Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 17841 til 17860 af 33233
-
Hvad er en cirkelbue?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er ved at lave en matematik aflevering, og der står så: "Tegn en periferivinkel, der dækker over en cirkelbue på 4 cm." Mit spørgsmål er så: hvad er en cirkelbue? :s -
Mat opgave om bølger på dybt vand
ForumindlægHej en der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? Jeg er helt lost og det er den sidste opgave jeg mangler at regne før jeg kan aflevere den... Opgaven er vedhæftet -
Potens & reducerings opgaver - HJÆLP! :)
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering imorgen. Jeg er ikke særlig matematisk, så ville være dejligt med lidt hjælp til disse 2 opgaver, som er vedhæftet i et worddokument.. :) håber i vil hjælpe.! -
Stud.scient?
ForumindlægHvad vil det sige at være stud.scient? Er det en der er er studerende på enten en Bachelor of scient eller en candidat of scient? Jeg studere selv matematik på første år, er jeg så Stud.scient? -
Konkurrencer
ForumindlægHey, jeg har en kammarat der bliver ved med at snakke om memory.. jeg forstår ikke så meget af det han siger, men er der konkurrencer i den gren? Der er konkurrencer i Fysik, Matematik, Datalogi osv.. er der noget i memory? -
hjælp i mat!!
Forumindlæghej, er der en venlig sjæl, som godt vil lave min matematik aflevering, om potensiel sammenhæng for mig? Den er ret nem, på c-niveau og der er kun 6 korte opgaver. Skal nok betale for det. pls hjælp!!! -
omkreds af en bane
ForumindlægHjælp mig!!!! matematik aflevering til idag og er gået i stå i denne opgave: Beregn omkredsen af Jordens bane, når det andtages, at banen er en cirkel. afstenden fra solen til jorden er 150mia.meter. -
Nogle eksamenssæt?
ForumindlægHejsa allesammen :) Er der nogle herinde, der står med nogle eksamensæts fra STX i matematik, som jeg kan øve mig på? Vil helt vildt gerne øve på nogle eksamenssæt. MVH Pokemonorm -
Problemregning
ForumindlægHej buddys, har problemregning på mandag, jeg har brug for nogle notater. Der er vel ikke nogle der har nogle notater omkring det. Eller matematik generalt. Smid mig en besked hvis i har. Hav en god dag :) -
HJÆLP HASTER!! MAT B 1.g.
ForumindlægTraditionel afleveringsopgave nr. 1 Matematik B 1.g Jeg skal aflevere den i morgen og jeg er slet ikke færdig en som kan hjælpe mig ??!!!!!! Fra opgave 1 til og med 5!! -
En funktion F er givet ved
ForumindlægHejsa Har lidt problemer med matematikken... En funktion er givet ved f(x)=3x^2-6x+1 Grafen f er en parabel. Bestem kordinatsættet til parablens toppunkt. -
Vejledende besvarelse af eksamenssættet
ForumindlægEr det nogen som har vejledende besvarelse af eksamenssættet i skriftlig matematik HF C-Niveau juni 2012? Sættet er fra junieksamen, mandag den 4. juni 2012. -
Forskriften for en lineær funktion
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg skal bestemme forskriften for en linær funktion der går gennem punkterne ( 4,141) og (18,712). Men hvordan var det ligeeeee man gjorde? På forhånd tak -
Forbredelse hjælp
ForumindlægHej er der nogen som har tideligere eksamensæt fra: Bioteknologi A Dansk A HTX Matematik A HTX Kemi A HTX Det ville være et stor hjælp På forhånd tak. Det kunne være dejligt hvis det var fra 2015 eller 2016 -
Betalt hjælpelærer-job!
ForumindlægNogen der kunne tænke sig at undervise en 18-årig pige (2g, Århus) i matematik på B-niveau? Det drejer sig til at starte med om differentialtregning en time eller to om ugen. Kom selv med et forslag til timeløn! -
spg angående lydbog
ForumindlægDette er egentlig ikke en køb/salgstråd ... jeg vil høre om nogen kender til en eller flere matematik A lydbøger? billigere er bedre, men det er ikke jordens undergang, hvis de koster noget. På forhånd tak for dit svar :) -
bestemmelse af kordinater
ForumindlægJeg er i gang med en matematik opgave, og er blevet lidt i tvivl med en opgave. Denne ligning skal jeg bestemme kordinaterne til: 13x+7y+43=0 Nogle som kan hjælpe mig? -
funktion
ForumindlægHvis jeg har fundet ud af, at en linies ligning er: y=x+5 (den er jo voksende) kan man så godt skrive: f(x)=x+5 <-- hvilket jo er mere "matematik sprog" ?? -
logaritme hjælp! Haster!
ForumindlægHej. Jeg ville være rigtig glad hvis nogen gad mig hjælpe mig med hvordan man beregner ligninger ved hjælp af logaritmer. Det er angående opg 6 i den vedhæftede matematik opgave. Mange tak på forhånd :). -
lektiehjælp søges..!
ForumindlægHejsa.. Jeg er en pige, der går i 3.g og har brug for lektiehjælp til bla matematik og kemi. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en, så skriv venligst privat!! På forhånd tak.
