Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17921 til 17940 af 29738
-
Omskrivning af ligning
ForumindlægSidder med en omskrivning i mine noter fra tavlen, som min lærer har lavet. 1.5G-aG2-0.005GL=0 <=> 1.5G(1-aG-0.005L) Kan simpelthen ikke se hvordan det er det samme, da jeg ville have sagt det gav 1.5-1.5aG2-0.0075GL=0.. ..? Hvordan kan det være det samme, eller har han lavet en f... -
eksponentiel aftagende funktion
Forumindlægjeg har lige brug for lidt hjælp til at komme i gang med en opgave der lyder således: en eksponentiel aftagende funktion er givet ved f(t)=100*e^-0,2*t -bestem halveringskonstanten man skal vel bruge formlen t½= log(0,5)/ log (a) sad og kiggede mine noter igennem, kan det passe at e altid er ... -
Hastighed og bølger
ForumindlægOpgaven lyder således: Elektromagnetiske bølger med en bølgelængde på 2,4 cm sendes mod et klods. Indfaldsvinklen er 27* og brydningsvinklen er 16*. Bestem hastigheden for bølgen i klodsen. Jeg har lidt problemer med at løse den, eftersom jeg har lagt mine fysikbøger og -noter oppe i skabet på ... -
Eksempel på motiveret ansøgning til medicin
ForumindlægHej! Jeg er i fuld gang med en sidste øjebliks motiveret ansøgning til medicin, og er lidt tabt bag det hele. Jeg er stadig i gang med at researche og notere, og det hele virker lidt uoverskueligt. Jeg ville høre, om der var nogle med lidt guldkorn eller evt. en ansøgning, som jeg kunne kigge lid... -
Skifte browsersystem...
ForumindlægHej alle, Jeg har lige købt Windows 7, men har på nuværende tidspunkt Vista på min bærbar. Den eneste grund til, jeg egentlig ikke har skiftet skyldes, at jeg har nogle betalte programmer (Mathcad, Officepakken etc). Altså jeg kan jo lave back-up på mine noter. Men hvad så med de programmer, jeg ... -
dansk Essay
ForumindlægHey jeg skal skrive det her essay med en selvvalgt bog som udgangspunkt. (opgaveformulering og emne står i essayet). Det er ikke færdigskrevet, og det øverste er bare nogle noter til mig selv. læreren bad os også om at skrive et resume af den bog vi læste. Jeg vil bare have en lille "anmel... -
Nogle matematiske problemer.
ForumindlægFor det første hvordan finder man gennem beregning "b" i en linær funktion, jeg har fuldstændig glemt det, og jeg kan ikke rigtigt finde det i mine noter.. og for det andet så kan jeg ikke helt gennemskue denne opgave: Bestem en forskrift for den eksponentielle funktion, der aftager m... -
Forklaring af diskonteringsrate?
ForumindlægHejsa. Har skrevet følgende note til diskonteringsraten: - Angiver, hvordan vi omregner fremtidige gevinster og omkostninger til beløb idag.. Og dermed gør gevinster og omkostninger, foretaget på forskellige tidspunkter, sammenlignelige Nogen der kan uddybe dette? Jo højere diskonteringsraten... -
...about (that)...
ForumindlægNormalt må man aldrig skrive "about that" i engelsk, men gælder det også, når "that" ikke betyder "at", men "den"? Her er min sætning: "As long as one loves something or someone, it is not important what makes the basis of that love." -
Hurtiiiig kort tysk hjælp:
ForumindlægHvordan oversættes dette fra eng til tysk, det er vigtigt.. the moral of the story is: do not get too greedy, or you will end up with nothing. mit forsøg: seit nicht zu gierig, oder endest du mit nicht! -
Sammenligning?
ForumindlægSammenlign kg-priserne på kartofler i 5 kg-poser og 2,5 kg-poser? 5 kg = 24,95 kr. 2,5 kg = 16,95 kr. Jeg vil meget gerne have en formel da jeg er igang med at skrive noter fra min opgave bog (laver alle opgaver) -
Synopsis
ForumindlægHey. JEg skal lave en synopsis, og jeg ved ikke hvordan den skal "formuleres". Jeg har fået at vide at den skal stå i punktform, kort klare sætninger, noter... Jeg har allerede stoffet til synopsisen, men har også fået at vide, at man skal stille underspørgsmål, og derved vente med &qu... -
oldtidens athen
ForumindlægHej jeg har følgende spørgsmål er der nogle som ved hvilken sammenspil der var mellem den teknologiske udvikling og samfundsudvikling i år 700-500 f.v.t. Håber virkelig der nogle som har nogle noter som de gerne vil dele med mig. Har søgt men kan ikke finde noget på nettet. Håber virkelig no... -
Galilei.. det haster :D
Forumindlæghej alle sammen .. der er nogle spørgsmåle som jeg ikke kan finde ud af og de spørgsmåle skal indgå i min rapport som jeg skal aflevere i morgen håber i kan hjælpe mig.. -hvad er dyrekredsens rette linje? -hvordan kan galilei slutte at det fire vandrende stjerner følger forskellige banebvægelser ... -
Guds blinde øje?
ForumindlægHej Er der nogen, der har læst bogen "Guds blinde øje"? Jeg skal bruge en analyse af bogen for at kunne perspektivere den kort og grundigt. Hvis I har skrevet noter, fortolkning eller andet om bogen, må I rigtig gerne sende til mig eller indsætte det på studieportalen :) Jeg håber nogen... -
Hvordan beregner man pH & pOH?
ForumindlægHej, jeg skal ha en lille test i morgen i bl.a. noget beregning af ph & pOH. Men jeg har ingen anelse.. Nogen der kan hjælpe, evt give et ex, som jeg kan kigge på i morgen hvis jeg skulle komme op i det? Det er nemlig med hjælpemidler, noter osv, gudskelov :) Vil hjælpe meget, så tak på fo... -
Matematik eksamen i HHX - hjælp
ForumindlægJeg skal op til skriftlig matematik på fredag - jeg vil være ærlig og sige at jeg ikke har følgt med eftersom en konflikt jeg har med min lærer som ikke kan lige mig - nu har vi trukket mundtlig matematik og jeg ved ikke helt hvad ska gøre - nogle tip til kunne øve sig eller folk med noter ? -
Hvor meget skal jeg kunne pensum teksterne
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk-A eksamen snart og er ved at gøre mine noter klar. Jeg er i tvivl om hvor godt jeg skal kunne pensum teksterne. Som jeg forstod på min lærer, kan han godt finde på at spørge ind til konkrete tekster. Skal jeg blot kunne de brede træk(tema, sammenhæng med litterære periode... -
"En Handske"
ForumindlægHej alle jeg er ved at skrive DHO og jeg skal analysere dramaet "En handske" af Bjørnstjerne Bjørnsons og jeg sidder lidt fast da det kommer til referatet, hvordan kan man skrive et referat af et drama? og hvis nogen har nogen noter om sædlighedsfejden eller lign. må I meget gerne de... -
Hjælp til dissociation
ForumindlægHej Jeg står i den sitaution, at jeg om 2 uger skal op til naturfagseksamen. I den forbindelse har jeg brug for hjælp til dissociation og dissociationsformer. Hvis nogen ligger inde med noter, eller er klar på at give en forklaring, hører jeg meget gerne fra jer!!! Håber en venlig sjæl har mul...
