Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18001 til 18020 af 156338
-
Aromatiske carbonhydrider
ForumindlægI "Kemi 2000 A-niveau 1" står der:Aromatiske carbondybrider kan naturligvis brænde, og ved en fuldstændig forbrænding dannes CO2 og H2O. Aromatiske carbonhydrider har imidlertid stor tilbøjelighed til at brænde med en sodende flamme, dvs. der dannes en vis mængde carbon.Jeg tror lidt, a... -
Guanin molekylformel
ForumindlægHej Jeg har oprettet samme spørgsmål i kategorien bioteknologi, men jeg har ikke modtaget noget svar, og jeg formoder, at det er pga. indlæggets placering - jeg opretter derfor nu samme spørgsmål her i kategorien kemi: Jeg sidder for sjov og prøver at løse et eksamenssæt fra bioteknologi på A n... -
Guanin molekylformel
ForumindlægHej Jeg sidder for sjov og prøver at løse et eksamenssæt fra bioteknologi på A niveau, hvor jeg skal angive guanins molekylformel. Jf. rækkefølgen, der angiver, hvilke grundstoffer, der skal nævnes først i en molekylformel, bliver resultatet: Søger jeg på internettet for at få be/afkræf... -
Matematisk leksikon - online?
ForumindlægJeg læser i øjeblikket til mundtlig matematik på A-niveau. Af og til støder jeg på begreber jeg har glemt betydningen af (begreber som jeg skal kunne fra 2g og derfor ikke er forklaret nærmere i min bog). Jeg søger derfor et sted jeg kan slå disse begreber op, så jeg kan få en præcis definition r... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammenJeg ville såmænd bare gerne vide om nogle af Jer kan give mig nogle gode råd til at forberede mig bedst muligt til mat mundtlig eksamen på 1-årigt A-niveau. Er der nogle vigtige begreber, regler og formler etc. man bør huske?Hvad er muligvis den bedste metode til at forberede sig?Ka... -
Spg. til 3.g stof
ForumindlægHej alle!Jeg har lige et par enkelte spørgsmål til matematik A-niveau:1) Har en funktion og dens stamfunktion altid samme definitionsmængde?2) I beviset for dy/dx = h(x)*g(y) støder man på G'(y) = 1/g(y)g er kontinuert og forskellig fra 0, men hvorfor forklarer det, at G'(y) altid er en p... -
krise hjælp vedr. EU
ForumindlægHejsa... jeg er den heldige vinder af at skulle op til samfundsfag mundtligt A- niveau, jeg er næsten færdig med emnet EU, men har dog et par uafklarede spørgsmål derom, som jeg håber i kan hjælpe mig med.1) Hvad er føderalisme, jeg ved det også kaldes overstatsligt arbejde, men hvad vil det sig?... -
Analyse hjælp til The red line og American Psycho!
ForumindlægHejsa.jeg skal til engelsk eksamen (a-niveau) på tirsdag og mangler analyse og fortolkning til novellen The red line af Charles Higson fra bogen Now and Zen. Derudover mangler jeg også notater til Thuesday - uddrag af American Psycho. Er der nogen som vil være mig behjælpelig og som ligger ind me... -
skriftlig
Forumindlægjeg har nu taget dansk A niveau skriftlig 2 gange og begge gange har jeg fået 7. Mit problem er at jeg breder mig alt for meget glemmer fokus, får en masse ideer som jeg ikke får sorteret ordentligt. Er det muligt at lære at skrive en god stil? har nogen gode råd til hvordan jeg lærer dette?vh al... -
Ang økonomi studiet
ForumindlægJeg overvejer at starte på økonomi studiet, jeg har 3 spørgsmål til det hvis nogle kunne svarer kunne det være dejligt. 1) jeg er 24 når jeg starter til sommer vil dette hæmme mig ? os når jeg er færdig ang job når jeg er 29 år, og hvad er alder gennemsnitet tror i ? 2) Hvor svært er det matemati... -
Fysik metode
ForumindlægHej Jeg er i gang med at færdiggøre min synopsis. Overemnet er som bekendt 'rejser' hvor jeg har valgt 'rejsen til månen' i fagene historie og fysik (begge på A-niveau). Dét, der stadig driller mig er METODEN i fysik. Jeg skal skrive om Newtons love herunder tyngdeloven. Det lyde... -
råd til artikelskrivning (på engelsk)
Forumindlægjeg har fået til opgave at skrive en artikel om twitter. Jeg har fået 3 videoer til hjælp, og skal nu have samlet informationen i videoerne samt egen viden sammen til en artikel. det er engelsk på a-niveau, så det handler om at opstille det helt rigtigt og få det hele med. opgaveoplægge... -
Forbandede opgave, kan simpelthen ikke!
ForumindlægJeg kan simpelthen ikek løse denne: http://peecee.dk/upload/view/157576 jeg sidder med en hel mat. aflevering til i morgen og er nok den dårligste i klassen, det værreste er at jeg har det på A niveau! Men nok om mit håblåse liv tilbage til opgaven: Jeg har at rumfanget er givet ved: V=y·... -
Tålmodig privatunderviser tilbydes :) (Århus)
ForumindlægHey Jeg tilbyder hjælp i A-niveau matematik og fysik i Århus området. Jeg kan desuden lære dig Java :) Jeg er på 3. år i min fysik bachelor. Jeg har hjulpet en del af mine venner med overgangen fra gymnasiet til universitetet. Jeg er god til at lytte til dine krav, og tålmodig hvis du s... -
Uden hjælpemidler
ForumindlægEn 24 cm bred plade skal bukkes så der fremkommer en tagrende med rektangulært tværsnit.\n\n*Angiv tagrendens tværsnitsareal som fkt. af højden x.\n\n*Bestem den værdi af x, der giver størst tværsnitsareal.\n\nHåber nogle vil give lidt hjælp...\n\nOBS: Det er opgave 1185 i "Eksamensopgver -A... -
grafregner
ForumindlægHvordan bestemmer man den x-værdi med 2 decimaler, der gør keglens rumfang K størst mulig når:\n\nK=0,33*pi*((4-x/2pi)^2)*kv.rod(16-x/2pi)^2\n\nDet er opgave 895 i MAT 2A (a-niveau)\n\nJeg ved ikke hvordan jeg skal skrive det ind på lommeregneren (TI-89) for at finde svaret???\n\nHåber nogle vil... -
Øvelse til delprøve 1
ForumindlægHej. Jeg skal snart til engelsk-terminsprøve på A-niveau, og vil derfor gerne øve mig til delprøve 1. Måden jeg har tænkt mig at øve på, er ved at lave de seneste års delprøver til eksamen, og så rette dem. Desværre har jeg ikke noget jeg kan rette efter, derfor tænkte jeg på, om I ved om man... -
Har været elektriker i 10 år, og overvejer Maskinmester uddannelsen.
ForumindlægJeg har allerede en Matematisk studentereksamen fra før verdengik af lave, så alle de fag der kræves på skolen har jeg på A niveau. Da jeg har en del tid til overs på mit nuværende job, så kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er et sted hvor jeg kan downloade tidligere opgaver fra eksamen, s... -
Spansk økonomi
ForumindlægJeg sidder og laver SRO i international økonomi og spansk. Jeg skal så lave en makroøkonomisk landeanalyse af Spaniens økonomi, men kan ikke rigtigt finde ud af det. Er der nogen af jer der har noget til nogle af disse emner: Økonomisk vækst Ledighed Offentlige finanser Social ulighed (noget ... -
Termodynamik..
ForumindlægHey!\n\nVille høre om nogen tilfældigvis ligger inde med noter til noget "kemisk termodynamik" (2 årige A-niveau) og evt. havde lyst til at dele dem ud på siden her?? :)\n\nVille være super fedt, især da jeg har måtte være fraværende i en del af timerne hvor dette kapitel er blevet gen...
