Resultater: 17941 til 17960 af 436512
-
Kraftvektorer
ForumindlægJeg har givet tre kraftvektorer, F(1) = 100N, F(2) = 200N og F(3) = 300N.Hvor v(F(1),F(3)) = 105(deg). F(1) og F(2) står vinkelret på hinanden. Jeg skal bestemme den kraftvektor der i størrelse og retning kan holde ligevægt med de tre vektorer. Men jeg får hele tiden et forkert resultat jeg lægge... -
Ved siden af..
ForumindlægJeg har denne sætning: Ved siden af ham sad lærlingen og spiste. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad "ved siden af" oversættes med i denne sammenhæng.. -
Brøkregning
ForumindlægHejsa. Hvis jeg har at (1/(1/2)) * (1/2), vil jeg da så også blot gange dette op i nævneren, selvom, at det er en brøk? -
SU i sommerferien efter studie??
ForumindlægHej. Da jeg er færdig med HH til sommer og dermed ikk vil modtage SU i de følgende måneder derefter har jeg et spørgsmål til jer...! Hvis man evt. tildmelder sig gymnasiet efter sommerferien vil man vel stadig modtage SU, efter sommerferien kommer man til de første 3/4 dage af gymnasiet hvor man ... -
Reducer
ForumindlægHej allesammen! jeg har et problem med denne her opgave... Jeg har ellers lært at reducere så jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan finde ud af det da det virker meget simpelt. a(a+3b) -ab En der kunne hjælpe mig? tak på forhånd! :) -
krebs cyklus
ForumindlægHvor mange ATP dannes der i krebs cyklussen / citronsyrecyklussen ?? -
rettelse af fransk oversættelse
ForumindlægEr er der nogen der vil være søde at rette denne oversættelse. På forhånd mange tak.L`accordeonisteCette belle fille a rue var apres travail pour la fete. So homme est accordeoniste, et elle aime regarde le, quand il jouer:Son long doigts, et son amoureux æils. Elle est triste, pour son homme est... -
Pektin i citron og pomelo?
ForumindlægEr der nogen, der kender forskellen på pektinindholdet i citron og pomelo? Jeg har googlet rundt i en time uden held, så det ville være en stor hjælp med et svar! -
Dansk {[Årsprøve{]
ForumindlægHejNogen der ved hvad sidste års dansk syge eksamen var? Altså skriftlig dansk!.. -
matematik
Forumindlæghej hej...jeg sidder og prøver på og sig en del om median i retvinklede trekant.. men der kommer bare ikke noget. hvordan skal jeg bevise medianen?? har virkelig prøvet.. kan jo ikke bare skriv det op, det skal jo også forklares.. og det er jeg ret svag til:0(Håber nogen er villig til at hjælpe m... -
Berlinblokaden
ForumindlægEr der nogen som i korte træk kan forklare hvorfor sovjet var så ivrige for at forhindre at de der blev oprettet en egentlig vesttysk stat? Jeg forstår ikke helt hvorfor der skulle være en så stor forskel på en vesttysk stat og to vesttyske territorier... :) -
Opgaver uden hj.midler
ForumindlægHejsa, jeg kommer lige med nogle flere spørgsmål.... I et koordinatsystem har en parabel ligningen:y= x^2Pkt. A og B ligger på parablen, og deres første koordinat er henholdsvis 1 og -2. Bestem koordinatsættet til det pkt. P på parablen, for hvilket AP vinkelret på ABJeg har så først fundet pkt. ... -
Polynomiers division
ForumindlægNu har vi aldrig lært polynomiers division, men er det noget som forventes man kan ved et-årig A i matematik?? Altså er det en god ting at kunne...?? -
Gradtal
ForumindlægHejsa, nu er det mig igen..!Jeg er lidt i tvivl om hvornår man skal trække 180* fra vinklen. Fx er der en opgave hvor man skal bestemme vinklen mellem vektor a og (a-b)kvadratrod = sqr-------------------------------------------OPG. I-------------------------------------------Givet:Om 2 vektorer g... -
Gennemsnit???
ForumindlægHej, er der nogen der ved om der er nogle uddanelser hvor man skal have 10 er derover for at komme ind? Hvis ja hvilke? Ved er man engang skulle have over 10 for at blive jordmoder man det skal man hvis ikke længere... Kan I komme på nogen???Venlig hilsen Marlene -
Opløsning af calciumnitrat i vand.
ForumindlægHej med jer.. Jeg har fået en opgave for som jeg ikke rigtig kan komme igang med, håber i kan hjælpe. Den lyder således: Beregn hvor mange mg calciumnitrat, der skal opløses i 1 liter vand for at opnå, at vandet får et indhold på 32 mg nitrat-N per. liter. Vh Jesper, god søndag. -
uligheder
ForumindlægHejJeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber i gider hjælpe mig med...1. Jeg ved ikke hvornår jeg skal skifte > og 2.Hvordan laver jeg denne opgave (UDEN HJÆLPEMIDLER)?Gerne en lang forklaring, så jeg forstå det helt: En normalfordelt stokastisk variabel x har middelværdi 3 og spredning 2.... -
oversættelse
ForumindlægVille høre om nogen kunne rette denne oversættelse igennem :) OVERSÆTTELSE Schweiz er naturen storslået med flotte bjergtoppe, frodige dale, rene floder, dybe søer og grønne skove. Rejser du til Schweiz om sommeren har du rige muligheder for at fylde energidepoterne op med frisk bjergluft o... -
O16 og O18-isotoper
ForumindlægNogle der ved hvordan man kan beskrive o16 og o18 isotoper? - skal til eksamen i det imorgen? -
Samtaler?
ForumindlægUregelmæssigheder i samtalen i form af brud på samarbejdsprincipperne. Hvad kan de mene med dette, jeg er ved at analysere en dialog. På forhånd tak!
