Søgning på: erhvervsøkonomi case 1. Resultater: 17841 til 17860 af 152771
  • Har brug for lidt hjælp :)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har fået en alternativ matematik aflevering for, lidt a la eksamens-spørgsmål. Et af dem lyder: Sammenlign kapitalfremskrivningsformlen (renteformlen) med en eksponentiel sammenhæng. - er der nogen der kan hjælpe mig lidt her? Hilsen katrine.
  • Periodeafgrænsinger

    Forumindlæg
    To registreringer vedrørende periodeafgrænsninger: Der er den 30. november 2004 betalt og bogført husleje med 24000 lejen dækker perioden fra den 1.december 2004 til den 28 februar 2005 Her har jeg krediteret lokaleomkostninger da der er debeteret med for meget, jeg har derefter debeteret perio...
  • Sinus

    Forumindlæg
    Sin x = 0,5 Grundmængde: [0;2pi] Hvordan regner man vinklerne ud?
  • Sandsynlighed

    Forumindlæg
    Sidder virkelig fast i opgaven. Håber på noget hjælp herinde. tak på forhånd . opgave : vi kaster 6 gange med en terning. Bestem sandsynligheden for at få et ulige antal seksere?
  • Integralregning:(

    Forumindlæg
    Hej Allesammen:) Kan nogen hjælpe mig? En funktion f er bestemt ved: f(x) = -6x2+6x Bestem integralet ∫01f (x) dx, og giv en geometrisk fortolkning af resultatet.
  • Graf

    Forumindlæg
    Er den lavet rigtig? og hvor er vendetangenterne?
  • Logaritmens egenskaber

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og er i gang med SRO, hvor jeg bl.a. skal skrive om logaritmer. Her skal jeg skrive definitionen af en logaritme, dens egenskaber samt regneregler. Jeg har lidt problemer med at forstå logaritmens egenskaber. Er der nogle der måske kunne fortælle lidt om det?
  • omskriv uægtebrøk

    Forumindlæg
    hvordan kan man omskrive denne brøk ?
  • Hvor meget vand er der tilbage?

    Forumindlæg
    Hej jeg har en opgave der volder mig mange problemer, er der nogle der kan hjælpe mig? :D Opgaven lyder: En gryde uden låg og er fyldt med vand er varmet op, så der nu er 2,5kg vand med temperaturen 100C. Hvor meget vand er der tilbage i gryden, hvis der nu yderligere tilføres varmemængden 3,6 ...
  • Lille mat-opgave...

    Forumindlæg
    Hej!En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-2x-1.Bestem x således at tangenten til grafen for f i punktet P(x,f(x)) er vinkelret på linjen med ligningen y=5x+1.Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
  • Matematikopgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en matematikaflevering for og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved denne opgave: Inflationen i et U-land var i tre på hinanden følgende år 95% p.a., 90% p.a. og 5% p.a. Vis, at det svarer til, at den hvert af årene var 57,3% Håber i kan hjælpe mig
  • Procentvise rente

    Forumindlæg
    På en bankkonto er den månedlige rente 0.19%. Jeg skal beregne den tilsvarende årlige procentvise rente. En der kan forklare mig, hvad der menes med den procentvise rente?
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Hey derude :) Lidt hjælp til følgende opgave ville ikke være dårligt :) I et k-system i rummet er to planer A og B bestemt ved: A: 2x+2y-z+16=0 B: 3x-y-z+44=0 En linje m går gennem C(1,1,2) og har retningsvektor r= (3,1,8) Bestem parameterfremstilling for den plan y som indeholder linjen m ...
  • Fra kubikcentimeter til liter!

    Forumindlæg
  • Adgangskvotient (12-skalaen)

    Forumindlæg
    Halo'jsa alle :) Da jeg sidder ved en windows 98 uden acrobat reader, vil jeg ho're om der er nogle af jer der kunne fortaelle mig hvad adgangskvotienten for medicin er, efter 12-skalaen? Jeg kan nemlig ikke selv finde det inde paa www.ug.dk Paa forhaand mange tak, Malfoy
  • omregne liter til...

    Forumindlæg
    Vil 70 liter svare til 70 kilogram? eller hvad..
  • brøk og X ..

    Forumindlæg
    Måske er dette et dumt spg. men det har undret mig længe.. Når denne brøk finder sted, med x: 1/6x Vil det så sige, at det er nævneren er x'et eller er det tælleren? ... Og hvad er en løsningsmængde (L) ?
  • A good night sleep

    Forumindlæg
    Er der nogen derude der har skrevet opgaven A Good Night Sleep?. Ville være dybt taknemmelig hvis i ville sende mig jeres opgave så jeg kunne på nogen gode ideer og noget inseration. Tusind tark på forhånd.
  • integraler, partial-brøker!!

    Forumindlæg
    S = integral tegn S (x-3)/(x^2 - 3x + 2) dx ved ikke hvordan jeg skal vælge som f og g.. ved ikke rigtig hvordan man renger sådan en opg. ud.. nogen der kan finde ud af det?
  • N

    Forumindlæg
    Hmm