Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 18041 til 18060 af 33233
-
Linjer i rummet
ForumindlægHej alle Jeg sidder og læser op til mundtlig eksamen i matematik og er i tvivl om følgende spørgsmål: Hvorfor kan linjer i rummet ikke beskrives vha. ligninger? Håber der er nogle der kan hjælpe. -
hvordan benytter jeg en tabels data til at finde frem til a og b og hvordan finder jeg a og b??
Forumindlægjeg ville blive overlykkelig hvis nogle gad og hjælpe :)) opgaven ligger i screenshot som fil har brug for hjælp til opgave a og b forresten og så er jeg ikke ligefrem den bedste til matematik -
Lineære funktioner og differentialregning
ForumindlægHej jeg skal op i matematik, og jeg er virkelig ikke god til det, er der nogen der kan hjælpe mig med følgende: Gør rede for den lineære vækstmodel. Gør rede for tangenten til grafen for en differentiabel funktion. -
Deltag endelig xD
Forumindlæghey alle sammen ;) Til dem som har været til folkeskolens afdgangsprøve. Hvordan gik det genralt?? altså med matematik færdighedsregning og problemregning? hvad med dansk skriftlkig hvad valgte i at skrive om?? peter :D -
Regneregler for retvinklede trekanter
ForumindlægHej med jer! Hvis jeg i mundtlig matematik bliver bedt om, at redegøre for regnereglerne i en retvinklede trekant. Hvordan skal jeg så bærer mig ad? Eller hvordan ville det være en god ide, at gøre? -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Overslag
ForumindlægNogen der kan hjælpe vdr. overslag i matematik Opgaven siger : Lav et overslag med: 4025 - 1698 Jeg vil mene overslaget er lig med 2000 Har jeg ret??? Tak på forhånd -
Excel HASTER
ForumindlægHej, jeg er i gang med en matematik aflevering og ved ikke hvordan man kan skrive Log_2(3), altså jeg skal finde 2 talslogaritmen for 3, hvordan gør man det i Excel??? på forhånden taak -
Tabel
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Se billedet nedenunder. -
Begrænsninger i AT - samf, his og mat
ForumindlægHej derude. Jeg har i AT om krig, medier og teknologi på tværs af fagene samf, historie og matematik. Hvori kunne begrænsninger ligge? Og skal disse indgå i den mundtlige fremlæggelse? -
En funktions middelværdi over intervaller
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen der hedder: Gør rede for en funktions middelværdi over intervallet [a,b] Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Ti 89 lommeregner søges
ForumindlægHej, jeg skal på matematik b adgangskursus her om 12 dage. Jeg skal bruge en Ti-89 eller Voyage lommeregner. Jeg er på SU og kan simpelthen ikke give mere end 500kr for den. Please hjælp mig.... -
Forelæsning til gymnasiet?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal på STX, efter sommerferien, og jeg ville spørger om det er nødvendigt/godt at lave lidt forlæsning på fx. matematik eller fysik ? Og vil det hjælpe ? Hilsen peter09. -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægLektiehjælp i Matematik tilbydes. Jeg er en pige på 23 år, som udbyder lektiehjælp på gymnasialt - samt folkeskole niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Jeg studerer nu Molekylær medicin ved Århus Universitet, h... -
Texas TI-inspire CAS
ForumindlægHej :) Da jeg lige har afsluttet matematik, vil jeg gerne sælge min lommeregner. Det er en Texas TI-inspire CAS, og bliver brugt på både A- og B-niveau. Skriv til [email protected], hvis det har interesse. -
Log og ln
ForumindlægHej jeg er lige i tvivl om to matematik opgaver. Forklar, hvordan log og ln er defineret som omvendte funktioner til to eksponentialfunktioner. Beskriv nogle af egenskaberne ved log og ln. -
Mapel 14 - hvordan installeres dét?
ForumindlægHej! Jeg har matematik A flex og skal derfor have mapel 14 installeret. (gratis da skolen har licens til dét). Nogen der ved hvordan jeg gør dét? Hilsen Anne -
f´(x) med brøk
ForumindlægHej jeg skal i min matematik opgave finde f´(x) for men jeg kan ikke huske hvordan man finder f´(x) når der er en brøk i funktionen Håber i kan hjælpe mig med at forstå hvordan man gør -
fra 1850-1940 HJÆLP!
Forumindlæghej jeg laver AT om brud og fornyelse i naturvidenskaben. jeg har brug for hjælp til adskillelsen for fysik fra matematik og hvilke betydning har det haft? håber du kan hjælpe på forhånd tak :) -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har et problem med opgave b i vedhæftet spørgsmål - hvordan løser man denne? (vi bruger ti-nspire i matematik, så hvis der er nogle komandoer man kan bruge hertil, ville det være en stor hjælp hvis i også ville skrive det:)) På forhånd tak for hjælpen :)
