Tysk
Hjælp!! Rettelse af tysk
Da jeg har pænt svært ved tysk, vil jeg lige høre om nogen vil hjælpe med rettelse af noget tysk. Jeg har vedhæftet den danske version og min tyske version.
På forhånd tak!
In der Artikel, ’’små sprogfag lukker for optagelse’’, die haltung sehr negativ ist.
Das Angebot von Sprachesusbildungen ist viel zu gross, und ein Verlustgeschäft ist. Deshalb soll die Bewilligungen wird abbaut mit 20%. Es will bedeuten, dass viele kleine Fächer geschlossen wird.
Charlotte Rønhof meint, dass die Universitäten nicht die Verantwortung für den kleine Sprachfächer Überdauern sollte hat. Gleichzeitig meint sie, dass das Angebote, nicht (skal styres af økonomi). Daher soll Dänemark mache eine Sprachestrategie. Es will hilft auf dem Problem.
Ulf Hedetoft meint, dass das Sprachfächer ein Verlustgeschäft ist. Doch meint sie auch, dass die Sprachestrategie notwendig ist.
Mein Haltung:
Da ist Mathematik in alle Dinge. Du willst immer benutzt Mathe zu Wissenschaft erklären.
Dansk:
I artiklen ‚‘små sprogfag lukker for optagelse‘‘, er holdningen meget negativ. Udbuddet af uddannelser er for stort, og er en underskudsforretning. Derfor skal bevillingerne blive nedskåret med 20%. Dette vil medfører at mange mindre sprogfag lukker.
Charlotte Rønhof, mener at universiteterne ikke skal have ansvaret for sprogfagenes overlevelse. Samtidig mener hun at udbuddet af sprog, ikke skal styres af økonomi. Derfor skal Danmark få lavet en Sprogstrategi. Det vil hjælpe på problemet.
Ulf Hedetoft mener, at sprogfagene er en underskudsforretning. Dog er hun enig med at lave en sprogstrategi.
Svar #1
10. marts 2016 af Stygotius (Slettet)
Nej, nej, -den går ikke.
Studieportalen kan bruges til at få hjælp til at komme videre med sit arbejde, dvs. få hjælp til at finde ud af det man er i tvivl om.
SP kan ikke bruges til at få andre til uden videre og helt gratis at gennemse, rette og kommentere en tekst så man kan aflevere den som om det var ens eget arbejde.
Et bureau tager 6-700 kr pr.A4-side for den slags korrekturarbejde.
Hvis du "har svært ved tysk", skulle du nok gøre noget for at blve bedre til det.
Det du her har skrevet (hvilket formodentlig bare er en google-oversættelse du lige har hentet og smidt ind her), har meget lidt med tysk at gøre. At snyde med sine opgaver gør det ikke bedre. Hvor meget du selv har arbejdet med din tekst, er nok et stort spørgsmål.
I øvrigt er dit danske ikke meget bedre.
Svar #2
10. marts 2016 af tobias249 (Slettet)
Svar #3
Svar #4
Tysk er i øvrigt ikke særlig svært. Med en smule systematisk privatundervisning vil du med garanti kunne komme langt.
På et bare lidt avanceret plan er engelsk langt sværere.
Svar #5
Svar #6
Det er der ikke noget galt i, men nok i at få andre til bare at fjerne alle ens fejl.
Det er svært at forstå hvis I får opgaver i noget der ikke er blevet gennemgået i undervisningen.
Det kunne privatundervisning sagtens rette op på.
Svar #7
Skriv et svar til: Hjælp!! Rettelse af tysk
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.