Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17841 til 17860 af 31486
-
differential kvotient
ForumindlægEr der nogle der kan sige mig, hvad det betyder når f er dirrentialbel i Xo...? Hvad er en differential kvotient? hvad betyder en differential kvotient?Håber der er en der kan svare på mine spørgsmål da jeg skal til eksamen på mandag i matematik...... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Hvor mange % af gassen består af propan og hvor mange af butan?
ForumindlægHvis en gas med en molarmasse på 56,678M er en blanding af propan (44,094M) og butan (58,12M). Hvordan finder jeg så ud af hvor mange procent af gassen der er propan, og hvor mange der er butan??Dette hører sikkert til under matematik, men håber I kan hjælpe alligevel :) -
Binomialfordeling
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik B i morgen, men jeg har ingen idé om hvad jeg kan fortælle om Binomialfordeling...Nogen der kan hjælpe mig??Har desuden også problemer med at forstå det valgfrie emne omkring omkostningsfukntioner og optimering...Links og gode råd er meget velkomne. -
Opgave i mat - vækst.
ForumindlægJeg er gået i stå ved en matematik opgave omkring vækst. En funktion er givet ved f(x) = x^a, bestem a, når det oplyses, at f(x) vokser med 15%? tak på forhånd. -
Suppleringskurser
ForumindlægHvad betyder min karakter i suppleringskurser? Jeg fik 10 - 10 i mine årskarakter i matematik b, og var ikke til eksamen i det. Hvad betyder det, hvis jeg nu fx får 4-4 i mine karakterer ved gymnasiel supplering? -
Hvor kan jeg finde mat A stx 2015 ?
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med stx matematik A 2015 filen på pdf eller doc version :-)? Nogen har fjernet download linket på de andre indlæg ://. Vil gerne kigge på det :-9 -
Omvendte funktioner
ForumindlægJeg skal til min mundtlige eksamen i matematik kunne fortælle om omvendte funktioner."Redegør for begrebet omvendt funktion, og giv eksempler på funktioner og deres omvendte funktioner.Nøgleord: spejling."Er der nogle som kan hjælpe mig på dette område?Tak på forhånd -
Privatlærer søges
ForumindlægHej. Er en dreng på 18 år, fra Helsinge i Nordsjælland, der søger en privatlære. Jeg går på 2. år på HHX og har Matematik B. Mine karakterer ligger ikke det rigtige sted, på skalaen og har brug for at få dem højere op. Venlig Hilsen Philip -
de fire repræsentationsformer
ForumindlægJeg har en lektie til for i morgen, om at finde eksempler fra andre fag end matematik af de fire repræsentationsformer. Da det er en lektie til i morgen, kunne det være en kæmpe hjælp at nogle kunne svare på spørgsmålet hurtigst muligt.. på forhånd tak -
hurtig hjælp til optimering kapitel
Forumindlæghey er der nogen her inde der kunne skrive nogen stikord til den aflede funktion skal nemlig om til matematik og har læst det lille afsnit med aflede funktion, kan ikke rigtig forstå hvad det er... håber nogen kan hjælpe mig tusind tak... -
Ny Gymnasiereform, Nye Bøger?
ForumindlægHej...Som overskriften lyder Ny Gymnasiereform, Nye Bøger? jeg vil da gerne vide om der stadig er de samme 1G's matematik bøger som tidligere eller om der er nogle nye pga. Gymnasiereformen er lavet om?Malfoy -
Andengradspolymon
ForumindlægHar fået en opgave i matematik, som vi ikke helt kan finde ud af? Nogen der kan? Koordinaterne til de tre punkter er målt til følgende: A(0,5;0,9), B(0,95;1,9) og C(1,8;1,4). a) Bestem et funktionsudtryk til beskrivelse af banekurve. -
differentialligninger
ForumindlægHej alle jeg sidder og skal op i matematik terminsprøve i morgen. Jeg sidder derfor og kigger på nogen differential ligninger. Er dog faldet over en som volder mig problemer. Håber i vil hjælpe mig.. det er opgave 13 opgave 14 kunne jeg også godt tænke mig lidt hjælp til På forhånd tak -
MA Stx 2008
ForumindlægHej. Er der nogle der har lavet besvarelserne til de to Matematik STX sæt fra august 08 (STX082) eller december 08 (STX083)? Mvh Hvis i vil, så send den til følgende mail: [email protected] eller skriv blot linket her i forrumet -
kan man få 2 eller 3 karakter i det samme fag?
Forumindlægom jeg f. eks. læser matematik på C, B og A niveau, vil så alle tre karakter stå med i mit eksamensbevis, eller er det kun karakteret i det højeste niveau der tæller? (læser enkelt fag på hf med håbet om en fuld hf) taknemmelig for svar -
Eksponientlig aftagende.
ForumindlægJeg har en matematik opgave for. Dette går ud på at jeg skal finde ud af hvad forskriften og hvilke konstanter der er udfra disse punkter: (1998, 230) og (2005, 64). Hvis I bare har nogle formler for at lave denne opgave, så ville det være great! -
Tysk mundtlig optagelsesprøve i HHX
ForumindlægEr der nogle der kan være søde og hjælpe mig lidt, jeg skal til optagelsesprøve i HHX jeg skal op i Tysk mundtlig, engelsk mundtlig og dansk mundtlig og skriftlig matematik... Har i selv prøvet det? Hvad stiller de feks af spørgsmål. spørger de ind til tysk grammatik... håber i ville svare tak! :) -
Ti-83 søges
ForumindlægHej..Jeg er lige begyndt i 3.G og har taget matematik på højniveau, det er godt nok kun niveau B men for en sproglig så er det, det højeste vi kan få. Nå til sagen. Jeg skal desværre bruge en Ti-83 og vil nødig ud og giver mere en 1000kr for den, så jeg ville høre om nogen havde en til salg til e...
