Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18061 til 18080 af 111527
-
Fra olie til benzin
ForumindlægEr det muligt at lave olie til benzin på en skole eller skal man gøre noget andet? -
Linjens ligning (normalvektor/retningsvektor)
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at omskrive linjens ligning fra a(x-x0)+b(y-y0)=0 til en parameterfremstilling. Dertil aflæser jeg en normalvektor, som jeg så kan konstruere en retningsvektor ud fra. Min problematik består i: "Reverser" jeg bare processen fra retningvektor->nor... -
mm
Forumindlægm -
Hvad er rekursionsformlen?
ForumindlægHvad er rekursionsformlen? Og hvordan kan jeg løse opg. 1d, som er vedhæftet? -
Regneproblem
ForumindlægHej....jeg sætter 1.koordinatet for en parabel ind i f(x) men kan ikke få 2.koordinatet ud af det: a[(-b)/(2a))+b(-b/2a)+c= a(b^2/4a)+b(-b/2a)+c= ab^2/4a-b^2/2a+c= 2ab^2/8a-4ab^2/8a+c= -(2ab^2/8a)+c= -(2ab^2/4a)+c/2a= -(2ab^2/8a)+4ac/8a= -(2ab^2+4ac)/8a= (b^2+4ac)/4a Kan i se nogle fejl? -
lidt hjælp!
ForumindlægHej!Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med at lave disse opgave. Jeg er lige begyndt på kemi på VUC så jeg er ikke helt på toppe med det.Jeg har lavet opgave 1 og afstemt reaktionen i opgave 3 men alt det andet kan jeg ikke helt finde ud af. Håber at der er nogen som kan hjælpe mig. Opgave 1)Be... -
Engelsk stil - rettelse
ForumindlægDear Pernille Gossip is everywhere, at school, at work and of course somewhere between your friends. Words say a lot about hurting damage through gossip. Words have a power, a god but sometimes also hurtful power. People gossip about other people to feel better about themselves. There will come ... -
Ret fejl (Grammatik)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse sætninger. She is travelled to London to meet her old friend. er det: She has travelled to London to meet her old friend? Hvorfor? For 20 years ago, he went to Australia to work. Tak for hjælpen. -
om nogle tekster.
ForumindlægHej ... jeg er virkelig lost, idet jeg skal op i engelsk, som jeg ellers har frygtet..det er fordi, vi har læst nogle dårlige tekster, og vores undervisning har været meget ringe... Jeg har nogle tekster, som jeg skal have analyseret, men jeg kan ikke finde hoved og hale i dem. Er der måske nogen... -
ekstrem ligning - for mig: hjælp mangles
ForumindlægMin lærer skriver:α:(-b+√b^2-4ac)/2aβ:(-b-√b^2-4ac)/2aNu skal I vise, at – (α+β) = b/a og at α•β = c/ Dette gøres ved at indsætte de to ovenstående udtryk for α og β. Skriv alle mellemregninger og over tilhørende forklaringer.jeg kan ikke komme... -
fremfinde løsningenformlen for en 2.gradsligning?
ForumindlægJa når man udleder løsnings formlen for en 2.gradsligning Forstår jeg ganske udmærket det meste af det, men når man sætter ind og omskriver med den ene af kvadratsætningerne så går jeg kold fatter ikke, hvordan man kan det? det er det punkt hvor man gør følgende; x^2 + b/a*x + (b / 2a)^2 = (b... -
Kan man starte i 3.G
ForumindlægEr der en der ved om det er en mulighed at starte i 3.g på stx efter sommerferien når jeg har at halvt år fra stx og halvandet år fra en hhx- hvis jeg selv kan læse klassens pensum op i løbet af sommeren. -
Kriton & Faidon
ForumindlægHey dér! Er der nogen der har en ide til hvad man kan perspektivere Kriton og Faidon til, hvis man trækker disse til stx?Solon måske (pris ingen lykkelig før han er død?)God fornøjelse med stx:p På med HUEN - yiiiiir!! -
Eksamenssæt
ForumindlægHejsa kære studieportalsbrugere :) Jeg vil spørge jer om i har de gamle bioteknologi (STX), eksamenssæt på jeres PC som i kan sende til min indbakke. Det vil være en stor hjælp :) Alle eksammensæt for bioteknologi (STX) modtages :) MVH Pokemonorm :) -
Engelsk Opgave hjælp!
ForumindlægHej! - jeg går i 3g på STX, og har sproglig linie. Jeg har vedhæftet en opgave som jeg bare ikke kan få startet på! Er lidt lost. Så vil høre om nogen af jer skarpe mennesker, kunne give en hjælpene hånd til at kickstarte opgaven :-)! Mvh. 3g´er STX -
10.klasse
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymasium og gerne vil skifte til en stx, men gymasiumet jeg har søgt ind på siget at det er et stort skift fra htx til stx ligenu så det er ikke muligt, kan jeg så godt skifte til 10.klasse, hvis jeg godt kan skal jeg så gøre det, hvad forslår i? -
Kan man få de skritlige eksamner tilbage?
ForumindlægTjah, det fremgår jo egentlig temmelig tydeligt af overskriften. Men kan man få sine skriftlige eksamener tilbage? For jeg ville vildt gerne have min kemi, som jeg kan vise frem (specielt til min far). Jeg er så ovenud lykkelig (og totalt overraskert) over at det lykkedes mig at få 10. Så den ska... -
Smertestillende medicin. SRP
ForumindlægHej jeg skal snart i gang med at skrive mit SRP projekt, som omhandler smertestillende medicin. Jeg skal fremstille det smertestillende præparat Lidokain i kemi og skrive noget om hvordan medicin kommer ind, rundt og ud af kroppen igen. Dette skal jeg gøre via. matematiksemodeller og differential... -
Årsprøve
ForumindlægHej! Min veninde som også går i 1.g skal som alle andre til årsprøve, men hun er temmelig nervøs, da hendes lærere i kemi er racist, (og hun er selv udlænding), og frygter han vil dumpe hende. Men uanset om en lærere har en anden holdning til udlændinge, så vil det da ikke på nogen måde være sand... -
Gennemsnit+Årskarakterer?
ForumindlægBliver ens endelig snit udregner som snittet af års+eksamenskarakter? Og luge en sidste ting: Når jeg f.eks. har afsluttet kemi uden at skulel op i det, skal jeg så bare skrive årskarakterne i eksamensfeltet i dette dokument?: http://www.solroed-gym.dk/index.php?option=com_content&view=articl...
