan også laves om til et Maple dokument. Den kan kun anvendes til prøven med hjælpemidler. Men kan derimo... -
Elasticitetsmodul
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive lidt om træ egenskaber mv. i et teknologiprojekt og er nået til træs elasticitet. Jeg skal fremlægge materialet for min klasse og mine teknologilærer er meget fokuseret på om vi har materialets elasticitet med i fremlæggelsen. Men jeg må ærlig sige jeg synes det er ret i... -
Stiv gele med husblas
ForumindlægHejsa, nu er det godt nok fysik vi arbejder med det i men tænkte spørgsmålet hørte mere hjemme her. Vi skal lave en undersøgelse omkring projectile motion og bvægelse i kød etc. Det vil vi så gøre ved hjælp af en softgun og noget gele som vi selv fremstiller og så skyder ind i. Vi har prøve... -
disposition: El-lære
ForumindlægHej, Jeg skal op til Fysik (A) mundtlig, og jeg ved ikke rigtig hvad der er relevant at tage med i emnet "El-lære" jeg har lavet en disposition men ved ikke rigtig om jeg skal have andet med og hvad jeg kan perspektivere med. jeg vil gerne hører om nogen af jer synes der mangler noget ... -
Skriftlig kemi 2008
ForumindlægAndre end mig der var op i skriftlig kemi i går? :) Hvad synes I om prøven? Min mening: Sættet var af okay længde og sværhedsgrad. De svære opgaver var som regel meget lange, så dem der har løst dem har brugt lang tid på dem. Der var en god fordeling af udregning og forklaringsopgaver, og heldi... -
Massemidtpunkt - Densitetforskelle i stift legeme
ForumindlægHej :) Jeg skal til AT i fysik og matematik, og der er en lille ting jeg har undret mig over i mine noter. Jeg er kommet frem til at massemidtpunktet i en cylinder, der ligger i x-aksen massemidtpunkt = (summa m*r)/M r som stedvektor delta(m)=A*delta(x)*p(x) i mine noter står der så sum... -
Matematik 2. år
ForumindlægHej.. Jeg har lige afsluttet føste år på et alment gymnasium.. Jeg ville høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvilke emne jeg præcist komme til at skulle gennemgå på andet år.. Det ville være dejligt at kunne forberede sig på hvad man skal til at lære.. Håber der er nogle de kan sen...
