Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18001 til 18020 af 48880
-
Skift af studieretning
ForumindlægHej derude? Jeg går pt i 2.g og med studieretningen samfundsfag A og matematik A. Jeg har hele vejen igennem været i tvivl om dette egentlig var mig og har håbet at 'skuden ville vende'. Nu skal vi til at skrive SRO og personligt kan jeg mærke, hvor meget mere jeg har lyst til at skrive ... -
Er det den rigtige rækkefølge?
ForumindlægHej! Er der nogen, som lige gider at kigge nedenstående historiske rækkefølge igennem: "I løbet af de sidste 200 år har det danske samfund udviklet sig fra et feudalt landbrugssamfund til et højt udviklet industrielt velfærdssamfund. Siden har det danske samfund gået fra at være et industri... -
His.opgaven: Lincoln-tale 1858
ForumindlægHej.Jeg er i gang med at skrive 2.g historieopgaven. Den handler om slaveriet og optakten til den amerikanske borgerkrig.I den forbindelse kunne jeg virkelig godt tænke mig at få fingre i Lincolns tale fra 1858: "A House Divided". Kan kun finde den på engelsk, men vil meget gerne have d... -
Udtrykket "at komme i lære" på engelsk
ForumindlægHej allesammen, Jeg er blevet bedt om at oversætte en beskrivelse af en bog fra dansk til engelsk. På et tidspunkt i teksten står der: "...han kommer i lære i københavn," og her blev jeg i tvivl om, hvorvidt der overhovedet var en engelsk pendant til det danske udtryk "at komme i ... -
AP Prøve, nogle tips?
ForumindlægLatindelen i denne AP-prøve lyder: Latindelen består af en oversættelse fra latin til dansk med gloser. - I skal kunne genkende verber i præsens, imperfektum og infinitiv (aktiv) - I skal repetere ’Carpe Diem’ side 19 (præfixer), side 21 (retoriske figurer), side 30 (suffixer), side 37 (suf... -
Valuta
ForumindlægBettina skal på skitur til Norge med nogle venner. Turen til Norge koster: Rejsen: 2900 danske kr. Skileje: 350 norske kr Lift: 700 norske kr. Bettina regner med at bruge 500 danske kr og 1200 norske kr i lommepenge på turen. Hvad kommer turen til at koste Bettina, når kursen på norkse kr er... -
AT Alternativer
ForumindlægHej SP. Jeg står og skal vælge fag til AT på fredag. Jeg har nogen ideer, som jeg er meget interesseret i at høre jeres mening om: Kryptovaluta - alternativ til "rigtig" valuta (mat og samf) (mat og engelsk) Blockchains muligheder (mat og samf) P piller til mænd (kemi og evt samf/dan... -
Hjælp til samf-synopsis velfærdstat
ForumindlægSpørgsmål 4: Diskutér med udgangspunkt i bilagene hvordan den danske velfærdsstat er truet Spørgsmål 5: Prøv at give en vurdering af hvorfor den er truet. Til besvarelse af dette punkt skal vedlægges mindst en statistik der støtter op om din vurdering. Bilag: 1. ’Danskerne forve... -
Forfatningskamp & J. B. S Estrup
ForumindlægHej alle fra studieportalen Jeg sidder og laver noget dansk historieopgave og har 2 spørgsmål som jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med. Hvad er forfatningskampen og hvad gjorde den for danskerne - jeg har virkelig læst i bøger og kigget på nettet, men der står næsten intet om det :s... -
handlingsreferat
Forumindlægjeg skal lave det her i sommerferien.. <span style="font-size:12.0pt;mso-bidi-font-size: 11.0pt;line-height:115%">handlingsreferat (minus opklaring og afsløring) + oplæsning af en halv side med redegørelse for dette valg.. Men hvad er et handlingsreferat.. jeg skal læse den serbi... -
Karakter Opstilling 9 kl
ForumindlægHej alle sammen Jeg går på en friskole og har lige haft terminsprøver i denne uge jeg fik 7 i mattematik med hjælpemidler men vil gerne hvide hvor mange jeg fik rigtig. Så vil håre om i viste hvor mange man skal have rigt før man kan få 7 og om i ik også kunne svare på det samme bare med ... -
Hjææælp, hvilke metoder har jeg brugt?
ForumindlægHej! et lille opråb om hjælp her :-) Jeg er helt vildt forvirret omrking metode så håber i kan hjælpe. Jeg skriver ligenu AT om spiseforstyrrelser i psykologi og dansk - jeg har analyseret en blog hvor jeg har redegjort for David Riesman i min redegørelse for at kunne bruge ham i min diskussion... -
Rettelse af stor skriftligopgave
ForumindlægHej, er der nogen som vil lige læse og rette mine sproglige fejl? Indledning: Tyrkiske/kurdiske forældre i dette land opdrager i nogle forfatters øjne til en overvejende kollektivistisk livsform, men det er ikke alle tyrkiske/kurdiske forældre der opdrager ud fra denne opdragelsesform. For tyrk... -
lille oversættelse
ForumindlægJeg har en tekst som skulle oversættes til dansk, men den giver en masse problemer: Klædt på til fremtiden Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud? I en nyligt udgivet amerikansk bog om emnet hævdes det, at det, man får brug for i det 21.århundrede, er e... -
Hjælp!! Rettelse af tysk
ForumindlægHej studieportalen. Da jeg har pænt svært ved tysk, vil jeg lige høre om nogen vil hjælpe med rettelse af noget tysk. Jeg har vedhæftet den danske version og min tyske version. På forhånd tak! In der Artikel, ’’små sprogfag lukker for optagelse’’, die haltung sehr negativ ist. Das Angebot v... -
Skoletræthed - optagelse på HF
ForumindlægJeg er en pige på 15 år (fylder 16 i januar), der startede i 1.g i år, naturvidenskabelig studierætning. Skoletræthed er noget jeg, som mange andre, lider af, og jeg ved at jeg ikke vil klare at gennemføre hele gymnasiet med andet end lortekarakterer, da jeg totalt mangler motivation. Jeg har ... -
Billede
ForumindlægHej .Jeg har om nationalromantik i dansk nu.Jeg har en opgave for at finde et billede jeg synes er meget dansk og så forklare hvorfor.Jeg ved ikke hvad jeg skal finde, vil gerne lave noget rigtig godt istedet for som de andre jeg kender der finder et billede af den lille havfrue eller noget ..Håb... -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
Komme før verbum?
ForumindlægHej alle, Jeg ville høre, om hvornår der skal komma før verbum. Jeg kommer lige med et par eksempler: Til slut vil jeg skrive om det danske sprog - eller - Til slut, vil jeg skrive om det danske sprog. Efter at have læst opgaven vil jeg lave den - eler - Efter at have læst opgaven, vil jeg lav... -
"engelsk professer, el en der er god til engelsk"
ForumindlægThe poet invokes a muse to aid him in telling the story of the rage of Achilles, the greatest Greek hero to fight in the Trojan War. The narrative begins nine years after the start of the war, as the Achaeans sack a Trojan-allied town and capture two beautiful maidens, Chryseis and Briseis. Agame...
