Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18061 til 18080 af 22746
-
Amylase og NaCl
ForumindlægHej, jeg er igang med en rapport og har lavet et forsøg hvor jeg sammenligner reaktionshastigheden mellem en opløsning bestående af 2 ml vand + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1ml spytamylase og en opløsning bestående af 2 ml 0,9% NaCl-opløsning + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1 ml spytamylase. Jeg e... -
SRP: Forholdet mellem absorbans og koncentration
ForumindlægHej. Jeg sidder med mit forsøg fra SRP og har netop modtaget grafer for hhv. nulte, første og andenordens rekationer af min lærer. Jeg kan se, at han blot har indsat absorbansen, i stedet for at indstætte koncentrationen af min reaktant (som er stivelse). Jeg kan huske, han nævnte noget ... -
Dokumentation
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og har på forhånd lavet en rapport om emnet. En del af formålet med eksamen i morgen, er at fortælle hvordan man kunne have arbejdet videre med opgaven. Jeg skrev om indvandrere i DK og årsagen til at der kom færre hertil - så var det, at jeg for et par dage siden... -
Fang Saltet - MnCO3
ForumindlægHej alle ! Jeg har været med min klasse inde på HCØ's ungdoms lab. og sidder nu og laver rapporten til. Men der er lige en enkelt ting jeg ikke kan finde ud af, og gør desværre at jeg ikke kan komme videre og færdiggøre de sidste tre spørgsmål :( Så har nogen af jer lavet samme slags forsøg, ... -
Poker spiller
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik rapport, hvor jeg har besvær med en opgave som lyder således: 1 poker spiller, der selv giver kort, har fået 3 esser af 5 kort. Han påstår det er tilfældigt. Hvad mener du ? begrund matematisk Et spil kort har 52 kort .......... Jeg er total blank har ingen ane... -
Spørgsmål
Forumindlæghej :) jeg har et par enkelte spørgsmål som jeg har undret mig over ved min rapport skrivning, håber i kan hjælpe mig. Metoden når man fremavler den heterozygote mutante plante. Hvorfor fremstiller man ikke denne plante ved at krydse to homozygote planter med hinanden? hvilke mutagener kan man... -
SRO. Hvordan skal den skrives?
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive min SRO, men jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive den. Vi har fået at vide at vi ikke må gøre ligesom en rapport, men at det skal være en -flydende- tekst :/ Men når jeg kigger på forskellige SRO opgaver, så har folk gjort opdelt med overskriftet. Er der noge... -
Fysisk fortolkning af areal under graf.
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er i gang med at lave en rapport om 'Lodret kast'. Jeg sidder med et spørgsmål der lyder: "Hvad er den fysiske fortolkning af arealet over (t,v)-grafen, samt giv den fysiske fortolkning af arealet under den negative del af (t,v) grafen." Jeg er lidt i t... -
Blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
oxidation af Ethanol??
ForumindlægHey - Jeg har liget et hurtigt spørgsmål til en rapport jeg er igang med:) Jeg skal finde ud af om ethanol oxideres til ethanal eller ethansyre, og til dette skal jeg med resultat fra en titrering finde stofmængden af ethanol som har forbrugt noget af den tilsatte dicrom.. men hvis jeg havde ha... -
blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
Hey..... ja dig klik her, jeg har brug for din hjælp
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive rapport (om opdrift, forsøg med arkimedes) og foklare fhvordan man beregner tyngdekraften af den fortrængte væske Jeg ved at : mfortrængt vand = Vlod ⋅ 1,00 g/mL = mL og at Tyngdekraften fås ved at sige: Ffortrængt vand = mfortrængt vand ⋅ 9,82 m/s2 = N ... -
hjælp fremlæggelse så er i søde ):
Forumindlægjeg skal fremlægge imorgen min projekt, og jeg skal fremlægge i 10-13 minutter og aflevere disse sider i filen neden under som rapport. og jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde eller sige. her neden under har jeg en dukoment. Er der nogen søde der vil skrive noget ud fra det , så jeg kan fremmelæ... -
CD's rilleafstand
ForumindlægJeg skal nu her skrive en rapport om et forsøg vi har haft lavet ved CD'ens rilleafstand. Vi har sat et lys ca en meter væk lige ud fra CDen og skulle så notere vinklerne ned for hvor der startede en ny orden. Jeg har nogle vinkler, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal komme videre... -
5 spørgsmål til samf. hjæælp !!
ForumindlægHej, jeg skal besvare disse spørgsmål, men har det svært med det. Kan i måske skrive lidt om det? Bare så jeg forstår det :) Lav en rapport, hvor du besvarer disse spørgsmål. 1. Hvad er det økonomiske kredsløb? 2. Beskriv med egne ord de tre klassiske ideologier. 3. Beskriv de tre økonomiske mod... -
Eksterne forhold
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en stor rapport, hvor der under dansk skal skrives om afsætning. Er ved at skrive om SWOT analysen, og har fundet en masse om de Interne forhold, man kan ikke finde noget om hvad de eksterne forhold er. Skal bruge en oversigt over hvad det kan være, og hvad emnet indeholde... -
Komplekse tal - det haster :(
ForumindlægHej allesammen! Vi er en gruppe, som har brug for jeres hjælp! Vi skal afleverer vores rapport om en time, og det kunne være rart, hvis i gad at hjælpe os, fordi vi forstår det nemlig ikke. Vi har brug for hjælp til øvelse 10, men for at kunne beregne øvelse 10, skal vi bruge øvelse 9. (Jeg har... -
Forsøg
ForumindlægHej Er igang med at skrive en rapport over et kemiforsøg, hvor vi skulle fremstille paracetamol ud fra ethansyreanhydrid og 4-aminophenol. Jeg skal forklare syntesen af paracetamol, så tænke, om der var nogen af jer, der kunne hjælpe mig? Først laver vi en opslæmning af 4-aminophenol i vand, og ... -
Evolution & naturlig selektion
ForumindlægHej, jeg mangler hjælp til et par spørgsmål i min diskussion til en rapport om evolution :-) 1. Hvordan påvirker naturlig selektion genetiske varianter i en population? 2. Hvad ville konsekvensen være, hvis vi indførte en mutationsrate? (At der jævnligt forekom en mutation) 3. Hvorfor sker det... -
!!??Metoder i Erhvervsøkonomi??!!
ForumindlægHej!! Jeg har rigtig svært ved at finde ud af, hvilke metoder jeg har benytte mig af i erhvervsøkonomidelen i min AT-opgave. Jeg har kigget i en årsrapport, på nøgletallene, og har også set på det de selv har skrevet i rapporten, og ud fra de to ting fundet informationer om hvordan det går firmae...
