Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17901 til 17920 af 31486
-
SRP
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om ægyptisk matematik. Men jeg har fundet nogle bøger som jeg har taget fra en andens litteraturliste er det snyd at man låner de samme bøger, men skriver sin opgave selv og ikke det samme? -
3.gradsligning?
ForumindlægJeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6. -
Hvor mange m^3 nedbør falder der på et hus?
ForumindlægHej Jeg har en opgave i matematik som lyder på - I Danmark falder der ca. 67 cm nedbør om året. Hvor mange kubikmeter nedbør falder der på parcelhusgrunden i løbet af et år? Håber i kan hælpe (billedet af huset er linket) -
Boksplot i TI Interactive
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak. -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
00 eller 02 ???
ForumindlægHej. Er det rigtigt at man skal have besvaret halvdelen af opgaverne til matematik A skriftlig eksamen rigtigt for at bestå (få 02)?? (altså at have svaret rigtigt på 12 ud af de 24 spg.) Mvh. -
Klage?
ForumindlægHej... Er der nogen der ved hvor hen man skal klage, mht. skriftlig matematik eksamen idag.?. Da lommeregneren ikke kunne regne en opgave og gik helt kold der medførte at man ik kunne nå at regne de sidste opgaver. -
Sælges: Texas TI-84 plus lommeregner
ForumindlægBrugt i 2 små år på gymnasiet, til matematik på B-nivau. Den er stadig helt som ny, men der er selvfølgelig nogle få skrammer på ydersiden. Har stadig overførselskabel og manual til den. Købspris: 1400 Salgspris: 600 -
BESTEM DEN SPIDSE VINKEL FOR 2 LINIER?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en matematik opgave for, hvor jeg skal bestemme den spidse vinkel for linjerne: n og m - Hvordan gør jeg det??? :-/ Linjerne ser således ud: n: 2x-y=1 m: -x+3y+5=0 Hilsen Lasse -
Kryptologi
ForumindlægHej\n\nJeg skal skrive 3.g opgave i matematik, og jeg vil derfor høre om der er nogen der har hørt om programmet: simath??\nJeg har fundet det på nettet, men jeg kan ikke få det til at virke, så hvis der er nogen der kan ville jeg være meget lykkelig! -
En funktion er defineret ved: f(x)=3*ln(x+1)-x^2, x>-1
Forumindlæghejsa, sidder med en matematik og kan ikke finde ud af denne opgave. det ville være dejligt hvis nogen her inde kunne hjælpe. A) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(0,(f(0)) B) besten monotoniorholdene for f. -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Få 12?
ForumindlægHej. var til årsprøve i dag i matematik og har nu fundet ud af at jeg har glemt at lave en underopgave. Kan man stadig godt få 12 selvom man har lavet alt andet rigtigt, men mangler at regne en underopgave ud? På forhånd tak :) -
Bestem k
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en aflevering i matematik, og jeg kan ikke finde ud af denne opgave: Bestem tallet k , således at linjen med ligningen 2x-3y =k sammen med koordinarakserne danner en trekant med areal 30. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak :) -
SSO- konklusion
ForumindlægEr der nogle faste rammer for hvad en konklusion i en matematik opgave skal indeholde? Tommelfingerreglen siger, at det netop er heri man besvarer spørgsmål fra indledningen. Men hvis indledning består i at man fortæller hvad man i opgave vil komme ind på, og arbejde med, hvordan håndterer man så... -
Årsprøve - Mundligt
ForumindlægHej jeg har haft matematik på b-niveau i et år (1.g) og skal til årsprøve. Men jeg har 30 minutters eksamination hvilket jeg er bange for muligvis vil være alt for kort. Hvordan kan et spørgsmål lyde, hvor meget står der i et spørgsmål? -
Ensvinklet trekanter
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik om ensvinklede trekanter, som jeg ikke helt forstår? Spørgsmålet lyder som følgende: Forklar og opskriv forholdet mellem siderne i to ensvinklede trekanter. Håber der er en venlig sjæld der kan hjælpe :) Mvh. Simone -
interkvartil-variationsbredden
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal finde median, øvre og nedre kvartil og interkvartil-variationsbredden. nedre kvartil = 60 median = 72 øvre kvartil = 81 men hvad er interkvartil-variationsbredden og hvordan finder man den. Hilsen Jakob Rasmussen -
opgaver på internettet
Forumindlægnu er jeg så uheldig at have smidt mit opgavehæfte i matematik væk, det hedder eksamensopgaver og er til A-niveau. skal lave opgaverne i aften og ville derfor spørge om der er nogen der ved om man kan finde de opgaver på internettet?
