Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18061 til 18080 af 106471
-
Lseprøven FSA
Forumindlæghej, er jeg den eneste der syntes, at læseprøven var vildt svær? hele den sidste tekst var jo nærmest sortsnak! har ikke fået mine skriftlige karaktere endnu, men er bange for den kommer til at trække mig ned... har endda hært flere dansklærere sige, at de ikke engang ville kunne få 12 i den... s... -
vands frekvens?
ForumindlægJeg synes selv, det er meget knapt med oplysninger. Måske er det bare mig. "En stille aften ruller bølgerne ind med 6 sekunders mellemrum. Bestem frekvensen" Hjælp? -
Vikingerne i 1700-tallet!
ForumindlægHej hej! - Jeg skal skrive en opgave om vikingerne i 1700-tallet. - Jeg kunne rigtig godt bruge nogle forslag til hjemmesider, hvor jeg kan finde information. - Hvis nogen derude ellers hr god information, så skal jeg svare på disse spørgsmål: Hvad var konsekvenserne for England? Hvord... -
HJÆLP MAT C
ForumindlægHej nogle, der kan hjælpe mig med at få løst denne opgave, er virkelig ikke ret god ti matematikken, så det vil være en meget stor hjælp . 3 (x - 4 ) < - ( 2x - 7) - tegnet er altså minus. -
boxplot - ligegyldigt?
Forumindlæghvis du vil lave et boxplot så har du hen ad x-aksen dit middeltal og kvartilerne.. men hvad med op ad y-aksen? -
differentier 1 ligning.
Forumindlægaltså jeg skal differentier denne ligning:A=3b+6bV*2b-2jeg har fået den fra en optimerings opgave jeg ikke kan komme videre med fordi jeg skal differentier den ligning.det jeg har fået det ud fra vedhæfter jeg til en fil.jeg skal finde bog V er 50. -
bestemme konstanterne a og b i potensfunktion ?
ForumindlægHej. Jeg skal bestemme konstanterne a og b T = b*r^a T = ? b = ? r = 139353 a = ? HVordan dælen gør jeg det ? -
Analyse
ForumindlægHej Er der nogle som sidder inde med en analyse af Vinterhaven som er skrevet af Dorthe Nors eller en der har en analyse af Stumper som er skrevet er Peder Frederik Jensen -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg har problemer med en opgave som jeg håber at få hjælp til. Opgaven: Opløs hvis det er muligt tæller og nævner i faktorer, og forkort om muligt hver af brøkerne, og angiv for hvilke x omskrivningen er gyldig. 1) 3x^2+4/ 2x^2+2x-12 2)x-1/ 2x^2+4x-6 På forhånd tak -
Arkitektonisk analyse af Peterspladsen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at analysere de to fontæner på Peterspladsen? Jeg er lidt lost... Link: https://www.google.dk/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwihj5j4kOzYAhWHYlAKHT8fCF0QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fdenstoreda... -
En køretur starter kl. 14:40 og slutter kl. 17:15.
ForumindlægEn køretur starter kl 14:40 og slutter kl. 17:15. Hvor lang er den samlede rejsetid? -
Procent m. eksponentiel funktion
ForumindlægHar foreskriften: h(t) = 290,871·0,856t Så skal jeg svare på hvor mange procent h(t) falder med, hvis t vokser med 2. Først var det åbenlyst for mig at jeg skulle benytte mig af Fy = (Fx)a, men så slog det mig, at den vidst kun kan bruges, hvis man arbejder med potensfunktioner? Så nu er j... -
Optaget til februar...:O
ForumindlægHej. Jeg fik her i sidste uge et brev om at jeg er blevet optaget på sygeplejerskeuddannelsen, jeg havde søgt om start her til august, men jeg fik at vide at jeg har fået plads til februar! Jeg finder det en smule bizart fordi jeg netop IKKE krydsede af i den boks hvor der stod "foretrækker... -
regler for optagelse
Forumindlæghej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC... -
Navngivning af alkan
ForumindlægEt kort spørgsmål vedrørende: Burde den ikke hedde 2-methyl-5-(1,2-Dimethylpropyl)nonan i stedet? Da 'methyl' vel kommer før 'methylpropyl' i alfabetet? -
Mystiske forsvindingsnumre
ForumindlægHej Sam, I går eftermiddags var jeg ude for at have skrevet et langt svar i til en forumtråd, men da jeg uploadede svaret, forsvandt det bare. Jeg tænkte, at jeg måske havde ramt en øvre grænse for størrelse, men da jeg havde lagt det meste af teksten ud i et worddokument, vil det ikke være uove... -
1 sætning
ForumindlægJeg skal oversætte: Jeg væmmes ved mig selv i spejlet. Mit bud: I am disgusted with myself in the mirror Er det korrekt? -
Lithiumcarbonat
ForumindlægLithiumcarbonat: Lithiuncarbonat anvendes som et medicinsk præparat og sælges i glas på apoteker med 100 stk à ca. 300 mg. En pille med massen 304 mg opløses i vand til rumfanget 100 mL a) Find [Li+] i den fremstillede opløsning Opløsningens indhold ag carbonationer titreres med 0,14... -
oversættelse
Forumindlægved du hvordan man oversætter følgende til tysk? - hun viser vennerne toget. -hundens navn er fido - vinens farve er rød -
B - funktion
ForumindlægHejsa (: Er lige lidt i tvivl stadig om følgende opgave. 1) Tegn grafen for den linære fuktion f, for hvilken DM(f)= [-8,4], f(2)=-3 og f(-3)=4. Bestem en forskrift for f. Angiv f(-1), og løs derefter ligningen f(x)=-1 Jeg har så 1.) tegnet en graf, som går gennem punkterne (-3,4), samt (2,-3)....
