Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 17941 til 17960 af 34078
-
Odontologi - forberedelse
ForumindlægHejsa. Skal læse odontologi til september, og søger råd til hvordan jeg kan forberede mig ? Overvejer at læse noget kemi på A-niveau, da jeg har hørt det kunne være en fordel. Men hvilke emner skal jeg læse på ? Hvad er relevant og hvad er ikke Hvis jeg skal læse lidt på forhånd, hvi... -
Angående gymnasiet...
ForumindlægHey alle sammen :D Jeg har et spørgmål, som jeg gerne vil have svaret på meget hurtigt, så jeg håber et der er nogle der ude som kan hjælpe mig, det vil betyde meget for mig !! Mit spørsmål er vedhavende gymnasiet: Mit gennemsnit ligger på 5.9, og jeg går i 9. Jeg tror ikke at jeg er egnet ti... -
"supersnit"
Forumindlæghej, har lige fundet en artikel, fra chili net, om hvordan man kan score et supersnit i studentereksamen:http://www.chilinet.dk/default.asp?id=436&nid=363kan det virkelig passe!? -
Ferie slut :-(
ForumindlægSå er påskeferien ved at være forbi, desværre, og det er tilbage til skolen. Nu er der jo ikke så længe til den allersidste karaktergivning. Så jeg tænkte på om der var nogle der havde nogle gode råd/erfaringer hvad man kan gøre (på den lille måned der er), for at hæve sit snit en smule (0,3-0,4)... -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
2 minutter
ForumindlægEr nogen der vil rette det jeg har skrevet? Det er meget vigtigt, plz do it!!I agree with Roger’s philosophy of life. Parents have to understand that the teenagers are rebellious. They try to prove their parents that they can do whatever they want even though it is wrong or without parents’ permi... -
øvelse til årsprøve
ForumindlægHejJeg ville bare høre om der var nogen der kendte en hjemmeside hvor man kunne øve sig op til en årsprøve? -
hjælp til ligning
ForumindlægSkal løse følgende ligning, men hjernen kan sku ikke lige magte det nu:3x^3 - 90x^2 + 750x = 1500Hvis der en der ku komme med en forklaring på "hvordan" man løser denne ligning, vil jeg være højst taknemmelig :) -
Jeres skriftlige årsprøve?
ForumindlægHej..Da du var op til skriftlig dansk årsprøve i 1.g.. blev der så brugt et tidligere eksamenssæt? og hvor gammelt var det eksamenssæt så?håber nogen kan huske det.. hehe tak :) -
dilemma
ForumindlægJeg skal op i årsprøve i morgen, men problemet er, at jeg også skal til lægen med noget meget vigtigt. Lægen skal snart rejse og han har derfor ikke tid andre dage, så nu er jeg i et dilemma!Skal jeg aflyse årsprøven?Der sker vel ikke noget, hvis man ikke kommer til et årsprøve, vi har jo fået vo... -
Kaffe
ForumindlægHvilken kaffe synes i smager bedst? -
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s... -
romantikken?
ForumindlægHej.Hvornår var romantikken født og indtil hvornår...Jeg har set på to forskellige hjemmesider at den var fra 1800 - 1820, men på den anden hjemmeside står der at den var fra 1830 - 1870. Det forvirrer mig.Hvad med den tekst, der blev skrevet efter denne periode, handler den ikke om ramantik? Hj... -
Folkeskolen/Gymnasiet?
ForumindlægHej.. Mange mener at det nemt, at score nogle gode karakterer i folkeskolen. Det er nok sandt. Mit nuværende gennemsnit, ligger normalt, 8,7.Jeg forventer, og håber på at komme op på 9-tallet i gymnasiet.Er det muligt? - Det er det joeh nok, hvis man knokler for det.. Men sys bar' der mange d... -
Matematik hjælp!
Forumindlæghej jeg skal snart op i skriftlig matematik, og tænkte på om nogen af jer kender en side hvor man kan øve mat. på 1.g niveau??? På forhånd tak :) -
Forklar tyngdekraften??
ForumindlægEr lidt i tvivl om den her? -
Integrale - Areal af rektangel under en punktmængde M
ForumindlægHejsa :) Jeg har svært ved opgave b i denne. Har vedhæftet opgaven på siden. Håber I kan hjælpe :) -
Gode links til dansk
ForumindlægOrdbøger Online retskrivningsordbog fra Dansk Sprognævn Ordbog over det danske sprog fra 1700-1950 (Rigtig god til ældre dansk litteratur) Idiomordbog - Gratis ordbog over faste vendinger (talesprog) i det danske sprog. Skriftlig dansk Klassiske fejl i skriftlig dansk - Viby Gymnasium og HF Gr... -
Klage over eksamenskarakter i skriftligt mat (HTX)
ForumindlægHej SP, Vi har netop nu fået vores karakterer tilbage fra vores skriftlige eksamener, og jeg vil i den forbindelse høre om der er nogle af jer der har erfaring med at klage over deres karakterer i matematik? Jeg har egentlig fået 10, hvilket er en fin karakter, men efter sammenligning med både ... -
Klagemulighed?
ForumindlægEr der mulighed for at indgive en klage over eksamensresultatet i mundlig dansk? Vi sad (pga pladsmangel fra skolens side) 4 studerende i samme lokale til forberedelse, hvor døren gik ret ofte. Hvis man har svært ved at koncenterere sig i forvejen, gør flere mennesker samt pres om at være still...
