Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18101 til 18120 af 24857
-
Hjælp til fag og emne.
ForumindlægHej, alle. Jeg har brug for hjælp til fag og emne i AT. Vores overemne er "grænser" og jeg har tænkt mig at skrive om noget med børn, altså i psykologi, men ved ikke hvad jeg kan komme ind på. Ellers, hvis I har andre emner, så må I meget gerne skrive det ned - det skal bare ikke være n... -
Hvad er forskellen
ForumindlægHeej :D Jeg har en mega kedelig fysik raport. hvor vi skal svare på 13 spørgsmål vedrøne Induktion og vekselstrøm.. ( Nogle der har haft den før ) når men er der nogle der kan svare på ? 1: Kan vekselstrøm anvendes til en elektromagnet? ( forsklar tak :ii ) 2:HVad er forskellen på effektivspæni... -
Hjælp til udledning af en formel
ForumindlægJeg er lige midt i min fysik rapport og der står rapporten skal indeholde en udledning af 3 formler: F.eks. den første som er : Delta E= Ls* m, men hvad er en udledning? Vil det sige jeg skal forklare den således: At E er energien, Ls= smeltevarmen for det martierialet og m er massen -
enhedsomregnings program
ForumindlægHej :)Jeg skal op i fysik på mandag, hvor internettet ikke må bruges. Jeg vil blive meget glad for, hvis jeg kunne finde et program, der kan omregne enheder for mig. Fx m^3 om til liter, m/s om til km/h osv.Helst et gratis program, men hvis I kender andet, så vil jeg gerne se på det...Håber I ken... -
Bølgelængde opgave
ForumindlægHej Jeg er igang med nogle fysik lektier hvor jeg for stillet følgene spørgsmål 1) Et lys bliver sendt gennem et optisk gitter med en gitterkonstant på 2500nm. Afstanden fra gitter til tavlen er 4,00 m, og afstanden til n = 2 er 80 cm. a) Bestem bølgelængden λ for ... -
Verdensbillederne
ForumindlægHej alle Jeg skal op i AT her til sommer (Fysik og historie) Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken tid jeg har med at gøre her, fordi om det både strækker sig over renæssancen, middelalderen oså? også det med kirken altså. Galileo, Aristoteles og alt det. Jeg synes det er lidt forvirrende. Er der... -
Syre og Base
ForumindlægHej. Er i gang med en fysik rapport og faldt over noget jeg ikke helt kunne finde ud af. Når man har fortyndet saltsyre (HCI) og eddikesyre (H3OOH) så de indeholder lige mængde syrer pr. ml vand og man har fundet ud af hvilken en af dem der er svag og hvilken en der er en stærk syrer. Hvad kan ... -
varmelære
Forumindlæghej jeg har en opgave i fysik hvor jeg har skrevet en rapport som handler om at finde nyttevirkningen af en vand. Vha af dybbekoger. Er gået i stå for har lavet mine beregninger men har lavet en forkert beregning vha at finde nyttevirkningen. Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg har gjort... -
Varmefylde
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik opgave, hvor de spørger "En kaffe maskine brygger kaffe med effekten 1200 W. hvor lang tid tager det, hvis det kræver en energi på 400kJ til kaffebrygningen?" Jeg har sagt 400 000/1200 = 33,333 sec, er det korrekt? Har jeg brugt den rigtige for... -
Rumfang og densitet
ForumindlægHvad er formlen for rumfang?Min opgave lyder: "Bestem rumfanget af solsystemets største planet Jupiter.Bestem derefter planetens middeldensitet og sammenlign denne med Jordens. Er Jupiter en gasplanet eller en massiv planet?"Kan selvfølgelig godt svare på at planeten er en gasplanet - m... -
Metoden i historie
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne at... -
Energiniveau for laser/laserfrekvens?
ForumindlægJeg er igang med at lave en fysik opgave om laser, i den forbindelse skal jeg finde ud af noget med energiniveauer på lasere. Har fundet ud af noget med fotoner der går fra en fase til en anden. Men har det noget med energiniveau for lasere at gøre? Hvis det ikke har, hvad forstår man så ved ener... -
Beregn forholdet mellem Solens træk i Jupiter og i Jorden
ForumindlægHej alle, jeg har problemer med en fysik opgave. Jeg skal bergene forholdet ellem solens træk i juptier og i jorden. Jorden befinder sig i middelafstanden 1,000 AE fra Solen. ]upiters middelafstand er 5,203 AE fra Solen. Jupiters masse er 377,7 gange Jordens. Hvordan gør jeg dette?? -
Biologileksikon sælges
ForumindlægJeg sælger et biologileksikon (mere præcist "Gyldendals Minilex Biologi", ganske udemærket stand, dog lidt krøllet i det ene forsidehjørne. Det er den udgave der oftest bliver anvendt på gymnasier med biologi på A-og B-niveau, og det giver et godt indblik i de fleste biologiske termer. ... -
Geografisk synspunkt ud fra emnet "Energi".
ForumindlægJeg har fået en fysik/kemi/naturfagligt rapport for, hvor vi i rapporten b.la. skal lave små faktaboxe med ENERGI set fra forskellige slags synspunkte. Jeg har fået lavet dem alle, undtagen: "Beskriv energi set fra et geografisk synspunkt." Kan en af jer måske komme et lille uddr... -
Energitab i en ledning
ForumindlægHejsa jeg skal imorgen op til fysik eksamen, og jeg er næsten parat, jeg har kun en bekrymring, og det er hvis jeg kommer på i noget med højspænding og OHMS lov.. jeg forstår godt ohms lov og det, men det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan jeg finder ud af hvad modstanden er i en ledning, når... -
Sky Tower - opgave
ForumindlægHej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :) -
AT - metode
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne a... -
Eksamen - astronomi
ForumindlægHeej. Jeg skal til eksamen i fysik ( FSA) her i morgen, og jeg kan risikere at trække astronomi. Jeg er bare helt på bar bund med hvad jeg skal sige om det, vi har lavet nogle forsøg med månens faser og jordens hældning. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg f.eks skal starte med sige og hvordan en ev... -
Eksamen - Energi
ForumindlægSkal til eksamen i fysik i næste uge. Kan risikere at trække spørgsmål om Energi. Skal kunne give en præsentation af begrebet energi og lægge hovedvægten på energiomsætning. Er det nogen, der kan hjælpe med, hvad jeg kan bruge 8 min. på at snakke om dette? Er lidt blank på dette område, så al h...
