Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18021 til 18040 af 158923
-
Komplekse Tal - SSO - hjælp
ForumindlægHej, jeg går på HTX 3. år, og jeg skal lave en opgave om komplekse tal, hvor jeg har en del problemer. Jeg og meget få andre valgte at arbejde med komplekse tal, så derfor ville vi ikke få undervisning i faget. Problemet er at min lærer gik på barsel umiddelbart lige inden vi skulle igang. Vi ha... -
mundtlig eksamen...arhhhg!
ForumindlægHej... jeg har et problem...Jeg skal til mundtlig eksamen, og jeg ved ikke, hvordan man gør...Hvad skal man starte med, og hvilke ting kan man tale om?I have no idea?!?PLEASE HELP ME.... -
Lost
ForumindlægHej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn... -
Er Datalogi kedeligt??
ForumindlægDer er en meget stor nedgang i antallet af ansøgere til Datalogi. Som studerende på datalogi undre det mig hvorfor der er denne nedgang. Datalogi har fået mange "hug" fra nuværende studerende og studerende der er droppet ud, men vi har ikke hørt fra jer der fravælger Datalogi.Mit Spørgs... -
Lommeregner problemer eller? Hurtig hjælp bedes :-)
ForumindlægHej! Jeg ved ikke om det bare er mig eller om det min lommeregner, men kan ikke regne dette ud. 400^(kvadratrodstegn)-6000 ?? -
Standselængde - gennemsnitsacceleration
ForumindlægJeg sidder her med en opgave i fysik A fra eksamenssættet maj 2007 opgave 5. Standselængde. Den omhandler bremselængde og gennemsnitsacceleration, og selve opgaven lyder som følger: Hvilken værdi for bilens gennemsnitsacc. er brugt som grundlag for beregningen af bremselængden ved 130 km/h. Bi... -
3 højniveaufag??
ForumindlægHey, jeg overvejer at tage 3 højniveaufag (går i 2. g nu) - i øjeblikket har jeg Samf på HN, og ved jeg tager engelsk på HN. Spørgsmålet er så bare om jeg skal vælge Matematik/Fysik HN eller geografi/astrologi Mn?Mit snit er på ca. 9,3 så får jo et snit på næsten 10...Jeg vil derfor lige høre om ... -
Inflation (samfundsfag)
ForumindlægHar en aflevering hvor fagene matematik, og samfundsfag er inddraget. Opgaven lyder på at jeg skal beregne: 1) Beregne stigningen i BNP i faste og årets priser: 2) Beregn inflationen (prisstigningen) fra 1995 til 2004: Følgende tabel er den jeg skal udregne opgave efter. År: ... -
andengradspolynomium
Forumindlæghjælp, har fået en opgave, se bilag... Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan den skal udregnes? -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej :) Sidder med en matematik aflevering hvor en opgave lyder reducer udtrykket: (a+b)^2-2a(a+b) Har forsøgt mig frem sådan: (a+b)^2-2a(a+b) a^2+2ab+b^2-2a^2-2ab a^2+b^2-2a^2 Er dette korrekt, og i såfald er man færdig med at reducere her? På forhånd tak for hjælpen :) Mvh. -
Terminsprøve
Forumindlæghej, Jeg skal op i terminsprøve snart. Og vil virkelig gerne forberede mig til matematik: problemregning. Er der nogle gode hjemmesider som i kender, så jeg kan øve mig. Det er meget vigtigt for mig. Tak ;) -
Hjælp!!
ForumindlægHej alle sammen,, er der nogen der vil hjælpe mig med nogle matematik opgaver jeg har matematik på A og det handler om vektorer og cirkler?? -
haster - Vejledning til kemi
ForumindlægJeg har hørt rundt omkring at man kan finde vejledning til de gamle eksamensopgaver på nettet et eller andet sted som fortæller dig hvordan du skal løse de hver enkelte opgaver i de gamle eksamensopgacer? Kan det passe? hvis ja, hvor henne kan man finde såda nogle vejledninger henne? på forhånd ... -
Naturvidenskabsligs retning og efter et halvt år
ForumindlægJeg har tænkt meget på et par ting, Jeg er lige startet på gym- naturvidenskabslig retning( mat-fysik) og er kommet en i klasse, hvor vi er lidt blandede. fx, har jeg mat- fysik og andre noget med Mat- it! jeg vil spørge om, at den klasse man går i nu, kommer man til gå sammen med dem de 3 ... -
Fag og emnevalg!
ForumindlægHalløj.. Jeg skal snart til at vælge fag og emne i SRP, og jeg er virkelig i tvivl. Jeg har Matematik, fysik, kemi, historie og dansk på A niveau. Jeg vil helst have at begge fag, er fra A fagene. Er der nogle der har skrevet i nogle af disse fag, eller kan komme med nogle gode eksempler p... -
GSK på 2. Prioritet, en mulighed?
ForumindlægHey folkens! Jeg regner med at søge som følger her til sommer: 1. Prioritet: Psykologi, SDU 2. Prioritet: Matematik, SDU Til min 2. prioritet vil jeg skulle bruge GSK fra Mat B til Mat A, som jeg vil være nødt til at tage sommeren over. Det skal siges at mit gennemsnit er meget højt, så san... -
Vektorer: projektion, skalarprodukt og længde
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med denne opgave eller i hvert fald med at få hul på den? Om to vektorer a og b gælder at: længden af vektor a = 7, længden af vektor b = 3 og a*b = 2 1) Beregn længden af projektionen af a på b En vektor v er bestemt ved v = 4a + 5b 2) Beregn a*v 3) Beregn længden af... -
Engelsk B, delprøve 1, STX 2014
ForumindlægHey folkens! I år var jeg til engelsk skriftlig eksamen, og i delprøve 1 stødte jeg på en sætning, hvori jeg skulle finde en fejl. Jeg kunne dog ikke finde fejlen, så håber, at der er evt. er nogen der kan fortælle mig, hvor fejlen er! Sætningen lyder: I disovered that a MP3 file caused the br... -
Helt under middel!
ForumindlægHer for tiden er jeg såååå langt under middel i matematik og kan ikke brøker, ligninger eller andet en 7 klasse kan, hvad gør jeg for at indhente alt det faglige?
