Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17821 til 17840 af 23766
-
Problemer med 3-Faset Vekselspænding
ForumindlægJeg skal snart op til FSA i fysik/kemi, og jeg har lidt problemer med 3-faset vekselspænding. Jeg forstår ikke helt det med Fasespænding og Netspænding, så håber at der er nogle, som kan forklare det (Grundigt) :) Derudover vil jeg spørge, om hvilke ting som er vigtige at komme ind over ved 3-f... -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx! -
atom og kernefysik (hjælp)
ForumindlægOpg 4. side 261(fra bogen SPEKTRUM FYSIK 2)Ved et eksperimenter i gymnasiet med gamma-radioaktivitet benytter man ofte ^137Cs som kilde. Dette nuklid henfalder ved et Beta^- henfald til en anslået (exciteret) tilstand i datterkernen.a) Opstil reaktionsskemaerne for de involverede henfald.HÅBER NO... -
24 Timers eksamen
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har idag været oppe og trække emne til en 24 timers fysik eksamen, hvor jeg har været så heldig at trække termisk energi, med stikordende "Effekt, Varmefylde og nyttevirkning. Er der evt. nogen som har været oppe i det før? Eller nogen som gide læse hvad... -
Eksempel på udregning af q-værdi.
ForumindlægHej med jer. Jeg skal til en fysik fremlæggels, hvor jeg skal b.la. skal fortælle om q-vårdien. Min fysiklære vil så have, at eg kommer med et eksempel på udregning af q-værdien ved hjælp af forml, som ser således ud: Håber i kan hjælpe mig med, at komme med et eksempel. På forhånd. -
Terminsprøve 3.g
ForumindlægJeg står og skal til terminsprøve bl. a. i fysik her om et par uger. Jeg har hørt rygter om at terminsprøverne er gamle eksamenssæt. Derfor kan jeg øve mig på opgaverne fra de sidste tre år og med stor sandsynlighed komme op i opgaver jeg kender. Nogle der ved om det er rigtigt? For det ville vær... -
Notater
ForumindlægHej, jeg er bange for at jeg er kommet i bekneb med mine notater til den forestående prøve. Jeg vil høre om der er nogen der har nogle supplerende notater til fysik i 9 kl. Også gerne komplette sæt så jeg evt. kan sammenligne med mine egne. jeg har gennemgået det komplette pensum for 7., 8. og 9.... -
HJÆLP! Energiforhold???
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave dispostitioner til min fysik eksamen. Jeg har dette emne samt disse stikord.. Emne: Kernefysik Stikord: Henfaldstyper, bevarelsessætninger, kernekort, halveringstid, energiforhold, e=mc^2 Er der nogen som kan hjælpe mig med de to sidste stikord? Hvad k... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til fysik årsprøve, og jeg skal derfor læse på nogle forskellige former for energi. Nu har jeg læst lidt om mekanisk energi og termisk energi. Det jeg ikke forstår er, at både den mekaniske energi og den termiske energi begge to er summen af den potentielle energi og de... -
Læse op??
ForumindlægHej med jer, - Jeg skal til fysik eksamen på mandag, og jeg er så småt ved at læse op. Men min lærer har sagt, at jeg skal skrive formålene med forsøgene, og lidt terori hvad jeg vil komme omkring... Men synes det er lidt svært at gøre, nogen som har nogle gode råd/tips? Det vil betyde meget!... -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
Fakta og fiktionskoder
ForumindlægHej jeg er som mange andre igang med at skrive AT, jeg har valgt bogen "Rejsen til månen" af Jules Verne som jeg arbejder med i fysik og dansk. I dansk har jeg fået at vide at jeg skal se på hvilke fakta og fiktionskoder der er brugt i bogen, men jeg har ikke lige helt styr på hvad fakt... -
Radioaktivitet: Protium/tritium
ForumindlægHej Jeg har læst, at det aldrig er blevet observeret at protium er radioaktivt, men jeg har også læst, at nogen fysikere mener, at protium har en halveringstid i størrelsesordenen 1036 år. Hvordan betragter man officielt protium - som radioaktivt eller som ikke-radioaktivt? Hvis det er ikke-r... -
Kinematik
ForumindlægEr ikke super stærk i fysik så kunne godt bruge noget hjælp her.. Opgave 1 Boeing 767 flyvemaskine med en masse 85,0 ton lander med farten 270 km/h. Beregn den kinetiske energi i landingsøjeblikket. Landingsbanen er 900 m lang. Hvor stor skal bremsekraften mindst være? Opgave 2 Mit welcher Kraf... -
Tak for hjælpen!
ForumindlægVille bare huske, at takke de mennesker herfra og på fysik-forummet, der har hjulpet mig og mange andre gennem de skriftlige eksaminers tid!Det er lækkert, at kloge hoveder som jer gider tage sig tid til, at hilfe os andre...Et kæmpe tak for hjælpen herfra.Mvh Mathias -
Er Hz lige med sekunder? Jeg er forvirret!
ForumindlægHej.. Jeg kender bølge formlen: v = λ * f og jeg ved at f som er frekvens kommer ud i Hz, MEN i min fysik bog regner de lysets hastighed altså frekvensen men de skriver resultatet i s (sekunder), hvordan kan det være når frekvensen skal komme ud i Hz???? hjælp mig please..:D -
Luftmodstand
ForumindlægHej, jeg sidder og laver SRP i fysik A matematik A, og er stødt på et problem. Jeg skal opstille en differentialligning, som beskriver legemets hastighed som funktion af tiden ved fald med luftmodstand. Luftmodstanden antages at være proportional med hastigheden i 2. potens. Dette skal e... -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave eksamensprojektet i mat b fra 2008, og er gået i stå ved opgave 1. F opgaven kan findes her: http://www.otguv.ots.dk/laerer-sider/fysik/matb/opgaver/opgave1.pdf Min lærer fortalte mig at den skal løses med vektorer, nogle der kan hjælpe mig ? -
Luftmodstand i to dimensioner
ForumindlægHjælp! Jeg skriver studieretningsopgave i fysik (a-niveau) & idræt, og skal bl.a. forklarer, hvordan luftmodstanden påvirker en bold i to dimensioner. Jeg skal vist nok dele kræfterne op i en x - og y-retning, men jeg aner ikke, h... -
Naturvidenskabelig engelsk-ordbog
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogen, der kender en naturvidenskabelig ordbog (specielt med matematik, men også gerne fysik), hvor man kan slå så godt som alle matematiske ord op... Jeg er ret irriteret over, at der er mange ord, som jeg ikke kan på dansk, når jeg skal omtale matematik, der er på hø...
