Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18041 til 18060 af 42938
-
Definition af cosinus, sinus og tangens
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og kigger på mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematikeksamen, og der er to punkter som forvirere mig. Det ene lyder: Definition af cosinus, sinus og tangens Det andet lyder: Definition af cosinus og sinus til en vinkel (v). Det skal nævnes at de to IKKE hører under samme... -
Tilblivelsen af formlen for binomialfordeling
ForumindlægHej alle. Håber I kan hjælpe mig! Sidder med opgaverne til mundtlig matematik B eksamen på STX, hvor jeg skal gøre rede for tilblivelsen af binomialfordelings-formlen: P(x=r)=K(n,r)*p^r*(1-p)^n-r Og jeg aner virkelig ikke, hvordan man er nået frem til denne formel! Generelt har jeg svært ved ... -
Fysik dispositioner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive dispositioner til mundtlig eksamen i fysik og har snart brugt langt over 30 timer på dem, da vi kun får oplyst 19 emner. Jeg har meget svært ved at finde ud af hvad der skal med hvor og har specielt svært ved emnet medicinsk fysik. Er der en der kan hjælpe mig i ... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og besvarer spørgsmålene til min mundtlige matematik eksamen, og jeg er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår. Det lyder: "Forklar om tilblivelsen af formlen P(X=r)=K(n,r)*pr*(1-p)n-r, samt de indgående størrelser" Skal jeg bare forklare, hvordan... -
the boy on the left had no future. the one on the right...
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen om en uges tid, og en af de mulige emner at komme op i er som overskriften lyder 'the boy on the left had no future. The one on the right is a talented star pupil' der skal laves en analyse og fortolkning og mit problem er altså således at jeg ... -
Løse to eksponentielle funktioner! NEED HELP
ForumindlægJa, jeg skal løse f(x) =g(x) for følgende funktioner: f(x) = 2*3,2^x g(x) = 8*0,8^x Men er virkelig lost med hvordan jeg får x'et ned, mener nemlig det er noget med log, men så synes jeg ikke jeg får det rigtige svar. Har virkelig brug for hjælp da det skal være klar til mundtlig matematik... -
Det gode samfund / Religion
ForumindlægJeg står og skal i morgen op til min mundtlige KS eksamen. I de tekster jeg har trukket er der selvfølgelig en om religion. Det handler om denne her præst Ricardt Riis der siger at Kristendom er bedre end Islam og Hinduismen og giver nogle forskellige eksampler på hvorfor. Hvordan skal jeg bearb... -
rentesregning
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse til mundtlig eksamen i matematik og jeg kan ikke komme videre med et spørgsmål. Håber i kan hjælpe.. Der står: Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor og renteformlen. Endvidere skal du komme ind på problemstillinger, som er knyttet til renteformlen, herunder beste... -
Vektorer i 3D
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik A og har fået følgende spørgsmål på forhånd : Bevis formlen for afstand mellem punkt og plan. Gør rede for, hvordan man kan bruge formlen til at afgøre, om en plan tangerer en kugle eller ej. Jeg har bevist formlen for afstand mellem punkt og plan og ... -
Problem med bevis for logistisk vækst
Forumindlæghej, sider og forbereder mig til min mundtlige matematik A eksamen til i morgen. og er i gang med at lave beviset for Logistisk vækst . men er stødt ind i et lille problem. kan ikke helt gennemskue hvordan Y= 1/((a/b)+c*e^(-b*x)) bliver til Y=(b/a)/(1+(b/a)*c*e^(-b*x)) det i dette bevis http:... -
Keglesnit - Ellipse og Hyperbel
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig matematik A HHX eksamen i morgen og jeg er lige nu i gang med at læse mig op på spørgsmålene, men er kommet i en blindgyde: Afsnittet handler om Keglesnittet med fokus på Ellipse og Hyperbel Mit spørgsmål er Delspørgsmål. I forlængelse af din fremlæggelse skal du vise n... -
Ioner og salte hjælp!!
ForumindlægJeg skal op til mundtligt eksamen i Fysik/kemi. Jeg har været så heldig at trække ioner og salte. Spørgsmålet lyder på: Vis og forklar, gennem forsøg, nogle væsentlige træk ved ioner og salte samt betydning og anvendelse i vores samfund/verden. Problemet er at jeg ikke kan så mange forsøg som kan... -
Engelsk outline - 10. Klasse
ForumindlægJeg skal i morgen sende min outline til min engelsk mundtlig eksamen. Jeg har lavet sådan en før, men kunne godt bruge et eks at kigge på. Jeg har valgt underemnet: human trafficking og har indtil videre skrevet en kort præsentation med fakta og hvorfor jeg har... -
En idé til en slags funktion/ligning - hjælp!
ForumindlægJeg skal til at aflevere en synopsis i matematik til min mundtlige eksamen. Jeg valgte hovedemnet 'Vinter i Danmark.'' Problemet er at jeg skal inkludere så meget matematik fra pensum muligt ind i mine problemstillinger. Nu står jeg og har brug for en idé til noget vedr. ligninger (t... -
Konflikter - foreslag
ForumindlægHej alle, jeg skal skrive en projekt opgave i næste uge på 12 sider, op derefter skal jeg op til eksamen med denne opgave, vores hovedemne i klassen er Konflikter, nogen der kan give mig et foreslag? Men jeg er ikke rigtig interreseret i krige, men noget lidt anderledes.. Det vi... -
Tutorhjælp til Managerial Economics CBS
ForumindlægHej Vi er en gruppe på fire CBS studerende, som mangler noget hjælp til Managerial Economics. Vi har brug for hjælp til at gennemgå nogle cases vi har haft for i løbet af året og gennemgå nogle forskellige modeller, så vi føler os mere klar til vores skriftlige og mundtlige eksamen i faget. Vi ... -
Definitionsmængde og værdimængde ved Potens og eksp.
ForumindlægHej. Jeg skal op til mat B mundtlig eksamen imorgen, men kan ikke rigtig finde svaret på følgende. Hvad er Dm(x) og Vm(x) ved ekspotientiel og potens funktion ? Altså generelt. Så vidt som jeg forstår så nærmer vores y værdi sig meget tæt på x aksen, men går aldrig under y for både ekspotiel... -
Kemi C oktetreglen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i næste uge i Kemi C. Vi har fået spørgsmålene på forhånd, med eksempler til hvert spørgsmål, på begreber der kan anvendes. Jeg ved meget om oktetreglen og atomers opbygning. Jeg vil derfor gerne komme ind på det, uanset hvilket spørgsmål jeg trækker, men hvordan får je... -
Hjælp til træning af spansk søges! - Fyn / skype
ForumindlægHej! Så prøver jeg igen efter jeg har mistet mit tidligere indlæg med dette spørgsmål. Søger hjælp til at træne mit spanske efter jeg har været på barsel i et år. Er på mit sidste år af bacheloren i spansk på sdu i odense. de eneste krav jeg stiller, at du har stor erfaring med sproget,... -
South Africa - emner?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til engelsk mundtlig eksamen, og har valgt at tage overemnet "Sydafrika", men er lidt på bar bund med hensyn til, hvad jeg gerne vil snakke om under det emne. Så jeg ville høre, om nogle af jer evt. har nogle ideer, eller selv har været op i Sydafrika? Det ville ...
