Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18021 til 18040 af 59860
-
Ligning
ForumindlægHej. Jeg sidder for tiden og skal udregne en ligning hvor eulers tal indgår, men syntes ikke at kunne finde ud af at løse den. Hvordan gør man det? Ligningen er: 90,55=178,1*e^(-0,09*x) Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak -
find a/b
Forumindlægjeg sidder fast i denne opgave og håber der nogle som kan hjælpe mig, om tallene a og b oplyses, at 7a-2b =2 5a+4b =15 find a og b. (der er brøkstreg mellem de to ligninger..) -
Homogenitet univers einstein
ForumindlægHej. Jeg har læst at Einsteins modeller ikke kan løses hvis universet er fraktalt, men kun hvis det er homogent. Er det rigtigt, og hvis ja, hvordan hænger det saa sammen? Desuden læste jeg at nogle modeller vil falde til Jorden hvis, universet ikke er homogent. Hvilke tales der om her? -
Haster
ForumindlægHejsa, Jeg er gået død i noget dumt. Jeg skal bestemme differentialkvotienten for følgende udtryk: ke^kx. k skal senere bestemmes til et tal, så lad os bare sige at der fx stod: 2e^2x, hvad er differentialkvotienten til denne funktion? tak. -
parenteser
ForumindlægJeg skal sætte parenteser så udsagnet passer a2-aa-abb2-2+a=a3+2ab-(a2+ab3+2a2b) Må man flytte rundt på tallene på venstre side eller skal man sætte parenteserne som det står nu??? -
faktatekster haster
Forumindlæghej er ved at læse om fakta og fiktions tekster.der står syntetisk, analystisk opbygning og lix tal som jeg ikke forstod. jeg forstod heller ikke adressat. er der nogen der gider forklar mig det -
Statistik over valgfag på stx
ForumindlægJeg søger et statistik over andel af elever, der har valgt bestemte fag på stx. Der skal både være tal fra den nye reform og den gamle. Evt. også htx og hhx, hvis muligt. Jeg har ledt på uvm.dk, men ikke rigtig fundet noget. Nogle ideer? -
Hvad betyder sætningen?
ForumindlægHej Jeg har et tal i sætningen som jeg ikke rigtigt forstår "dreizehn Mark achtzig sind mir doch zuviel" Er det 1380? Mange tak på forhånd! Google oversæt siger "tretten mærker firs er mig for meget" )) -
Matematik og divisorer
ForumindlægHar nu siddet med denne opgave i et stykke tid, men kan ikke rigtigt finde ud af hvilken metode der skal bruges. Nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet lyder sådan her: Hvad er det mindste naturlige tal, der har divisorerne 2, 3, 4, . . . , 9? -
Analyse af Dan Turéll digt
ForumindlægHej Alle :) Jeg sidder med en dansk stil, hvor man skal analysere Dan Turélls digt Hyldest til hverdagen. Jeg er gået i stå, da jeg ikke kan finde ud af dette spørgsmål: Hvordan tales der? (I billeder? I fortællinger? er der et mønster i billedbrugen? symbol?) På forhånd tak! -
Primær kilder til Berlinmuren
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive DHO om Berlinmuren, og mangler et par primærkilder i form af taler, breve mm. jeg kan analysere og kan simpelthen ikke finde noget! Nogen der kan hjælpe? -
polynomiet Hjælp; HASTER
ForumindlægP(x)=3x^3+bx+7x-9 bestem tallet b så x= 1er rod i P(x). bestem samtlige rødder i P(x). hvordan laver jeg det? -
Haster - nulpunkter for 3. grads polynomium
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til følgende opgave: Bestem nulpunkter for funktionen f(x)=X^3-12X Skal løse opgaven uden brug af lommeregner og har virkelig ingen ide om hvordan man gør det når der er tale om et 3. grads polynomium. -
Sandsynlighedsregning og hypotesetest
ForumindlægHejsa Jeg skal svare på dette spørgsmål, er der nogen som kan hjælpe? Vi anvender en højresidet test, hvor det er store værdier af x, der taler i mod H0. Hvorfor er det naturligt at lade store værdier af x betyder, at h0 skal forkastes? -
Afkastningsgrad
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan forklare mig, hvad der menes med de her tal (se vedhæftede billede) for denne virksomheds afkastningsgrad (rate of return). Jeg forstår kun afkastningsgraden i 2011 og 2012, men herefter aner jeg ikke, hvordan jeg skal analysere eller vurdere dem ift. de to første og hi... -
Jeres mening(Kronik)
ForumindlægHej folkens. I skal overveje hvorvidt det overhovedet er vigtigt at en artikel er objektiv, og hvad gør ved journalistikken, år der ikke er tale om objektivitet. Jeg har selv besvaret spørgsmålet men tænkte på om jeg kunne høre jeres mening om det:) -
Kan man lugte sit eget sved?
ForumindlægJeg sidder og taler med en ven over msn, og pludselig diskuterede vi om man godt kunne lugte sit eget sved. Min ven mener at nogle mennesker ikke kan, kan det passe? -
Matematik - Bestem sammenhæng
ForumindlægNogle der kan bidrage med noget hjælp til denne opgave ? Bestem den sammenhæng der er mellen tallene a og c, når andengradsligningen: ax^2 + 2x + c = 0 , hvor a#0 Har netop en løsning .. Tak på forhånd .. -
Fordobling af funktions værdien
ForumindlægNogen der vil Hjælpe med denne opgave Om funktionen g(x) = b ×ax oplyses, at g(2) = 7 , og at funktionsværdien g(x) tredobles, når x øges med Dx = 9 . Bestem tallene a og b . -
Talteoretisk Bevis
ForumindlægGeorg Mohr 2004: Vis at hvis a og b er hele tal, og a2 + b2 + 9ab er delelig med 11, så er a2 - b2 delelig med 11. (a-b) er divisor i a2-b2 fordi a2-b2=(a+b)(a-b) Endvidere er 11 divisor i (a-b) fordi a2+b2+9ab≡a2+b2-2ab≡(a-b)2≡0 (mod 11) Nærmere forklaring: Fordi (a-b)2 er del...
