Resultater: 17841 til 17860 af 436512
-
integrale
Forumindlæghej guys nogen der kan hjælpe mig med: ∫√(1+x^2)dx kan ikke finde stamfunktionen af √(1+x^2) nogen der kan hjælpe? -
y=b*x^a !!
ForumindlægHej Jeg har fået denne opgave jeg simpelthen ikke kan komme videre med, da jeg ikke ved hvordan jeg skal bære mig ad med at finde a og b. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe! Bremselængden y (målt i meter) for en lastbil er givet ved y=b*x^a hvor x er farten (målt i km/t) ... -
14.maj 2004
Forumindlæghej hey..Har hørt at man kan køre gratis med tog til københavn imorgen...altså d. 14. maj.. kan det passe?? -
Grafregner og rummet
ForumindlægEr det muligt at illustrere en plan eller linge i rumme på en TI-83??Er der ellers nogen som har nogle tricks til at tegne planer i rummet på papir??Det er til at overskuliggøre opgaverne.. -
Carbondioxid som syre
ForumindlægCO2, optræder i vandig opløsning som en divalent syre, der har syrestyrkekonstanterne Ks1 = 10–6,37 M og Ks2 = 10–10,25 M. Vandets ionprodukt Kv er 1,00 · 10–14 M2. Beregn pH i en 0,50 M vandig opløsning af natriumcarbonat. Beregn tillige koncentrationen af carbonationer.... -
Engelsk noter
ForumindlægHalløj..Er der nogen der ved hvor man kan finde nyttige noter om Shakespeares Macbeth?På forhånd tak..Jeg ville også blive glad hvis nogen måske kendte nogle sider hvor man kunne finde noter til de klassiske engelske/amerikanske forfattere, såsm Hemmingway, Edgar Alan Poe osv.. -
Stamfunktion??!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en stamfunktion til 1/(kvadratroden af y) ??? -
lidt fransk igen.. monsieur Pierre?
ForumindlægHey, har du tid til at kigge mit fransk igennem.. på forhånd tak!La femme du Bahir travaille dans un petit café comme reseptionist dans un hôtel. Une soirée une Femma vient à l'hôtel et elle Samira demande si elle a une chambre libre. Mais Samira ne lui aide pas, parce que toutes les chabres ... -
TL§40??
ForumindlægStrandvejen nr. 14. Lasse der ejer Strandvejen nr. 14. Har følgende prioriteter i sommerhuset. (pr. 1.1.2010) 1. Prioritet: Realkredit Sjælland 500.000 kr. Afdragsfrit flexlån. 2. Prioritet: Sælgerpantebrev på 200.000 kr. Kreditor Elisabeth Poulsen Afdragsfrit indtil 2012. 3. Ejerpantebre... -
Ang. årsprøve...
ForumindlægSkal til skriftlig matematik årsprøve (1.g), men ville høre om ik der er nogen, der nogenlunde ved hvilke emner man lægger vægt på i år...? -
Afstem
ForumindlægCuS + O2 → CuO + SO2 Jeg har forsøgt at afstemme den her. Men har ikke fået den til at gå op. Nogen, som lige vil kigge på det og forklare mig, hvad de gør? :/ -
Funktion for parabel?
ForumindlægWell,Er igang med årets IT-eksamen i Matematik. Er igang med opgave e) og sidder temmelig fast. Opgaven kan ses på følgende link:http://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlFørst troede jeg at punkt J også var toppunkt for parablen, men det er den jo netop ikke, da linjen hælder. Hvordan ka... -
Monotoniforhold
ForumindlægOm to tal gælder, x og y gælder ,at x og y = 12. Bestem x og y så - x^2 + y^2 = 80 -x^2 + y^2 bliver mindst mulig - x^2 + y^2 bliver størst mulig når x>0 og y>0 Hvordan skal starte det her overhovedet? -
integration af sqrt(10-2x)
Forumindlæghvad fås ved integration af f(x)=sqrt(10-2x) ? Har ikek haft mat i 2 år nu, så kan ikke længere huske det.. -
stil
ForumindlægHEJ! jeg har virklige brug for nogrn der kan ret min stil jeg skal snart aflever den så kan i ikke være søde at hjælpe mig. vi skal skrive en artikel, og i artiklen skal der være en interview. plaes hjælp mig. afslutning er jeg ikke så meget glad for hvad synes du om den? -
BØGER -. ANBEFALINGER
ForumindlægHej Er der nogen som kender nogle bøger som handler om det politisk i DDR, som I vil anbefale? -
Nogen der vil dele nogle noter?
ForumindlægJeg leder efter nogle noter med henblik på novellen The courter af Salman Rushdie, såfremt du/i ligger inde med nogle og som i kan undvære, vil i/du så ikke være så venlig og skrive? På forhånd mange tak. -
Nogen der gerne vil rette en stil (-: ?
ForumindlægJa overskriften siger sig selv. Kan sagtens sende den på torsdag eller fredag, da den først skal afleveres søndag. Så håber nogen af jer er villige til at rette den (-: Skriv bare her. og det er en dansk stil. Hav en rigtig god aften (-; -
Gyser
Forumindlæghej jeg har en lille dansk stil for til imorgen og mangler lidt hjælp. min lærer sagde har sagt noget med 3-4 gyserfilm genrer men ved at der er en der hedder splatter en der hedder psykologisk og en der hedder videnskabelig. er der flere? og hvis ja hvad hedder den. mange tak på forhånd. -
Hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave der lyder: I nedenstående tekst er verbet (udsagnordet) to be brugt i forskellige udtryk. Forklar hvilken grammatisk funktion det har i de understregede eksempler. Skriv dit svar på dansk. 114/136 Jeg har prøvet at lave det så godt som jeg kan, men er ikke sikker...
